Aamulla Jean herää siihen kun Lay koputtaa olkkarin oveen.
"Aamupalaa olis" Lay sanoi ja samalla Wook heräsi.
"Juu tullaan ihan kohta" Jean sanoo.
Wook ja Jean vetivät yli-isot hupparinsa päälleen jä lähtivät keittiöön.
"Tehtiin lämpimii leipiä" Lay sanoi huomatessaan tyttöjen tulevan keittiöön.
"Mä ja Suho tehtiin. Ette te muut tehny mitään" D.O naurahti.
Suho nosti pöytään tarjottimen joka oli täynnä leipiä.
Kun he olivat syöneet leivät he suuntasivat olkkariin. D.O oli ainut joka ei tullut sillä hän oli lähtenyt ulos.
"Me aletaan lähtee mut oli kivaa. Otetaan joskus uusiks" Wook sanoo ja lähti muiden tyttöjen kanssa eteiseen.
"Minne muuten D.O meni? Se ei ilmottanu mitään" Tao ihmetteli.
"Varmaa meni Hyen luo tai jotai" Kris naurahti ja lähti omaan huoneeseensa.
"Nii varmaa sitten" Tao sanoi ja lähti myös.
"Moikka" Tytöt sanoivat ja lähtivät ulos.Chen ja Lay menivät olkkariin pelaamaan.
---
Kun tytöt kävelivät puiston läpi he huomasivat D.On istumassa yhdellä penkillä.
"Hei D.O mitä sä täällä yksin teet" Yebin hihkaisi ja hyppeli pojan luo muut perässä.
D.O katsoi heitä hieman pelästyneesti.
"Halusin raitista ilmaa ja olla hetken rauhassa. Kämpillä on kokoaja jotain hälinää" D.O vastasi nopeasti.
"Okei, me jatketaan matkaa moikka" Yebin sanoi ja tytöt jatkoivat matkaa.Kun jean saapui kotiin Hye oli häntä vastassa.
"Tiiäks mis D.O on se ei vastaa viesteihin ja se oli vähän kummallinen viimeks" Hye kysyi Jeanilta heti hänet nähdessään.
"Nähtiin se puistossa. Se halus olla rauhassa kaikelta hälinältä" Jean vastasi.
"Okei, hyvä että se siis on kunnossa" Hye sanoi ja lähti huoneeseensa.---
Kun Chen ja Lay lopettivat pelaamisen oli jo myöhä. He kävelivät eteisen ohi keittiöön ja huomasivat ettei D.On kenkiä ollut vieläkään paikallaan.
"Eiks D.O oo vieläkään kotona. Kello on jo ykstoita ja se on aina tähän aikaan jo kotona" Chen sanoi.
"Käyn kattoo sen huoneesta jos sen kengät on vaa jossai" Lay sanoi ja lähti hänen huoneelle.
Lay koputti oveen mutta kukaan ei vastannut joten hän avasi oven ja huomasi ettei siellä ollut ketään.
Lay meni takaisin keittiöön.
"Ei ollu huoneessaan" Lay sanoi ja istui pöydän viereen.
"Kysy Jeanilta onks se siellä. Sen puhelin ei vastaanota viestejä" Chen sanoi. Lay otti puhelimensa taskustaan ja laittoi Jeanille viestiä.Lay: onks D.O teillä?
Jean: ei, miten nii?
Lay: se lähti sillon päivällä ulos eikä oo vieläkään tullu takas.
Jean: nähtiin se puistossa kun käveltiin kotii. Hye sano et se ei vastaa viesteihin ja oli viime kerralla jotenki outo.
Lay: okei"Ei oo siellä" Lay sanoi ja kertoi Chenille mitä Jean oli sanonut.
"Lähen kattoo sen puiston ilmoita sää muille" Chen sanoi ja lähti ulos.Chen kiersi puiston ympäri pari kertaa muttei nähnyt mitään.
Kotiin tultua kaikki odotti häntä olkkarissa.
"Ei näkyny mitään" Chen sanoi.
"Mennää vaa nukkuu ja katotaan aamulla onks se tullu. Ehkä se on menny jonnekki kaverilleen yöks ja siltä on loppunu akku" Suho ehdottaa.
"Toivottavasti se on niin" Baekhyun sanoo väsyneenä ja kaikki menevät nukkumaan.---
"MITÄ" Hye huutaa kun Jean kertoo D.Osta.
"Nii se oli ainaki illalla mut se on voinu tulla yön aikana kotiin" Jean sanoo.
"No kysy joltain" Hye melkein huutaa.
Jean haki puhelimensa ja alkoi laittaa Laylle viestiä.Jean: onks D.O tullu?
Lay: ei, lähetään kohta ettii sitä.
Jean: KÄSKEKÄÄ POLIISIT SEN PERÄÄN T. Hye
Lay: se on ollu vast nii vähän aikaa pois ilmoitetaan myöhemmin jos se ei ilmaannu paikalle."Sekoon jos se ei oo huomenna koulussa" Hye sanoi pitäen päätään käsillään.
"Jos se ei tuu kouluu huomenna kerrotaan todennäkösesti rehtorille ja kysytään mitä pitäisi tehä" Jean rauhoitteli Hyeä.---
D.O ei ilmaantunut kouluun seuraavana päivänä joten porukka päätti kertoa rehtorille.
"Jos hän ei ilmaannu huomiseen mennessä kannattaa ilmoittaa poliisille" Rehtori sanoi.
"Joo me tehään niin" Suho sanoi ja porukka lähti tunneilleen.Koulun jälkeen Wook ja Wim kävelivät kotiin.
"Tiiäks miks D.O ei ollu tänään koulus" Wim kysyi.
"En tiiä saisinko kertoo mut kerron jos et kerro kellekkään" Wook vastasi.
"Joo lupaan etten kerro" Wim lupasi.
"No D.O vähän niinkun katos viikonloppuna" Wook kuiskasi.
"Oikeesti? Hämmentävää" Wim sanoi samalla kun hän avasi kotioven.Yöllä Hye ei saanut unta. Hän tiesi että D.Osta tehtäisiin etsintäkuulutus huomenna mutta hän ei silti pystynyt nukkumaan.
"Jos olisin lähteny sinne puistoon D.On kanssa niin hän ei ehkä olisi kadonnut" Hye mietti.
"Mutta Jean kyllä sano että hän halusi olla rauhassa... MUTTA silti mun olis pitäny lähtee sen perään" Hye raivosi itselleen vaikka mikään ei ollut hänen vikansa.---
Seuraavana päivänä kaikki saivat vapautuksen koulusta. He menivät poliisiasemalle heti puoliltapäivin ja selittivät poliisille mitä oli tapahtunut.
"Teemme hänestä etsintäkuulutuksen ja ilmoitamme kaikille partioille että pitävät silmät auki" Poliisi sanoi ja pyysi vielä Wookin, Jeanin ja Yebinin kertomaan missä D.O oli ja miltä hän vaikutti silloin kun hänet nähtiin viimeksi.
"Mitä siis tarkalleen tapahtui kun näitte hänet viimeksi" Poliisi kysyi.
"Olimme olleet poikien luona yötä ja lähdimme kotiin. Kotimatkalla huomasimme hänet istumassa puiston penkillä ja kun menimme puhumaan hänelle hän vaikutti pelästyneeltä" Wook piti pienen tauon puheessa ja Jean jatkoi sen loppuun.
"Hän sanoi että halusi olla rauhassa ja saada raitista ilmaa joten päätimme lähteä sitten. Kun pääsin kotiin siskoni sanoi että hän ei ollut vastannut viesteihin ja hän oli ollut jotenkin kummallinen kun he olivat nähneet viimeksi. Enempää en tiedä" Jean lopetti ja pidätteli kyyneliä.
"Saammeko siskosi yhteystiedot voidaksemme haastatella häntäkin" Jean nyökkäsi ja antoi Hyenin tiedot.Ei kauaakaan mennyt kun Hye oli jo asemalla.
"Seuraa minua" Poliisi sanoi Hyenille ja hän nyökkäsi ja meni poliisin kanssa kuulustelu huoneeseen.
"Mitä tapahtui kun näit viimeksi D.Ota" Poliisi kysyi.
"Hän kysyi minua illalla ulos katsomaan auringonlaskua ja täysi kuuta. Alussa hän oli aivan normaali mutta sitten puolenyön jälkeen hän sai viestin ja sen jälkeen hän muuttui kummalliseksi" Hye pidätteli itkua ja piti taukoja puheessaan.
"Hän ei kertonut keneltä viesti oli tullut tai mitä siinä luki mutta viestin luettua hänestä muuttui jotenkin etäinen. Aika nopeasti siitä hän halusi lähteä ja saattoi minut kotiin ja lähti. Sen jälkeen hän ei vastannut viesteihini" Hye lopetti ja purskahti itkuun.
Hänet päästettiin huoneesta ulos ja Jean alkoi lohduttaa häntä heti.
"Kiitos tiedoista aloitamme etsinnät heti" Poliisi sanoi ja porukka lähti poikien kämpälle.Kaikki istuivat olkkariin osa lattialle ja osa sohville. Kaikki olivat pitkään vain hiljaa ja miettivät omia asioita.
Yhtäkkiä Taon, Luhanin, Krisin ja Layn puhelimet kilahtivat. Kaikille heille tuli viesti. Kaikkien ilmeet synkkenivät entisestään.
"Mitä" Sehun kysyi huolestuneena.
Kukaan ei vastannut hetkeen.
"Meijän pitää lähtee" Kris sanoi surullisena.
"Ketkä ja siis häh... minne" Jean sanoi.
"Mun, Luhanin, Taon ja Layn Kiinaan. Siellä on menos joku kauhee yritys sotku ja meijän vanhemmat tarvii meijän apuu siellä" Kris sanoi ja piiloutui huppuunsa. Kukaan ei ollut nähnyt ikinä ennen Krisiä tuollaisen.
Kaikki alkoi nyyhkyttämään enemmän tai vähemmän.
"Eka D.O katoo ja nyt te joudutte lähteen" Yebin nyyhkytti.
"Meillä on lähtö viikon päästä" Luhan sanoi.Words: 1100
YOU ARE READING
EXO || Uusi paikkakunta || FIN
RandomPoikaryhmä jossa on 12 lukio ikäistä poikaa saapuu pienelle mutta hienolle paikkakunnalle. He tapaavat siellä samaan ikäryhmään kuuluvan tyttöporukan joista he kiinnostuvat ja haluavat tutustua paremmin.