Blijf af ! -- PART 2

3.9K 40 24
                                    

'Oh, hij ligt op de trap.' hoor ik mijn moeder zeggen en de klink schiet weer terug. 'Shit.' fluisterd Job. Hij springt van me af en gooit een deken op me. Ik wikkel me snel in en Job rent naar de keuken en doet alsof hij wat te drinken wil halen. En ja hoor, de deur gaat net open. 'Tot ziens, lieverds.' ze zwaait met een hand waar ze een sleutelbos in heeft. 'Doei lieve schat.' slijmt Job. Hij loopt de keuken uit en geeft mijn moeder een smakkerd. Jakkes! Opeens zie ik mijn gescheurde bh op de grond liggen. Shit! 'Wil je ook een kus, Chels?' vraagt m'n moeder. 'Nee! Eh... Blijf maar in de hal hoor.' ik pak snel mijn bh en stop het onder het dekentje. 'Oh, oke. Doeg!' En ze verdwijnt in de hal. Een klap van de deur. 'Waar waren we ook alweer gebleven?' Job komt naar me toe en sleurt de deken van me af. 'Nergens.' zeg ik. Ik had weg moeten rennen! Wat ben ik toch stom! 'Hou je vast!' roept Job. 'Waarvoo...' Ik wist het al. Hij trok mijn broek van me af. ik had het gevoel dat mijn benen in brand stonden. Het sprijkerstof scheurd op mijn huid. Ik bijt op mijn lip. Nee, niet mijn stri Ja hoor, hij trok langzaam mijn string van me af. Hij gooide hem richting de televisie en landde in de TV-kast. 'Niet doen! Hou op!' Ik jankte bijna. Volgens mij moest ik overgeven. Hij wou me bijna aanraken met zijn tong. En daar kwam het. Ik kokhalsde en... 'Blurrgh.' daar kwam het. 'Iel! Goor kind! Kots niet op me!' riep Job. 'Je bent zelf een goor kind!' riep ik boos terug. Ik greep mijn kans, pakte mijn kleding en rende naar de badkamer. 'Ga uit de weg.' riep Job die me bijna van de trap duwde. 'Ik ga eerst douchen, hoe durf je op me te kotsen!' Hij schreeuwt zijn longen uit zijn lijf. 'Komt door jou!' Ik was eerder in de badkamer en draaide het slot snel om. Ik zuchtte. Gelukkig. 'Ik krijg hem toch wel open! Met de schroevendraaier! En jij dacht dat je slim was hè?' Job begint kwaadaardig te lachen. Hij loopt naar de werkkamer. Shit! Gelukkig zat mijn mobiel in de zak van mijn broek die ik bijna in de was wilde gooien. 'Ik heb een mobiel!' gilde ik. En toen was Job stil. Yes! 'Als je dat doet, dan... Dan kom ik vanavond naar je slaapkamer!' Job bonkte op de deur. 'Probeer maar, ik verzin wel iets. Als je de badkamer deur openschroeft, bel ik mam.' dreig ik. 'Jij je zin... Ga maar douchen, maar denk niet dat het afgelopen is!' Ik hoorde Job de trap aflopen. Gelukkig. Opgelucht stapte ik in de douche.

'Ik ben thuis!' riep mijn moeder toen ze thuis kwam van de supermarkt. Ik zat op de iPad een spelletje te spelen. Job was pannenkoeken aan het bakken. 'Ik ruik pannenkoeken... Job?' vraagt mijn moeder. 'Klopt! Ik bak pannenkoeken.' zegt Job vanuit de keuken. 'Ah wat lief zeg. Je boft maar met zo'n vader, Chelsy!' zegt mijn moeder en ze zet de boodschappentas neer. 'Helemaal niet! En het is niet mijn vader!' schreeuw ik. Ik ren naar boven met de iPad. 'Nou, nou, volgens mij heb je echt je dag niet vandaag...' Soms haat ik mijn moeder echt even. Dan heb ik zin om haar is even in de wc-pot te duwen. En Job al helemaal. Die kan gelijk door naar het riool.

'Chelsy?' hoor ik na 10 minuutjes vanuit de woonkamer. Het is mijn moeder. 'Ja, wat is er nou weer?' vraag ik geïrriteerd. 'Wat doet dat kledingstuk in de TV-kast? En hij is helemaal gescheurd! Hij was wel dertig euro!' Shit! Mijn string! 'Oh... Eh... ' even een smoesje bedenken. 'Ik vond hem lelijk.' lieg ik. 'Maar je wou hem laatst zo graag.' zegt mijn moeder met een 'Ahw wat jammer' geluidje in haar stem. 'Ja, maar nu vind ik hem weer mooi. Mag ik een nieuwe mam?' Hoe domme smoes kun je verzinnen? 'Hij was heel duur, geen denken aan! Betaal het maar zelf van je kleedgeld...' Lekker dan. Dure string kapot. Bedankt Job, maar niet heus.

Ik hoor de koekoeksklok vanuit de woonkamer twee keer slaan. Het is 2 uur 's nachts en ik lig in mijn bed. Ik kan niet slapen. Ten eerste niet om wat er gisteren was gebeurd, en ten tweede niet omdat Job me misschien wel komt halen vannacht. Ik heb niks verzonnen om hem tegen te houden. Ik kan op z'n minst de deur op slot doen. Ik stap uit mijn bed en zoek de sleutel van mijn slaapkamerdeur in mijn kledingkast. Ja hoor, ben ik hem zeker weer eens kwijt. Ik gooi al mijn broeken op de grond en graai met mijn handen tussen mijn shirts. Ik stop omdat ik schrik van een geluid op de gang. Nee hè! Job! Ik ren naar de deur en ga ervoor staan. 'Ga weg!' roep ik. Iemand probeert de deur open te doen, maar ik hou hem tegen. Opeens krakt mijn vinger en ik verlies mijn kracht en de deur schiet open...

Volgende deel komt zo snel mogelijk!

x Cat York

ps; zet je een reactie?

Blijf af !Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu