Setelah 2 minggu berlalu , Aisyah dan Liyana akan melepak di perpustakaan bila waktu cuti . Tiap kali Aisyah membaca buku dia merasakan ada seseorang selalu memerhati dia . Bila Aisyah menoleh tiada sesiapa pun disitu . Dia merasa tidak selesa lagi untuk berada disitu . " Yan , jum pergi dari tempat ni aku rasa tak selesa lah sebab adalahh .. " . Liyana pun terus mengikuti Aisyah dan beredar dari situ . Sebenarnya , yang melihat Aisyah tiap tiap kali di perpustakaan adalah Rayyan . Rayyan dah mulai jatuh cinta pada Aisyah sejak pertama kali mereka bergaduh .
" Aisy , asal kau tadi aku tengok macam nampak hantu je ? " . Aisyah terus diam tanpa menjawab soalan Liyana dengan muka takut . " Woii Aisy!! Aku tanya kau ni aduhhh " . Aisyah terus diam . Liyana semakin geram dengan Aisyah dan beredar dari bilik untuk pergi makan . Hari semakin larut malam , biasanya Aisyah akan study bersama Liyana tetapi kalini Aisyah tidur agak awal . Tinggallah Liyana seorang yang study tadi dia sudah mengejut Aisyah tetapi dia tidak bangun , terus Liyana abaikan Aisyah yang tengah tidur nyenyak .
Keesokan paginya , Aisyah orang yang paling terawal bangun pagi tetapi Liyana yang bangun dahulu . Liyana dengan peliknya mengejut Aisyah dan berkali kali tetap Aisyah tidak bangun . Liyana merasa resah dan takut apa apa yang terjadi pada Aisyah .
Tiba tiba telefon Aisyah berdering berpuluh puluh kali . Bila Liyana melihat nombor yang tidak dikenali dan nombor yang sama selalu Aisyah dapat . Dengan berani Liyana terus mengangkat telefon . " Assalamualaikum siapa ni? " . Tetapi tiada satu suara pun yang keluar . Liyana dengan itu terus meletakkan telefon Aisyah dan waktu yang sama telefon berbunyi lagi tetap nombor yang sama menelefon . Liyana mengangkat sekali lagi . " hello , siapa ni!! Boleh tak jangan main main tiada masa okeh !! " . Tiba tiba satu suara keluar dan berkata " Saya nak bercakap dengan Aisyah boleh? " . Terkejut Liyana bila dengar suara lelaki yang tidak dikenali itu . " Awak ni siapa? Boleh saya tahu ? Mana dapat no Aisyah ? " . " Semua itu tak perlu awak tahu , saya cuma nak bercakap dengan Aisyah , sebab saya lelaki misteri yang selalu perhatikan dia " , dengan suara yang agak menyeramkan . Liyana pun terus meletakkan telefon dan dengan rasa takut dia mengejut Aisyah . " Aisyy , bangun lah ni siapa mamat yang call kau ni , dia kata dia lelaki misteri yang selalu perhatikan kau " . Aisyah masih mengeliat badannya . " Apa yang kau bising pepagi ni aduhai , aku nak tidur lah " . " Weh , bangun lahh aku risau lahh " kata Liyana . Tetapi Aisyah tidak menghiraukan kata kata Liyana dan terus sambung tidurnya .
YOU ARE READING
Cinta ImamKu 💕
RomanceKisah Ini Menceritakan Seorang Wanita Yang Bernama Aisyah . Aisyah Ini Seorang Pelajar Kolej UITM . Dia ni seorang yang sangat degil , kuat cemburu , kuat merajuk , ego dan pemarah . Tetapi Aisyah ni seorang yang pandai dan bijak . Aisyah memang tid...