"Kelas ,semua bangun!"
"Aduh,habislah aku ! Jerit ku di hati.
"Selamat pagi ,murid-murid!" "Selamat pagi Cikgu!"
"Semua duduk! Okay ,saya guru BAHASA MELAYU kelas 5 Bestari, Nama saya ialah Muhammad Ishaan Danish ,kamu boleh panggil saya Cikgu Danish! So,sekarang saya nak semua pelajar dalam kelas ini memperkenalkan diri . Saya nak tahu nama ,hobi dan tempat tinggal masing-masing. Okayh,start dari hujung sana!
"Nama saya Fiyya . Wafiyya Elena binti Dato Zulkarnain . Hobi saya ialah menbaca novel cinta. Saya tinggal di Taman Green Lane ."
"Ishaan hanya mengangguk-angguk kepala,dan kata 'NEXT' ," Huishh Danish , turn kau lah ! Aku terkejut lalu bangun untuk memperkenalkan diri ".
"Saya tak suka pelajar mengelamun dalam kelas saya !" Dan KAU keluar kelas dan tunggu di luar kelas ,aku ada perkara untuk berbincang dengan kau!"
"Amboi ,cantik bahasa dia , guna AKU -KAU" Tanpa melengahkan masa,aku terus blah dari kelas dan tunggu di luar kelas"
"Maafkan Cikgu ,para pelajar . Cikgu ada hal sikit , we shall continue it later."beritahu Ishaan lalu keluar berjumpa Danish.
"Apesal Cikgu nak jumpa aku?tanya Danish. Apesal kau tanya,kau tak cam aku ke ha atau pura-pura ha?"bidas Ishaan.
"Yelah,inilah first time kita jumpa ,Cikgu dah guna AKU-KAU"kata Aku.
"Apa kaitan ? Hey ,aku panggil kau kerana aku tau kau yang melanggar kereta BMW aku tu !"
"Aduh ,habislah Cikgu Hensem tu dah tau!" Aku berlagak selamba tapi di hati dah dup dap dup dah ."
"Hoi,kau termenung apalagi , jawab lah ,betulkan kau yang melanggar kereta aku tu!"
"Aku bukan nak marah kau ,aku cuma nak gertak kau je ,ingat aku tak tau ke yang kau ni budak brutal di sekolah ni . Cara pemakaian pun dah bagitau lah cik sayang oi! Sayang ? Apa yang kau merapu ni Ishaan ." Kata Ishaan dalam hati.
"Errrr ye Cikgu ,saya yang langgar BMW Cikgu tu ,tapi sorry la tak sengaja . Cikgu tu la cute dan comel sangat, nanti kalau Cikgu suruh saya bayar ganti rugi ,mana lah saya nak cari duit ,dahlah tak da lesen "jelas aku .
"Kau ni kan ,dah tau yang kau tu tak da lesen boleh lagi membawa motor keluar " kata Ishaan.
"Dah ,tak payah nak fikir semua tu , balik kelas!"
"Errr , Cikgu marah ke ? "Tanya aku.
"Kalau aku cakap aku marah lagi,kau nak buat apa ?"
"Errr, saya kena lah cari duit untuk ganti rugi kereta cikgu"
"Kau free tak esok? Tanya Ishaan."
"Ye ,saya free Cikgu ,apesal?"
"Aku tak nak ganti rugi untuk kereta aku tapi untuk diri aku." Kata Ishaan sambil tersengih nakal.
"Cikgu jangan nak macam -macam ye , nanti saya karate kan Cikgu ,tak pasal-pasal kena duduk di hospital selama 1 bulan!"kata aku berbaur marah dan takut.
"Hoi ,aku cakap nak ganti rugi untuk aku ,maksudnya aku nak kau ganti rugi dengan mencuci kereta aku di rumah aku "jelas Ishaan.
"Hehe ,ok boleh ,di mana tempat tinggal Cikgu?"
"Nah,ni kad aku ,kau simpan dan datang esok pukul 8am ." Aku letak dalam poket baju kurung sekolah aku tanpa melihat kad.
"Errrrr,8 am tu awal sangat Cikgu ,errr tukar la timing Cikgu." Aduh apesal la dari tadi aku duk errr errr ...."
"Tak ,kau kena datang pukul 8am esok ,takda tukar-tukar ,so sekarang
balik kelas pergi belajar."Okayh ,sayangku Cikgu Ishaan Danish ,eh apa yang aku merapu ni ? Aku gumam perlahan."
"Hey ,aku dengar lah .kata Ishaan "
"Hehe ,no sorry Cikgu !balas aku sambil sengih -sengih "
"Sempat lagi dia ye ! Geleng Ishaan sambil ketawa kecil.
Hye readers ,Bab 3 dah siap .Selamat membaca ,sambil2 baca ,vote dan komen ye!
Muaxxx untuk semua pembaca CJK
#ilabiuoll
Lots of love ,
Mizz3
YOU ARE READING
Cikgu? Jom Kahwin!
RomanceIRIS DANISHYA , nama yang begitu trendy dan sedap didengari untuk kaum Adam . Dikenali sebagai DANISH . Tapi sayang perangai tidak serupa dengan nama. Memegang title 'Budak Wanted ' , ' Hotstuff ' dan ' TOMBOY ' memeningkan para guru di sekolah . B...