Aku kembali ke kelas bersama Lissa dan Fiyya dengan rasa mengantuk yang makin menjadi. Yalah, aku kan tidur lewat.
Dah lah sekarang subjek Chemistry . Cikgu Chemistry alias Cikgu Bernard Rafique bin Abdullah tak payah cakaplah , hensem tuh hensem lah tapi perangai KO. Untuk sayalah tapi untuk gadis-gadis yang terlebih vitamin gedik tuh, dia tetap hot . Korang mesti hairan kan kenapa aku belajar subjek Chemistry. Haa itu kerana aku ni pandai , walaupun aku budak wanted yang jahat dan degil , aku tetap pelajar kelas sains tulen. Hoho , angkat bakul sendiri nampak 😂
Termenung aku sebentar sampai lah cikgu masuk kelas pun aku tak sedar.
"Kelas , bangun ! Selamat pagi Cikgu Ishaan . " ucap Wee Keong selaku ketua kelas diiringi seluruh kelas. "Selamat pagi , kelas! Semua duduk!" Balas Cikgu Ishaan.
Mata aku terbeliak tanda terkejut akan kehadiran Cikgu Ishaan ke kelas aku . Apa kes dia masuk kelas aku duhh? Kan ke tadi Cikgu Bernard hadir ke sekolah?
" Cikgu Ishaan , mana cikgu Bernard ? Tadi saya nampak dia kat dewan. Kenapa dia tak masuk kelas? " Tanya aku .
" Cikgu Bernard emergency pi hospital kerana kucing dia nak terberanak . So thats why he's not here . So anymore question before i start my class ?
"No."
" Okay class , please open up your text book and read topic 4.6 about transition elements. Im going to the office for awhile . When im back , ill pick people randomly to answer my question. So get ready.
Cikgu Ishaan keluar dari kelas . Selepas dia keluar , habis satu kelas buat bising . Nama je budak SPM tapi perangai mengalahkan budak standard 1 . Tapi bab study, tak payah cakaplah , semua champion termasuk aku. Hohoho😂
"Haih bising nampak . Dah habis baca kah ? Tanya Cikgu Ishaan tiba-tiba .
"Aik bila masa pulak cikgu masuk ? Tak sedar pun . Janganlah dia tanya aku soalan . Aku tak habis baca lagi dohh . " gumam aku.
" Okay Haris . What is transition elements about ? Answer me .
Tersentak Haris di belakang Lissa apabila Cikgu Ishaan memanggil dia untuk menjawab soalan . Namun dia berdiri jugak untuk jawab .
" Sir, transition elements are elements that are located between group 2 and group 13. " Jawab Haris .
" Okay , kamu boleh duduk . Now i want Iris to answer my question . Come on , tell me the examples of transition elements .
Bengong betul cikgu ni . Aku jugak yang dia nak panggil. Tapi jap ! Dia panggil aku apa?
" What did you call me ,sir ? Tanya aku.
" I called you Iris . Iris Danishya binti Irfan Danial . Ada lagi ke yang bernama Iris . Tak kan . So ,youre the one who need to answer my question. " perli Cikgu Ishaan .
Aku berdiri dan terketap gigi .
"But no one have the rights to call me Iris . My name is Danish . So you just call me Danish . And you dont have to mention my whole name tho ! Bidas aku lalu duduk balik .
Ternganga semua mulut dalam kelas . Satu kelas tidak mengharap yang aku akan menjawab dengan kasar kepada Cikgu Ishaan.
I dont care !
Cikgu Ishaan ternyata terkejut dengan jawapan aku. Tapi dia pandai cover .
" Wait Iris . You havent answer my question . Stand up and answer the damn question ." Sinis je keluar ayat dia.
Aku ketap gigi lagi.Lissa yang dari tadi diam sedar yang gunung berapi aku nak meletup ,cepat-cepat pujuk aku untuk relax and chill .
" Wehh, hang janganlah la bara . Hang relax jap . Okay breath in breath out 3 kali. Sekarang ,hang jawab je soalan dia. Usah lawan dia . "Pujuk Lissa
Aku berdiri.
"Okay sir , ill answer your damn question . The example of transition elements are scandium (Sc) ,titanium (Ti), vanadium (V), chromium (Cr), manganese (Mn) ,iron(Fe), cobalt (Co), nickel (Ni), Copper (Cu) and Zinc (Zn) . Jawab aku panjang-panjang sambil tersenyum sinis kepada Cikgu Ishaan.
" Thats my girl . You can answer it Iris ."
Aku ketap gigi lagi tanda tak suka dia panggil nama aku Iris tuh . Hanya Lissa dan Fiyya yang boleh panggil aku macam tuh .
"Okay class, just continue to do the notes on page 66 . Ive no mood of teaching you guys today. Your classmate , so -called- Danish , Iris has blown my cool . She made drama in the class ." Cikgu Ishaan bagitau sambil menuding jarinya pada aku.
"Cis , berani dia kata aku buat drama dalam kelas ! Eeeee , darahku menggelegak .
Kringggggg.
Cikgu Ishaan keluar dari kelas tanpa mengucap terima kasih . Marah la tuh . So what , like i care .
.....................................................................
Hahhhhhhh after so long dapat jugak update chapter ni . Sorry guys if you have waited for so long . Anyway, nahh enjoy this chap. Chap ni pendek ja . Wait till the next chap . Thanksss . Love you guysss💕💕❤
YOU ARE READING
Cikgu? Jom Kahwin!
RomanceIRIS DANISHYA , nama yang begitu trendy dan sedap didengari untuk kaum Adam . Dikenali sebagai DANISH . Tapi sayang perangai tidak serupa dengan nama. Memegang title 'Budak Wanted ' , ' Hotstuff ' dan ' TOMBOY ' memeningkan para guru di sekolah . B...