Lägret

28 0 0
                                    

Jag hade börjat packa ner allt som jag skulle ta med mig. Jag tog med solkräm, bodylotion, lite smink, bikinis, lite vågade underkläder... och rättså mycket kläder och annat smått och gott, det blev en rättså stor väska. Mamma skulle köra mig till lägret som låg 2 timmar bort från mitt vanliga liv. Jag hade på mig ett par hyfsat korta jeans shorts och ett vitt linne med volang. Jag har normal långt blont hår som jag lät hänga över ryggen. För ni som undrar så har jag bruna ögon, fräknar och är rättså kort och smal.

Vi anlände till lägret, solen sken på de röda stugorna som låg intill havet. Två ledare stod glada intill ett träd med fem andra ungdomar. Min första tanke var "vad har jag gett mig in på" men jag samlade mod till mig och log mot dem, samtidigt som jag drog ut min väska ur bilen och mamma gav mig en snabb kram och sa åt mig att inte hitta på dumheter, jag sa åt henne att hon kunde köra iväg, hon nickade och jag såg på medans bilen startade och körde iväg sedan gick jag mot ledarna och presenterade mig, ledarna hette Jonas och Maria. Jonas verkade vara den snälla av dem. Vi skulle invänta resten av ungdomarna som senare kom.

En väldigt lång, blond kille gick fram till mig och log.

-Hejsan, sa killen

-Hej, sa jag

han såg ut att vara den muntra natur glada typen, Men han såg rättså gullig ut.

-Mitt namn är Oskar, vad är ditt?

-Anna, sa jag och rodnade

Oskar hade varit på lägret året därpå och han lovade att det skulle bli kul. Jag trodde på honom.

Efter ett upprop, skulle alla presentera sig och berätta lite om sig själva. Jag var först ut, jag brukar inte ha problem att prata inför folk men detta blev pinsamt! "Jag heter Anna, jag är 15 och, och, och" jag fick en blackout och glömde helt bort vad jag höll på med. En kill röst hördes som sa "Anna Panna, hallå vi väntar" det var knäpptyst och jag avslutade det hela med att säga att jag gillar katter som var delvis fel, eftersom jag är egentligen en hundmänniska, men jag tappade bort mig totalt.

Jonas berättade vilka personer man skulle dela stuga med, jag blev förvånad över att de skulle bo både killar och tjejer i samma stuga, men det störde mig inte ett dugg. Jag kom med en tjej som hette Måna och tre killar, Charlie, Simon och Lukas. Jag såg framemot kvällen...

Då jag ser på digWhere stories live. Discover now