Polisi aramak için telefonuna sarılan Steff hemen titreyen elleriyle polisi aradı.
"Alo, Bristol Emniyet Genel Müdürlüğüyle görüşüyorsunuz. Lütfen isim soyisimizle birlikte şikayetinizi dile getirin."
"Alo, Merhaba ismim Steff Smith. Arkadaşım kayboldu. Telefonu, ona ulaşabileceğim bütün araç gereçleri elimde. Lütfen yardım edin."
"Tamam siz sakin olun Bayan Smith. Arkadaşınızın ismi, soyismi, boyu, saç rengi ve üstünde ne tür kıyafetler vardı? Bunları açık bir şekilde söyler misiniz?"
"Tabii, isim Aisha Lern. 1.80 boylarında saçları omuz hizasında ve açık kestane renginde. Son giydiği kıyafet hatırladığım kadarıyla siyah kot pantolon ve mavi bir kazaktı. Montunu eğer aldıysa o da siyah renkte bir kaban. Lütfen onu bulun."
"Bayan Smith, elimizden geleni yapacağız emin olun. Telefonunuz açık olsun, ekip arkadaşlarımızı bulunduğunuz konuma yolluyoruz."
"Memnun olurum, İyi günler" diyerek kapattı telefonu. Ne yapacağını şaşıran Steff, yeni aldığı rakı ve sigaraların olduğu poşetten bir paket sigarayı ve çakmağı alarak balkona çıktı.
Oturduğu sandalyeden bacaklarını balkonun korkuluklarına dayayan şaşkın kız, o an ki ruh haliyle yaktı bir adet sigara ve düşüncelere daldı.
———————-
Polisler, eve doğru geldiklerinde Steff hemen ayağa kalktı ve karşıladı.
"Merhaba Steff Smith, bizimle beraber gelmenizi istiyorum."
"Tabii ki" deyip paltosunu giyerek arabaya girdi. Polisler ise evde bir kaç yeri dolaştıktan sonra arabalarına binip ilerlemeye başladılar.
Hava çiseliydi, nereye gidebilirdi ki bu kız? diye düşündü Steff. Ayakkabıları yerli yerindeydi ve bu soğuk yağmurlu havada onlarsız dışarda ne halt edebilirdi ki? Bunları sesli düşünmesi gerektiğini düşündü ve lafa girdi.
"Nereye gidiyoruz Memur Bey?"
"İsmim Barney Watson. Ayrıca memur da değilim Bayan Smith." Bu cevabı karşısında şaşkına dönen kız, duygularını gizleyerek devam etti. "Memur değilseniz bu polis arabasında şöför koltuğunda ne arıyorsunuz acaba?"
"Bilmem, belki de burada olmam gerekiyordur."
"Açıkcası fazla merak etmiyorum Bay Watson. nereye gittiğimizi sormuştum en son."
"Ah tabii, nereye gittiğimizi söyleyeyim hemen. Polislerin peşinden gidiyoruz" Steff, bu adamın sorunlu falan olduğunu düşündü bir an.
"Komik misiniz acaba? Buna gülmem mi gerekiyor? Hiç şaka kaldıracak durumda değilim ben Bay Watson! Ne yapacağı belli olmayan beyinsizin teki evden defolup gitti ve ben burada onun için bulunuyorken sizin böyle salak saçma espriler yapmanız hoşuma gitmiyor." Diyerek birden parladı Steff.
"Kaybolduğunu söylemiştiniz en son Bayan Smith?"
"Ne kaybolması ya! Siktir olup gitti işte. İntahar edecek büyük ihtimal, belki de etti. Kahretsin ya tanrım kahretsin.." deyip üzüntüyle ellerini yüzüyle kapattı.
"Tamam, beklediğim cevabı aldım."
"Nasıl yani anlamadım?"
"Bahsettiğin arkadaşının telefonu ve bütün ulaşılması gereken araç gereçler evde olup ayrıca verdiğin bilgilere göre 'kabanını alma ihtimalini' göz önünde bulundurursak bu, ya evden kaçmak idi ya da kaçırılma vakası."
"Tamam da bu kadar ince düşünmenize gerek yoktu direk bana sorup öğrenebilirdiniz Bay Watson"
"Ahahahah emin miyiz Steff?"
"Steff mi? Bu ismi sadece yakınlarım söyler bana! Hem, neye emin miyiz anlamadım?"
"İlk sorunu cevaplayayım o zaman, sana yaklaşan memur beyin sana Steff diye hitap etmesi seni rahatsız etmiş olacak ki adamın gözlerine deşecekmiş gibi baktın"
"Sen bunu mu izliyordun?"
"Bilmem belki de.. İkinci sorunu cevaplayacak olursam bir başka memura yaptığın hareket daha gözümden kaçmadı. Paltoyu sana verirken yan taraftan gelen küçük patlama sesine çok fazla tepki göstererek memur beye bağırman, beden dilinde güvensizliği işaret eder. Bu tepkiyle kadın memura değil de erkek memura bu kadar saçma bir tepki vermen ise bir erkekten gelen güvensizliğe işaret eder. Yani ben kendi çapımda sana bu soruyu sorsaydım büyük ihtimal "Lern,kayboldu ne intaharı!"deyip geçiştirirdin. O yüzden senin dilinde bir konuşma yaptım ve seni tersledim. Bu sayede sinirlenip bana her şeyi döküldün. Neyse ki hepsini önceden tahmin ettiğim için bu ihtimalleri değerlendirerek baş komisere her şeyi ilettim ve yakın çevrede ölüm haberi gelip gelmediğini sordum. Tam da bu sıralarda yakın bir çevrede ceset bulmuşlar şimdi biz oraya ikamet etmekteyiz Bayan Steff"
Steff ağzı açık bir konumda adamın dediklerini idrak etmeye çalışıyordu. Adamın bu tespitlerine mi şaşırsın yoksa yakın zamanda bulunan bir cesete mi? Ne yapacağını bilmeyen zavallı kız ağlamaya başladı. Adam ise düşündü ve içinden dedi ki "Bu, ne kaçma vakası ne de kaçırılma. Bu bir KANLI VAKA!" diyerek kendini olacaklara hazırlamaya çalışıyordu düşünceli adam.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KANLI VAKA
Mystery / ThrillerHey sen! Kendine güveniyor musun? Bir cinayeti çözebilecek kadar.. Kurbanımız Ünlü modacı Aisha Lern. Kendisi bilinmedik bir sebeple ölü bulunuyor. Fakat sorun şu ki, kimin nasıl öldürdüğünü ve aklımızda onlarca soruyla cinayeti çözmeye çalışıyoruz...