3

123 18 0
                                    

suji

sekarang dh menunjukkan jam 12.00.tatapi ada satu pasangan yang masih belum balik mereka sekarang duduk kat tempat duduk yang disediakan di sungai han tersebut.

Jihyo dan suga duduk sambil melihat bintang² yang ada kat langit.sedikit demi sedikit mereka dah tau tentang diri mereka masing².

Jihyo : suga

Suga : hmm.(pandang jihyo)

Jihyo : awak nampak tak bintang yang kat ujung tu(tunjuk langit)

Suga : yup,kenapa dengan bintang tu?

Jihyo : takda dia cantik.

Suga : huh?sama je dengan yang lain

Jihyo : tau bagi awak tapi bagi saya dialah yang paling cantik.saya suka tengok dia setiap kali datang sini.

Suga : kenapa yang lain tak cantik ke?(liat langit)

Jihyo : cantik tapi saya tetap suka yang satu tu dia tetap menyinari langit tu walaupun dia berseorangan.kesian dia mesti sunyi takada kawan.mesti dia sedih sekarang ni.semua orang tak suka dia.tak ada kasih sayang yang diterimanya walaupun hanya seorang dan mesti dia memendam rasa perit yang teramat sangat dalam hatinya sendiri tetapi dia tetap menyinari langit dan hanya dapat melihat orang bahagi dari jauh.naibnya sama dengan aku(senyum)

Kata² jihyo yang akhir itu dalam nada bisik tetapi dapat dedengari oleh suga.dia terus memandang jihyo disisinya.dia dapat melihat mata jihyo yang penuh dengan kesedihan.

Jihyo : kalaulah saya dapat jadi macam dia mesti best.

Suga : kenapa nak jadi macam dia?

Jihyo : sebab dia cantik dan menyinari langit tu.walaupun kwannya yang lain taknak dekat dengan dia tapi ada orang yang liat dia dari bawa ni mcm kita.dengan itulah dia merawat hati yang kesunyian.

Suga : (kalaulah kau jadi bintang tu.aku akan teman kau jihyo walaupun banyak yang tak suka akan awak.saya akan berada disisi awak dan sayang awak sebab saya dah jatuh cinta kat awak.)

Suga : jihyo..(suara yang sayu)

Jihyo : ye(liat suga)

Suga : dapat tak awak terima saya jadi sumi awak nanti?

Jihyo : saya tak pasti suga.(tunduk)

Suga : jihyo(peganga tangan jihyo)saya janji akan jaga awak dengan seikhlas hati saya.saya akan buat awak mengenal erti bahagia.saja janji saya tak akan sia² awak tolong jangan tinggalkan saya.(menagis)

Jihyo : shu~(lap air mata suga)jgnlah nagis..saya janji saya akan cuba mencintai awak sepenuh hati saya.

Suga : thank you jihyo.Saranghye(mencium dahi jihyo)jom balik dah lewat ni nanti appa awak cari jom(pegang tangan jihyo)

Jihyo : tak nak(mengeletar)

Muka jihyo terus pucat dia tak nak jumpa appanya dia takut.Mesti appanya mengamuk sakan jika dia tahu jihyo balik lambat.jihyo masih trauma setelah kena dera dengan appanya.dia takut hal yang sama akan berlaku.

True Happines(hiatsu)Where stories live. Discover now