Keesokan harinya~
Suga terbangun daripada tidurnya kerana cahaya matahari yang menyinari biliknya.Suga rasa sangat bersemangat hari dipagi hari itu,tapi suga terasa sesuatu yang hilang.Dia terus menoleh kesebelahnya...
Jihyo hilang..
Suga terus melompat turun dari tempat tidurnya.dia panik jika jihyo balik.takut appanya akan marah..Diapun turun kebawah...
Suga : OMMA!!!!
P.min yang terkejut terus pergi ke ruang tamu dimana suga berada..
P.min : Kamu dah kenapa suga pagi² lagi dah jerit² macam orang gila no?(mrh puan min)
Suga : jihyo..jihyo mna?(panik)
Omma : ohh jihyo..dia ka..
Jihyo : omma kenapa bising² ni?(mong)
Suga :(lari kat jihyo dan terus peluk dia)Awak pegi mana?saya risau tau tak(lepaskan pelukan dan pigang kedua bahu jihyo dan menatap matanya dengan penuh kerisauan)nanti kalau jadi apa² macam mna?sapa yang susah?saya jugak..kalau nak kemana² bagitahulah saya..ni tak main hilang macam tu je
p.min ngan jihyo memandang suga dengan muka mong diorang..dalam beberapa saat barulah mereka tergelak..
Suga : kenapa gelak?(mong)
Jihyo : awak(pigang kedua belah pipi suga sambil menatapnya)saya kat dapur je dari tadi lagi..tolong omma masak sarapan and saya taknak kejutkan awak sebab awak dah tidur nyenyak sangat jadi saya tak kacaulah.lagipun saya nak kebawa je buat apa saya nak bagitahu awak(cubit pipi suga)
Suga : Sakit lah awak(pout) saya risau je lah.Atleast awak bagitau lah saya pakai surat ke notes ke ni tak saya cari awak kat merata tempat awak tau tak aishh(berkata sambil menyilangkan tangannya dan melihat ketempat lain..merajuk lah dikatakan)
Jihyo : ehh hyo pulak yang salah..(gelak)
P.min : dah² lah macam budak²lah suga ni..belum lagi kawin dah melebih.daripada omma tengok drama yang tak berbayar ni baik omma sediakan untuk makan sarapan.hyo tolong omma suga pegi panggil appa kamu.
Suji : arraso
Suga pergi sambil menghentakan kakinya macam kanak² merajuk.jihyo dan ommanya hanya mampu mengelengkan kepala mereka saja.
Masa makan sarapan~
Suga masih belum menjamah makanannya lagi sebab masih merajuk.Dia hanya bermain² dengan sudunya.appanya yang hairan dengan anaknya terus menegurny.
E.min : suga kenapa tak makan lagi?bukannya nasi goreng kimchi makanan kegemaran kamu ke?setau appa tak pernak kamu reject atau tak makan ni.
Suga : tak nak tada selera.
P.min : alah merajuk lagi lah tu.biarlah je bang masalah kekasih.(memberi syarat kat E.min)
E.min yang paham dengan situasi sekarang hanya mengelengkan kepalanya dan tersenyum.jihyo yang dari tadi duduk disebelah suga mula risau.kalau suga sakit tak makan sarapan.
Jihyo : suga~(memegang tangan suga)makanlah sikit ye nanti sakit macam mana?makanlah sikit..alah saya minta maaflah kalau saya buat awak risau.saya kan dah kata yang saya tolong omma je kan tak boleh.
Suga : tak diterima(melihat kat tempat lain)
Jihyo : "ishh payahnya nak pujuk..ahh aku ada solutionnya"suga~(bisik something kat suga)
Suga : (muka suga terus tersenyum + berseri²)Okey accept.Janji?
Jihyo :(muka merah menahan malu) ye janji
YOU ARE READING
True Happines(hiatsu)
FanficMengisahkan seorang yeoja yang tak pernah merasai hidup bahagia yang sebenar sampailah dia bertemu seorang namja yang akan mengubah hidupnya. "Aku janji akan bahagiakan kau"-suga "Aku akan cuba untuk terima kau dalam hidup aku"-jihyo Cast: Song jihy...