zamil...diorang dah keluar dari balai polis
Apa lagi kau ikut lah arah zamil arah zamil
Tak sangka pula yang leya anak orang berpangkat.
Bos aku sekarang dekat depan rumah leya.
Bapak dia aku rasa buat laporan polis lah zamil.
zarul mula perasan kereta proton hitam di belakang mengikutnya sejak dari balai polis lagi.
Paaa...paaa zarul menoleh ke sebelahnya.Lah dah berlayar dah.
Zarul terus memecut.zamil juga melajukan keretanya.
Apabila sampai dirumah gate rumah nya segera ditutup secara automatik.
zamil segera mengeluarkan fon nye dan menekan punat.
Telefon haikal berdering.
zamil:hello boss.
Haikal:macam mana kau dapat tak.
zamil:aku dapat sikit je bos.yang aku tahu setakat ni yang si leya tu dia dari keluarga berpangkat.Parent dia ada lagi dan dia adaseorang abang.
Haikal:aku tak nak tahu yang tu yang aku nak tahu aku nak pastikan yang betul ke si leya tu yuni soal haikal.
Zamil:Belum lagi lah bos.
Haikal:kau buat keja lembap betul lah.kalau kau tak dapat jawapan yang aku nak sampai besok pagi,kau tunggu lah nasib kau.
Talian segera di matikan.
Macam mana nih besok dia dah nak balik.
Tiba-tiba ada satu suara jahat yang datang.haikal cuba melawan.Haikal cuba melawan suara itu tapi tak boleh.Lama kelamaan haikal mula terasa sakit di kepala.
Tak...tak boleh aku kena kuat aku kena lawan badan haikal mula basah dengan peluh.
Throw back.
pak haji tolong pak haji saya sanggup bagi berapa je.yang pak haji nak.
Bukan pak haji tak nak tolong ni masalah nya bahaya.kamu tahu tak.
pak haji rasa baik kau terima je.Mesti arwah sedih nak bila kamu macam ni.
Tolong lah pak haji saya sanggup buat apa je.Kalau pak haji nak berapa pon saya sanggup buat.Saya tak boleh hidup tanpa yuni.
Pak haji tak mahir kalau setakat kamu nak cakap dengan dia pak cik boleh lah tolong kalau sampai nak hidupkan orang ni yang dah mati ni.
Haikal apa yang kamu buat ni.
Terkejut haikal melihat bapa mertuanya yang kian menyinga.Haikal terpaku.
Astagfirullahhallazzim..hanya itu yang terucap di mulutnya.
"Haikal kamu keluar sekarang" kata bapa mertuannya
Tangan haikal segera ditarik keluar dari rumah bomoh.
Haikal apa yang kamu nak buat ni.Kamu sedar tak dosa ni haikal kata bapa mertuanya sambil mengeleng kepala.
Ni semua syirik kamu tahu tak terima takdir allah tu kata bapa mertuanya sambil mengoncang bahu menantunya.
Haikal hanya senyap muka sedih dan kesal terpancar.
Biarlah si yuni tu tenang kat sana.kamu jangan seksa dia lagi kata bapa mertua dengan air mata mengalir.
End throw back.
pandangan haikal menjadi gelap.
Asy yang mengetuk bilik haikal masih tidak ada suara.
Haikal...haikal..asy membuka pintu bilik.yaallah haikal.leya asy mula memapah haikal ke katil.pipi haikal tepuk-tepuk kecil.
Haikal mesih tidak menunjukkan tanda-tanda.
Asy segera terus mencempung tubuh milik haikal.
Asy kenapa ni soal leya kenapa dengan haikal? leya pergi ambik kunci kereta atas meja kat bilik haikal sekarang arah asy cemas.
Asy segera meletakkan kan haikal di tempat duduk belakang.
Leya cepat lah..leya yang terkocoh-kocoh mengunci pintu rumah segerak mempercepat kan langkahnya..kejapp laung leya.
Asy kita nak pergi hospital mana.awak tahu ke jalan kat sini soal leya dalam masa yang sama merisaukan keadaan haikal.
Asy tanpa menjawab sepatah pun segera melajukan tindakannya.
Leya rasa ini bukan masa yang sesuai untuk menanyakan soalan.
------------------------------------------------
kamu ni betul ke zarul kata encik halim untuk kepastian.
Paa series paa memang masa tadi tu ada orang ikut kita.
kalau betul jangan bagi mama kamu dengar.papa tak nak mama kamu tu risau lagi.
Hmm yelah.Ahh pa macam mana siasatan adik ada apa-apa maklumat ke.
Belum lagi kata encik halim yang sudah habis ikhtiar.Maklumat berkenaan anak kesayangan masih ditunggu oleh penyiasat persendirian yang diupahnya sendiri.
Memang kalau zarul dapat tahu lah sapa punya angkara ni memang kena lah kata zarul sambil mengepal kan penumbuknya.
Dah tu zarul baik kamu doa adik selamat kata encik halim sayu mendengarnya.
Maaf paa zarul tak boleh control.
zarul segera mencapai kunci kereta untuk keluar makan.paa zarul keluar jap nanti zarul balik.
Hmm jangan balik lewat sangat.
zarul segera membawa diri di warung berhampiran rumahnya.zarul memarkir BMW series3 di depan warung itu.Ada juga yang beberapa anak gadis yang tidak lepas dari memandang nya namun tidak dihiraukan dan terus melayani perasaan.zarul jejaka yang memang mempunyai rupa paras yang sempurna dan bentuk badan yang agak sado.
Zarul segera mengambil tempat duduk di hujung warung itu sambil memesan nasi goreng kampung dan sirap bandung.
------------------------------------------------
HAI PARA READER SEKALIAN HOPE YANG TERUS MEMBACA PEALESE SUPPORT CITER SAMPAI HABIS YE,COMMENT DAN LIKE TIDAK KETINGGALAN INI BUKAN APA UNTUK BAGI SEMANGAT NAK HABIS KAN CITER NI😧
YOU ARE READING
Halangan cinta
RomanceAleya farhana nama yang cantik seperti tuannya seorang kelakar,ceria,bertimbang rasa dan lemah lembut. aleya farhana telah terpilih oleh allah untuk diuji dengan ujian yang tidak akan lupus dari ingatannya. Leya telah diculik oleh sindiket jualan or...