pintu bilik wad dikuak,
"Haa haikal kau dah siap dah" tanya asy sakit hati masih terasa tapi segera di pendam.
"Aku...sikit lagi"tukas haikal mata haikal tertoleh pada leya.Niatnya untuk meminta bantuan leya mengemaskan barangnya yang belum dikemas lagi.Rindu kenangan nya ketika yuni mengemas bajunya, makanan yang dimasaknya, ye aku rindu semua tu paling menyakitkan aku bila aku nampak leya dengan asy berbual mesra.sakit nya hati cuma tuhan yang tahu.
Asy yang melihat haikal merenung leya perasaan cemburu muncul.ye dia faham renungan sebegitu dia pun lelaki..rasa nak hempuk je nasib kau sakit detik hati asy.
Leya yang mengelamun sambil melihat awan dari tingkap tidak perasan yang haikal merenungnya.
Asy apa lagi panas lah hati dia..lantas ash terus mencelah dari renungan haikal baju di tangan haikal diambil."Tak pe biar lah aku tolong kemas kau pun bukan sihat mana".
Niat haikal terbantut.
"Leya sayang jangan lah termenung macam tu ingat rumah kee."sengaja sayang tu di tekan sedikit.
Berubah riak muka haikal.
Leya seperti tersedar dari lamunan.
Tak lah ingat mama kata leya perlahan.
Rindunya pada mama semakin menebal sebak dihati cuba di tahan.
"Okkk dah siap.. jom aku dah uruskan semua so kita boleh terus balik".
kau bayar terkejut haikal.
"ye kenapa,kau anggap lah aku balas budi kau sebab kau selamat kan leya.
asy perasan yang kereta di belakang nya seperti mengekorinya lalu memotong nya.
------------------------------------------------
Leya rutin macam biasa lah siapkan makanan terngahari untuk haikal dan asy.
pernah juga haikal tegah nya untuk memasak ye lah leya bukan bibik.
Tapi leya rasa tak selesa lah sebab haikal dah banyak membantunya dan juga asy.
Asy dari tadi perhati leya cantik..
Leya segera mengisar cili kering untuk di masak dan menyediakan bahan-bahan yang lain untuk dimasak.Beras juga dibasuh perlahan untuk dibuat bubur ayam.
leya mula perasan yang asy asyik memerhati jeww.
Kenapa tu asyik menung je asy.
Leya aku nak bincang dengan kau.. asy melihat leya yang tekun menyediakan bahan terus mematikan niatnya..."hmm tak pelahh nanti kita bincang".
Banyak lagi ke kau nak masak.
Asy terus pergi ke singki melihat leya yang sedang membilas beras.
mehh sini aku tolong..
leya dengan wajah berkerut nya"ehh tak payah nak siap dah ni sikit je lagi".
Ala kau ingat aku tak reti masak ke aku retilah.
ishh sibuk je.baru leya pergi terus lengan leya di pegang haikal.
Nak apa tanya leya.
kita masak sama-sama nak kata haikal dengan senyuman mengoda.
leya tergamam melihat senyuman tu..senyuman tu lah paling dia rindukan dah d lama dia tak nampak senyuman tu sejak dia putus dengan asy.Mata leya dan anak mata asy bersatu.
------------------------------------------------
Haikal mengenggam tangan,gigi di ketap sakit hati nya bila lihat asy dengan leya.
kringgg,kringgg,kringgg...
Hello sapa nihh.
Halo ini haikal kaa?.
kau sapa soal haikal.dah lah tengah bengang ada pulak orang call bersoal jawab pulak.
Aku alex aku tahu itu budak asyraf ada sama lu gua nak lu bagi tahu dia aku tengah
tuttt....tutt...tut...
telefon bimbit segera di dial
Haaa ye bos kenapa call
kau dah dapat apa-apa pasal asyraf.
Ada tapi tak banyak.....
haikal tersenyum lalu meletakkan semula telefonnya.
Makin senang aku nk singkirkan kau asyy.
Leya akan cepat jadi milik aku seorang..haikal mula tersenyum sinis.
-----------------------------------------------
Mama mengucap ma... pujuk zarul.zarul yakin tu bukan adik hampir terjelopok puan ida setelah mendalat khabar mengenai seorang remaja yang seusia dengan leya ditemui mati dalam keadaan menyedihkan.
pihak polis mengarah kan encik halim untuk mengenal pasti mayat itu adakah anak bongsunya?
Mama tak percaya yang tu adik,mama tak percaya raung puan rasyidah seperti tidak percaya anak nya mati dalam keadaan yang menyedihkan.
siapa yang sanggup buat anak mama macam ni raung nya lagi."Sabar ida kita pergi tengok dulu betul ke tidak" kata encik halim yang ingin menenangkan isterinya.
"Tak ida tak percaya ida yakin anak kita selamat,ida tak nak pergi kalau abang nak pergi,bang pergi lah"kata puan rasyidah dengan sendunya.
Paa....papa pergi lah biar zarul jaga mama,zarul yang dari tadi hanya mendiamkan diri terus bersuara menitis hati nya melihat keadaan mama dan berita yang mengejutkan dari pihak polis.
ya allah kau selamat kan lah adikku hanya itu yang boleh diungkapkan di dalam hatinya zarul..
------------------------------------------------
hai reader semua sis harap semua teruskan membaca dan komen yee untuk menaikkan semangt sis nak menulis.
YOU ARE READING
Halangan cinta
RomanceAleya farhana nama yang cantik seperti tuannya seorang kelakar,ceria,bertimbang rasa dan lemah lembut. aleya farhana telah terpilih oleh allah untuk diuji dengan ujian yang tidak akan lupus dari ingatannya. Leya telah diculik oleh sindiket jualan or...