Hayatta yaşadığımız her şey öğretmenimizdir.
Sürekli bize ödevler verir.
Her ödev bize iyi bir derstir
Bu dersler ise birbiriyle mutlaka bağlantılıdır.
Kimi dersler zor ,kimi ise kolaydır.
Biz sadece kolayı seçersek,
Diğerine bağlı olan zorun içindeki güzellikleri göremeyiz.
Size bir iyilik dokununca tasalanırlar.Size bir kötülük isabet ettiğindes ise buna sevinirler.
Eğer siz sabreder ve sakınırsanız onların"hileli düzenleri "size hiçbir zarar vermez.
Şüphesiz ALLAH yapmakta olduklarını kuşatandır . Ali İmran 120
Zerda okuduğu kitabın sayfalarında bu ayeti okuyunca çok etkilendi ve duygulandı .
Çünkü Zerda çok ince ruhlu ,ince düşünen, her şeyden etkilenen biriydi.
Bunun böyle olmasının bir sebebi olmalıydı .
Fazla arkadaş da edinmek istemiyor ,çok kişiye mesafeli davranıyor ve kimseye güvenmiyordu.
Kendisini kitaplara vermesi ve onları dost edinmesi de insanda merak uyandırıyordu.
Acaba Zerda neler yaşamıştı ?Gözleri doldu ,düşünceler daldı ve öylece kalakaldı .
Yazın o kavurucu sıcaklıklar azalmış,yerini yumuşak bir havaya bırakmıştı. Böyle güzel bir günde son dersi boş olan Kerem arkadaşlarıyla birlikte her kafadan ses çıkan ve uğultulu bir şekilde etrafa yayılan sesin içerisinde , okulun bahçesinde dolaşırken birden uzakta tek başına banka oturmuş ,elinde bir kitap , uzaktan çok dalgın gözüken Zerda'yı görmüştü.
Nedense bir anda heyecanlandı . Kerem kendine şaşırıyordu. Ne zaman onu görse ,sanki yıllardır onu tanıyor,onu görünce mutlu oluyordu .
Kaç gündür Zerda'yı uzaktan izliyor,konuşmak istiyor fakat cesaret edemiyordu .
Çok farklı tepkiler alacağından korkuyordu.
Ama bu defa heyecanını kontrol altına alıp konuşmaya karar verdi.
Arkadaşlarından ayrıldı .Zerda'ya doğru yürümeye başladı .Yaklaştıkça heyecan daha da artmaya başladı ,kalbinin pır pır ettiğini hissediyordu .
Kerem," Daha hiç böyle olmamıştım ,ne oluyor bana ?Karşımdaki benim gibi bir insan "
diyerek kendini sakinleştirmeye çalışıyordu .
-Merhaba . diyen Kerem'in sesiyle toparladı kendini Zerda . Kafasını kaldırdığında
orta boylu,dik duruşlu,geniş yüzlü, iri gözlü ,kirpikleri dik ve uzun omuzları geniş buğday tenli,bakınca sadece gözleri var gibi dikkat çekici,yaşadıkları ,çektikleri gözlerinden okunan Kerem'i daha önce görmesine rağmen ilk defa bu kadar dikkatini çekmişti.
Zerda:
-Buyurun. dedi ve kafasını diğer tarafa çevirdi.
Zerda'nın bu umursamaz tavrı Kerem'in moralini bozmuştu.Kerem pes etmedi tekrar kendini toparladı .
Kerem:
-İyi misiniz? Sizi dalgın gördüm . .
Zerda:
-İyiyim şükür.
Zerda'nın konuşmak istemediği her halinden belliydi;Fakat Kerem ,Zerda istemese de konuşmasına devam etti.
Kerem :
-Sizinle geçen serviste konuşup ayrıldığımızda eve gidince çok düşündüm ;söyledikleriniz beni çok etkiledi .
Zerda:
-Nasıl yani? dedi
Kerem:
-Kitap okuyarak çok huzurlu mutlu oluyorum demiştiniz.Merak ettim ve ben de denemek istiyorum ,bana yardımcı olur musunuz?Çünkü ben okul dersleri ve kitapları dışında fazla kitap okumam.Gerçeği söylemek gerekirse okumak çok sıkıcı geliyor bana ,bunu nasıl yaparım bilmiyorum ama ihtiyacım olduğunu da düşünüyorum.
Zerda:
-Anlıyorum ,böyle düşünmenize sevindim. dedi ve yine sustu .
Baktı Kerem hala bekliyor.
-Kusura bakmayın ama isminiz neydi daha tanışmadık bile isminizi öğrenebilir miyim ?dedi .
-Benim ismim Kerem sizinki ise Zerda'ymış . Herhalde serviste size arkadaşlarınız Zerda derken duymuştum.
-Güzel bir isim size çok yakışmış dedi kerem
Zerda:
-Teşekkür ederim ,kitap okuma isteğinize sevindim bu konuda yardımcı olabilirim .
Kitap okumak insanı rahatlatır.Kitap okumak stresi azaltır.Fakat önemli olan iyi bir kitap seçmelisiniz.Rabbimin ilk emride ikr'a( oku) değil mi ?Bunun için okumak insanı rahatlatıyor olabilir mi?Rabbimin emirlerinin ve yasaklarının hepsi biz insanlar için değil mi sanki ?
Hiç olmazsa kitaplar bizi kandırmıyor ve bize ihanet etmiyorlar .
Zerda'nın böyle konuşması hiç yabancı gelmemişti Kerem'e.Sanki kendi gibi bir şeyler yaşadığı belliydi Zerda'yla benzer tarafları vardı.
Zerda'yla konuşurken Kerem çok rahatlıyor ve konuşmanın bitmesini istemiyordu.
Ama bitmek zorunda olduğu ,servisin gelmesiyle belli olmuştu .
Kerem:
-Sizinle müsait olduğunuzda uzun uzun konuşmak isterim ,sizinle tanıştığıma memnun oldum dedi.
Zerda:
-Ben de .İyi günler dedi.
Ve servise binip evlerine doğru hareket ettiler.
Zerda ve Kerem evlerinin sokaklarında indiklerinde bir panik havası mevcuttu.
İkisi de meraklandılar ,neydi bu kalabalık ? Neler oluyordu?
Daha eve varmadan kerpiçten yapılmış, sokağın en kuytu köşesindeki bakımsız evden,bir patlama sesi duyuldu .Köhne ev birden toz duman içinde kalıp ,çıkan ürkütücü sesten sonra çok kötü bir manzaraya dönüşüverdi.
Ağlaşmalar,kaçışmalar ve sakinleştirmeye çalışan insanlar...Zerda ve Kerem ne olup bittiğini anlamaya çalışırken ambulans ve itfaiye gelmiş herkes perişan haldeydi.
Kalabalığa iyice yaklaştıklarında saçı sakalı ağarmış ,yüzü ,gözü simsiyah olmuş ,kucağında bir kız çocuğu ...Gözlerinden süzülerek düşen göz yaşlarını silerken imkansızlığı acıyı yaşayan yüreği,paramparça olmuş bir amca , oturmuş ,yanan evine ve içinde kurtaramadığı eşine ağlıyordu .kerpiçten yapılmış evde tüp patlamış ,yangın çıkmış,ev yanmış ,ağlamalar ve çaresizlik ...
Çünkü bir can gitmişti bu sokakta . Bir erkek ,evi yanmış;hanımını kaybetmiş ,kucağında annesiz kalmış bir evlat , ne acı bir durumdu .
Kalabalıkta Zerda'yı fark eden annesi hemen yanına geldi.Oradan ayrılmasını ve eve gitmesini söyledi .
Zerda ise ne yapacağını şaşırmıştı ,bir anda bu yaşadıkları onu çok etkilemişti .
Kendini o çocuğun yerine koyuyor ,dayanılmaz bir acı olduğunu hissediyordu .
Daha fazla dayanamadı annesinin de ısrarı üzerin eve yöneldi .arkasına baka baka ağlayarak eve vardı .
Kerem ise bir şeyler yapabilir miyim diye herkesle birlikte oradan ayrıldı .
Zerda ve Kerem okul dönüşü çok kötü bir olay yaşamışlardı.
"Bir anda her şey değişebilir,
Bütün yaşadıkların ve hayallerin ,
Akar gider bitmez sandığın ümitlerin,
Değişmeyen bir tek bir şey var o da KADERİN !
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yara derin Allah Kerim
Novela JuvenilSiz değerli okuyucular bu kitabı yazma amacım karanlık ta kaybolmuş umutlar , hayaller , özlem ve imtihana tabi olan bütün yaşam öykülerine bir imzada ben atmak istedim .Bu kitapta birçok kişi kendini bulacaktır . 🤔😊 Bu kitapta ZERDA ve KEREM...