kvällen

28 0 0
                                    

Alla som skulle bo i samma stuga som jag tog sina väskor och började gå mot våran stuga. När jag kom in i stugan satt Simon på en sängkant och granskade mig uppifrån och ner "tja" sa han och jag besvarade med ett leende och ett "hej" Simon såg rättså bra ut med brunt hår och gröna ögon. Det första vi skulle göra var att bestämma vilka som skulle sova i vilken säng. Där stod två våningssängar och en madrass på golvet, Simon beslag tog madrassen först och Charlie kollade på mig och pekade på en våningssäng och "sa damerna först" jag skrattade och tog mina lakan ur väskan klättrade upp i våningssängen, medans Charlie bäddade sängen under mig. Måna och Lukas tog den andra våningssängen. fast de tjafsade lite om vem som skulle sova längst ner. Sedan hör man Simon tjuta till av ilska "hur fan bäddar man madrass helvetet, det går ju fan inte" alla kollade på honom och skrattade jag gick fram till honom och sa "men Simon då! låt mig hjälpa dig" Jag gick fram och bäddade åt honom, Måna skrattade och sa "värsta hemmafrun"

Efter att alla på lägret hade ätit grillad korv bestämde min grupp för att gå tillbaka till stugan. Kl var då halv 10 och  Måna kom med förslaget att vi skulle köra sanning eller konsekvens.  Det tyckte alla var en bra idé.  Vi satte oss på en ring i golvet och Måna började fråga sanning eller konsekvens till Lukas han svarade sanning och Måna frågade honom om vem som var hans senaste relation (om han hade haft någon) Lukas tittade upp i luften och viskade "Karolin hette hon" vi andra förstod att det inte var läge att fråga mer så vi släppte ämnet. Simon var den som ville fråga efter Måna. Han kollade på mig och frågade "sanning eller kånka" jag svarade "kånka" han flinade och sa låt mig ta dig på brösten.

Då jag ser på digWhere stories live. Discover now