04 📖 TULIS CERITA BERSAMA

947 148 0
                                    


"Ayah? Mana cerita 'Sri Kandi Ghais Lavanark' ? Nadya nak baca lagi."

Lamunan Rian berkeca akan sentuhan suara anak gadisnya.

"Ada."

Diambil dan dihulurkan manuskrip berkedut itu kepada anaknya.

Nadya menyambut manuskrip tersebut. Penuh dengan garisan kedutan. Wajahnya mencemik.

"Ini mesti kerja laki tua gemuk tu! Kenapa jahat sangat. Tak boleh ke pulangkan elok-elok. Orang besar-besar selalu berlagak! Macamlah hebat sangat."

Nadya geram. Semakin lama semakin tinggi nada suaranya.

"Nadya, janganlah tertekan sangat. Ayah tak suka. Ayah nak Nadya senyum selalu."

Telapak tangannya menyentuh wajah anaknya.

"Ayah! Nadya ada cadangan! Nadya nak tulis cerita dengan ayah! Kita buktikan kepada lelaki sombong tu yang cerita kita hebat!"

Ujar Nadya bersungguh-sungguh!

Rian hanya mampu tersenyum.

"Ayah ingat ayah tak nak lagi hantar manuskrip."

Rian mengusap pipi anaknya.

"Ayah tak boleh putus asa!"

Nadya membentak.

"Tapi ayah tak sanggup lagi lihat manuskrip ayah diramas. Habis berkedut. Terutama sekali, manuskrip yang ditulis oleh anak kesayangan ayah ni.."

Rian merenung wajah anaknya dengan pandangan mata sayu.

"Biarkan berkedut! Biarkan koyak! Tak apa! Sebab Nadya yakin kepada sesiapa yang baca cerita itu pasti akan tersentuh! Encik Gabhan tidak akan sanggup koyakkannya."

Nadya bersungguh-sungguh meyakinkan ayahnya.

"Tersentuh? Cerita macam mana?"

"Tersentuh? Cerita macam mana?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

***This story is completed. You have to follow me and add this book in your library in order to read the rest of next chapters. Thank you.

BUKU YANG DISUMPAHWhere stories live. Discover now