BAB 4: MALANG

1.3K 71 18
                                    

"Huarghhhh,pukul berapa sekarang ni. Aduhhh ,sekarang dah pukul 9 pagi . Habis aku ! Jerit aku melihat jam ."

"Aduh, mesti Cikgu akan tunggu ni. Haish,nak mandi ke tak ? Nak mandi ke tak? Nak mandi ke tak? Ah ,mandi kerbau je lah,janji pakai perfume !"aku cakap sendiri.

Apabila aku dah siap ,aku check barang yang aku nak bawa. Handphone siap ,dompet siap,topi siap, alamakk mana kad alamat cikgu bagi!!kata aku sambil mencari.

"Manalah kad tu ? Masa ni lah kau nak hilang!!!!!!!jerit aku sambil mata tercari-cari kad alamat tu!"

"Yeah ,jumpa pun! Sekarang aku kena rempit motor aku a.k.a abang aku punya ."

"Abang Ik , pinjam sat motor abang, Danish dah lambat ni ! Kata aku sambil mengetuk pintu biliknya sampai bingit telinga jugak "

"Apa bising-bising ni Iris ? Abang kau tu dah keluar awal-awal pagi kerana kerja."kata ibuku.

"Apaaaaa???? Aduh mak ,dah la lambat ! Jerit ku nyaring.

"Pergilah naik teksi Pak Mat tu . Nah, ambik kad ni dan telefon dia ."Kata ibu sambil menyerahkan kad nombor telefon Pak Mat .

"Aku memegang dua kad di tangan aku . Satu : cikgu punya ,lagi satu Pak Mat punya . "

"Aku call Pak Mat dulu lah,suruh dia hantar aku ke rumah cikgu. Aku mendial nombor telefon Pak Mat lalu letak di telinga kiri."

"Hello ,Pak Mat .Ni Danish ,Pak Mat boleh tak tolong hantar Danish ke rumah tunang saya . "Kata aku sebelum Pak Mat menjawab.

"Assalamualaikum, hoi ni Cikgu Danish la ,apesal kau belum sampai lagi ? Dahlah lambat? Siapa tunang kau ah ? Jangan nak main-main boleh tak ? Bila kau nak sampai? Bebel Ishaan sambil menunggu jawapan aku.

"Isk,aduh cikgu la ,aku tersilap call cikgu,aduh kan dah kena bebel,membebel aje kerjanya. Aku tak menjawab soalan cikgu dan memutus talian."

"Tut,tut,tut,tut . Aish ,budak ni. Orang tanya jawablah.Ni tah meletak telefon sesuka hati,tak pa biar dia mai sini dulu ,nanti aku luku kepala dia .Berani sungguh dia ye? Cool down . " Ishaan menenangkan hati yang panas itu.

"Tak pa kali ni aku call Pak Mat betul-betul. Aku mendial nombor Pak Mat dengan berhati-hati. Kali ini Pak Mat menjawab ."

"Hello ,Pak Mat !

Ye,Pak Mat sini ."

" Pak Mat ,ni Danish .boleh tak Pak Mat hantar Danish ke rumah Cikgu sat . Please ,Boleh tak ?"

"Aduh Danish ,Pak Mat cuti hari ini kerana tak sihat ."

"Aiyakk,macam mana ni ,tak pa la Pak Mat terima kasih je lah "

" Danish , nanti sat . Anak Pak Mat ,Zulkifli nak keluar . Kalau nak ,Pak Mat boleh suruh dia tumpangkan Danish ke rumah Cikgu kamu tu . "

"Errr,okey la Pak Mat ,Danish ikut Zul . Terima kasih ya ." Kata aku pura-pura lega padahal aku tak sanggup nak tumpang dengan 'Zul the playboy terkenal '. Tapi dah lambat so aku sanggup setuju tawaran itu ." Fikir aku sendiri. KENAPALAH AKU MALANG SANGAT HARI INI?

Tak sampai 10 minit , Zul sampai di pintu rumah depan aku dan mengehon kereta Persona Gen2 nya. Mak, Danish cau dulu ye ! Kata aku kepada mak yang tengah melayan Running Man di tv2.

" Aku cepat -cepat masuk ke dalam kereta Zul dan suruh dia bergegas hantar aku ke rumah Cikgu ."

"Hoi,hang ni apesal ,gelabah semacam ,apa -apa rileklah, ni tah dah macam , ouchhhhh! Apesal kau ni ?teriak Zul sambil menahan sakit di muka.

"Kalau hang cakap lagi, aku akan bagi tumbukan free macam tadi ."kata aku sambil ready nak melayangkan tumbukan.

Zul terus diam dan meneruskan perjalanan ke rumah Cikgu .

"Tak sampai 30 minit,Kereta Zul dah sampai ke destinasi."

"Hoi,dah sampailah .kata Zul sambi melayangkan tapak tangan dia di hadapan muka aku .

"Okayh,terima kasih bro , nanti aku bayar kau . "Kata aku lalu keluar dari kereta dia .

"Aku tak nak duit ,aku nak kau belanja aku ."kata Zul sambil memandu keluar dari kawasan itu.

Aku terus menekan loceng berkali-kali dan pengawal keselamatan membuka pintu untuk aku . Aku terus masuk selepas mengucap terima kasih.

Aku tiba di taman mini rumah Cikgu dan saat itu " Hye ,Danish " kata Ishaan .

"Aku menoleh dan terpaku tengok Cikgu."!!!

Hye readers kesayangan
Sorry kerana lambat update ye !
Selamat membaca dan sambil2 baca ,jangan lupa vote dan komen ye ! Love u all !

#CJK
#ilabiuoll
#selamat membaca

Lots of love ,
Mizz3

Cikgu? Jom Kahwin!Where stories live. Discover now