Aleya mula sedar..terasa silau yang memancar menganggunya dari lena.
Aleya mula sedar.aleya melihat dirinya seperti berada di wad.Leya memegang kepalanya rasa seperti kepalanya berbalut dan cuba mengingati apa yang sudah terjadi.
Leya terus gelabah setelah teringat yang dia kemalangan pada malam tu.Dia cuba nak mintak bantuan.Ohh baru aku ingat asyh leya terus mencabut jarum yang menyalurkan ubat masuk ke badannya.
Leya hanya memikirkan asy risau sungguh dia.Seingat dia asy dipukul itu kali terakhir dia nampak asyh dipukul dengan teruk.
Tiba-tiba pintu dikuak.
Haikal menguak pintu untuk masuk.Haikal yang melihat leya yang cuba turun dari katil.haikal terus meluru ke arah leya untuk menghalang risaunya pada kesihatan gadis itu.
Cik-cik tak boleh kemana-mana cik kena rehat risau haikal.
"Tak boleh saya kena keluar dari sini saya x boleh" tukas leya.Aleya yang cuba turun dari katil tidak dapat menyeimbangkan terus terjatuh tapi haikal sempat memaut pinggang leya
Di saat itu anak mata leya dan haikal bertembung.Haikal cuba mencari sesuatu.
Leya yang tersedar dari lamunan terus menolak dada sasa haikal "maaf kan saya".Saya tak sengaja kata leya dengan rasa segan.
"cik saya rasa naik cik rehat" pinta haikal.
"Saya mintak tolong awak saya nak keluar dari sini".Saya belum sempat leya meneruskan kata-katanya terasa kepala aleya berdenyut-denyut terasa ingin rebah terus Haikal memegang bahu aleya dan cuba dudukkan aleya di katil..
Awak kena rehat kata dengan nada risau haikal.Ye dia mahu perempuan di depan nya mendapat rehat secukupnya.
"Tak saya tak boleh saya kena selamat kan kawan saya "kata leya dengan nada cemas.Saya kat sini dah berapa hari.
Awak kat sini dah 2hari.ye 2hari awak tak sedarkan diri.
Awak boleh tak awak bawak saya ke tempat yang awak langgar saya malam tu tukas leya dengan mengharapkan lelaki di depan nya boleh membantunya.
Kalau awak still bertegas nak keluar dari hospital boleh tapi awak kena tinggal dengan saya lah kata haikal.Sebab awak tak sihat lagi jadi bila saya dah tandatangan surat pelepasan awak dari hospital ni awak tanggungjawab saya sampai awak sembuh terang haikal.kalau perempuan didepan nya ni setuju dengan syarat nya di akan manfaat sebaik mungkin untuk ingat kembali ingatan isterinya.
Isteri....nampaknya haikal begitu yakin yang didepan nya adalah isterinya.Dia masih tak menerima kenyataan yang sebenar di sudut hatinya.hmm😩
Ok saya setuju kata leya dengan tenang.
Hati Haikal seperti ingin melompat..ok awak tunggu sini saya pergi uruskan kejap.
Ya allah kau lindungi lah asyh doanya hanya mampu di ungkapkan di dalam hati.
------------------------------------------------
Jason aku betul-betul minta maaf kata alex yang cuba berbincang dengan jason untuk menanguhkan pembedahan isterinya.
Apa yang you janji sama saya aritu amuk jason.you kata you sudah ada itu jantung.sekalang apa sudah jadi.
Aku betul-betul minta maaf jason aku janji aku akan cari yang lain untuk kau kata alex dengan yakin.
Kali i give you last change sama you tapi kalau kali ini juga you tak dapat itu jantung.you punya bisness i akan kasi lingkup ugut jason dan berlalu pergi.
Bumm....jason lee berlalu pergi dengan menghempas kan pintu.
Alex mengarahkan semua anak buahnya mencari pengganti yang sama.
------------------------------------------------
Haikal membawa leya ke tempat pada malam leya dilanggar.
Leya terus membuka pintu dan berlari ke dalam hutan.
Awak jerit haikal..Nanti dulu..
Haikal mengikuti langkah leya..Leya ternampak dari jauh susuk tubuh Asy.
"Asyy" jerit leya.
Leya cuba untuk membantu asy tetapi dihalang oleh haikal.
Awak..awak tak boleh main angkat dia je.Saya tengok dia cedera teruk mungkin tulang dia patah.saya rasa better kita call ambulans.
Leya tak jadi untuk membantu asy.leya hanya melihat tubuh asy yang luka dan berlumuran darah terasa ingin menangis saja.
Asy tersedar kerana bising di keadaan sekeliling.Asy melihat beberapa pemuda yang cuba mengangkatnya ke dalam ambulans.penglihatan asy masih tidak jelas.Tapi dia mengecam suara yang tidak henti-henti memanggilnya.
Ye dia tahu tu suara leya.Leya..asy memanggil nama leya dengan suara yang lemah.
Asy segera dikejarkan ke hospital.
Kecederaan asy agak series.
Hati leya mula rasa sebak..
------------------------------------------------
Leya melihat asy yang sedang berehat dipandang sayu.
Dia yakin haikal takkan buat keja terkutuk tu.leya yakin mesti haikal dipaksa.
Ohh mak ayah aku baru aleya teringat.
Leya pon keluar dari wad dan cuba meminjam telefon haikal.
Haikal saya nak pinjam telefon awak boleh tak pinta aleya.
Awak nak buat apa.
Saya nak call parent saya.
Err jap sorry fone saya tak de line lah dalih haikal.
Hampa leya mendengarnya.
"Ohh dari tadi kita bahasa saya awak,baru saya ingat nama awak siapa".tanya haikal dengan penuh mengharap.
Oh nama saya Aleya farhana panggil saya leya je kata leya sambil menghulurkan tangan.
Hampa haikal mendengarnya nama saya muhammad haikal awak boleh panggil kata haikal menyabut huluran leya.
Aleya rasa haikal dah memegang tangannya seperi taknak melepaskan.
Leya cuba merungkaikan tangan haikal dari tangan nya.
Haikal yang tersedar reaksi leya terus melepaskan tangan nya.maaf kata haikal.
Takpe haikal kau kena yakin yang ni ayuni.Ayuni hidup lagi katanya.
"Ohh umur awak berapa" tanya haikal?
Saya umur 19 tahun.
Haikal agak terkejut 19 tahun kenapa tak sama desis hatinya untuk pengetahuan semua umur ayuni baru mencecah 24 tahun pada ini.
Awak?
Saya 27 tahun.
Haa maaf saya patut bahasa awak ehh bukan saya patut bahasa abang rasa janggal pulak rasanya mana taknya d
sedari tadi haikal hanya merenung anak matanya seperti mencari sesuatu.Awak nak panggil saya abang haikal pon boleh kata haikal dengan gembira.
Tak pe haikal mungkin dia hilang ingatan saja haikal mahu menyedapkan hatinya.
Abang haikal nanti kalau dah ada line saya pinjam telefon ye kata leya.
Ha yelah.
YOU ARE READING
Halangan cinta
Storie d'amoreAleya farhana nama yang cantik seperti tuannya seorang kelakar,ceria,bertimbang rasa dan lemah lembut. aleya farhana telah terpilih oleh allah untuk diuji dengan ujian yang tidak akan lupus dari ingatannya. Leya telah diculik oleh sindiket jualan or...