"Yelah, aku maafkan .Lain kali jangan buat cam tu kerana kau belum kenal aku lagi.
"Oh k , pergi sambung kerja kau yang CUCI KERETA tu! Kata Ishaan dengan tersengih-sengih.
.......................
Pada keesokan paginya di sekolah
Kring Kring Kring !
" Mana si Danish ni, lupa nak hadir ke sekolah ? Takkan dia lepak kat gerai Abang Man semalam sampai dia lewat?
Bebel si Lissa a.k.a Mariyya Melissa ."Hang ni pun tunggulah jap Danish sampai. Hang bebel pun takde gunanya. Waste air liur ja! "kata Fiyya a.k.a Safiyya Elena selamba.
" Aku boleh tunggu lah tapi kalau Raffal datang marah aku , siap kau eh ! "kata Lissa .
IRIS DANISHYA POV
"Wei, korang ! Aku dah sampai lah .
Jerit aku sambil memarkirkan motosikal cabuk peninggalan arwah ayah . Bukan cabuk pun LC 135 tuh."Kau kenapa lambat ? Dah pukul 7.45 tau tak? Nanti lepas rehat , Pn. Fazura ganti kelas Pn. Marsya kerana dia tidak hadir ke sekolah . "Kata Lissa yang ketakutan.
Untuk pengetahuan semua , Pn.Fazura tuh cikgu disiplin tingkatan 5 . Pn .Fazura ni bukan isteri Fattah Amin kayh, jangan salah faham duh 😂 #bukanFATTZURAye
Pn Fazura ni dah lima puluhan . Walaupun dah tua , beliau seorang yang berdedikasi dan bertanggungjawab dalam hal sekolah . Semua pelajar takut kat Pn.Fazura .
Entah apa yang menakutkan sangat?"Aku lambat kerana aku tidur lewat . Semalam aku dok tengok 'My Coffee Prince ' yang Fattah Amin dengan Janna Nick tuh ." Jelas aku panjang-panjang.
"Pulak dah ! Budak bertuah ni. Apa-apa jelah, janji kau datang ke sekolah walaupun lambat." marah Lissa .
Aku tersengih je sambil teringat scene Raikal(Fattah) ternganga bila Dani ( Janna) habiskan nasi goreng yang dia masak.
"Sudah-sudahlah kau nak termenungkan suami orang ni . Dia dah kahwin kut . Kau jangan jadi home-wrecker dah pulak ! "Perli Lissa pedas."Eh mulut tuh, sedap-sedap mengata aku eh ,kang aku sumbat cili padi baru tau . "Bidas aku balik.
Fiyya yang berdiam diri dari tadi membuka mulut . " Dah dahh..... kang aku sepak dua-dua ,tak pasal-pasal masuk ICU seminggu . "
Terus kami berdiam . Jangan pandang rendah dengan Fiyya ni tau , walaupun dia pendek macam budak tingkatan 1 tapi dia tahu karate black belt . Nanti habis dia kerjakan. Aku diam bukan kerana aku takut tapi sudah lambat doh nak masuk kelas !
Dalam Kelas
"Hey girls tengok tuh , Danish and the gang masuk lambat la . " ejek Sarah.
Ok by the way lupa pulak nak memperkenalkan Sarah a.k.a Nur Sarah Maisarah . Nama cantik dan ayu tapi perangai sebijik macam anak se*** !
Aku , Lissa dan Fiyya buat derk je . "Hoi , hari ni ada perhimpunan la . Pn. Fazura takkan masuk kelas harini. "Jerit Izzat . " Ye ke ? Yayy selamat aku . " kata Fiyya.
Selepas waktu rehat , semua pelajar dari tingkatan 1 hingga 5 masuk ke dalam dewan serbaguna blok B tingkat 3 . Semua pengawas sekolah tengah arrange kerusi-kerusi untuk para guru . Suasana mula jadi riuh-rendah seperti di pasar malam . Para pengawas tak dapat nak mengawal murid . Naik bingit telinga aku dengar .
" Korang semua tak reti nak diam ke ? "Jerkah Raffal , guna mic pulak tu ! Sakit telinga kut , saboh jelah .
Haah tuh dia , semua diam tidak berkutik . Padan muka ! Datang jugs dia , ingatkan hilang ke dunia alien . Hihiks !
" Mic testing , one two three ! Okay pelajar , sila berdiri untuk menyanyi lagu Negaraku , lagu negeri Pulau Pinang ,lagu sekolah dan membaca ikrar ."kata Cikgu Harief .
.......................................
Selesai menyanyi lagu-lagu dan membaca ikrar, semua murid disuruh duduk . Guru-guru mula memberi ucapan pendek masing-masing . Dan diikuti oleh penolong kanan , guru disiplin dan pengetua sekolah. Aku terasa penat . "Fiyya , aku ngantuk lah , aku tidur dulu eh , nanti kau kejutkan aku ok ." Jelas aku sambil menguap kecil .
" Ha ha ok ! " jawab Fiyya acuh tak acuh .
Alah kisah apa aku , takda orang yang perasan aku tidur pun . Semuanya khusyuk mendengar ucapan tuh.
Guru yang memberi ucapan akhir sekali ialah Cikgu Ishaan."Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia . Selamat Pagi diucapkan kepada pengetua sekolah , Encik Qarrul Iskandar, barisan penolong kanan , guru-guru disiplin , guru- guru kaunseling , guru -guru serta murid - murid yang dikasihi. Saya di sini ingin membuat pengumuman iaitu pemilihan badan beruniform, sukan permainan dan kelab persatuan akan bermula pada hari esok. Nanti saya akan edarkan kertas pemilihan kepada semua ketua tingkatan . Jangan hilangkan kertas itu kalau tidak kamu akan mendapat 4 demerit daripada guru kelas kamu. Dan akhir sekali, semua ketua tingkatan tolong stay back untuk mendapatkan kertas tersebut daripada saya . Sekian terima kasih . " umum Cikgu Ishaan .
" Okay , semua murid boleh masuk ke kelas masing-masing tanpa membuat bising . Semua pengawas , tarik keluar murid yang berbuat bising . " arah Cikgu Harief.
"Oi Danish , bangunlah beb! Ish , budak ni tertidur pulak ." Bebel Lissa .
" Aishhh kacau lah korang ni ! " kata aku dengan geram . Aku paling pantang kalau orang kacau aku masa tidur .
"Eh , ni sekolah ke rumah engkau ? " Soal Lissa .
" Haish apa-apa jelah . Jom blah ." Kata aku sambil memisat-misat mataku .
................................................................
Okay siap pun bab 7 ni ! Sorry kerana lambat sangat untuk update .Dah berbulan-bulan tak update ! Sorry Ye guys !
Siapa lagi yang tak leh move on dgn #Fattzura ? Tolong angkat tangan 😂😂😂
Dan untuk semua candidate PT3 , good luck , semoga dapat apa yang diharapkan , jangan putus asa ye ! Chaiyok guys 💪🏻💪🏻💪🏻
Doakan saya jugak okay ! Huhu😿😿😿
Terima kasih ✌🏻️⚡️Vote n Comment guys !⚡️
YOU ARE READING
Cikgu? Jom Kahwin!
RomantizmIRIS DANISHYA , nama yang begitu trendy dan sedap didengari untuk kaum Adam . Dikenali sebagai DANISH . Tapi sayang perangai tidak serupa dengan nama. Memegang title 'Budak Wanted ' , ' Hotstuff ' dan ' TOMBOY ' memeningkan para guru di sekolah . B...