Jo det va så att detta hade hänt förut. Jag gick i mellan stadiet och en kille hade retat mig så jag sparkade till honom så att han flög in i ett träd. Efter det blev båda mina ögon röda och jag blev en riktig vampyr.
Jag kunde inte behärska mig när jag var nära andra människor, jag ville ha blod... massa blod.
Jag blev satt i en säll i källaren. Det tog månader innan mina ögon blev vanliga igen och jag kunde vara med människor igen.
Jag gick till badrummet och tog av mig kläderna och ställde mig i duschen. Jag satte på duschen och precis då kom jag på att vampyrer inte tål vatten men det var för sent. Vattnet forsade över mig och jag skrek av smärta och kastade mig ut ur duschen. Kevin kom upprusande till mig och såg min nakna kropp blixtra och ila. han kom fram till mig och försökte ta upp mig men jag varnade honom.
''Om du rör mig kommer du få elstötar'' sa jag samtidigt som jag grät.
Det verkade inte som om att han brydde sig för han tog upp mig. han gnydde av smärta men bar mig till mitt rum.
''SLÄPP NER MIG'' skrek jag.
''M-men vad ska jag göra då'' stammade Kevin.
''Köp alvedon'' mumlade jag.
Kevin rusade ut ur rummet och några sekunder senare hörde jag ytterdörren öppnas och stängas. Jag ställde mig skakandes upp och gick mot min säng. Jag tog på mig ett par mjukis byxor och ett linne. Jag tog fram ett papper men skar mig på det när det gick en ilning genom min kropp. Blodet från snittet i fingret samlade sig i min hand och bildade en pöl. En ensam tår rullade ner för min kind och hamnade i pölen.
'Hu... En vampyr som gråter, så ynkligt' tänkte jag.
Kevin's Pov
Jag rusade ut ur rummet och sprang till affären. jag köpte alvedon och på hemvägen gick jag, långsamt.
'Jag tycker verkligen synd om Rebecca, hon kommer missa så mycket skola och hon kommer inte få gå ut heller' tänkte jag.
När jag kom hem så gick jag upp till Rebecca och såg att hon hade somnat. Jag skrattade lite tyst och la alvedonen vid hennes skrivbord.
Rebecca's Pov
Jag vaknade av en rysning. Jag tittade på klockan, den var strax över 1. Jag smög upp och tog på mig ett par svarta jeans och en rosa hoodie. Jag smög ut ur rummet och förbi Kevin's rum. Jag hörde hans lugna andetag innanför dörren.
Jag tog på mig mina vita converse och gick ut. Jag smög till skogen och började springa. Det va så skönt att låta krafterna sipra ut ur mig när jag hörde en gren knäckas och jag tvärstannade. Jag blev omringad av ingenting mindre än mina ärkefiender, Varulvar.
Det var åtta stora vargar som omringade mig. Jag sparkade till en kotte.
''FAN'' skrek jag.
Varulvarna var förvånade över att jag inte var rädd så jag gissade på att de inte visste att jag var vampyr.
Jag började backa men stötte på en kol svart varg med väldig lena och snälla bruna ögon som i detta fallet såg rasande ut. Den försökte hoppa på mig men jag sparkade den enkelt under nosen så att han fick ett rejält sår och han flög minst 20m bort. Två andra vargar hoppade på mig men jag boxade smidigt dem i magen på samma gång. De andra vargarna började se rädda ut och började backa bort från mig. få tog jag ett hop och sparkade en rödbrun varg i ryggen.
De andra vargarna började springa iväg från mig men jag kom snabbt ikapp dem. Jag hoppade på två stycken och en utav dem försökte bita mig i halsen medans den andra höll mig fast. En grå vag fick ett bra grepp om min hals och bet till. Blodet forsade ur min hals och mina ögon började rulla. Jag tog några sista andetag innan allt blev svart och jag låg medvetslös på marken med åtta stora vargar runt mig.
''''
Hej! hoppas ni gillar kapitel 2.
Jag är ledsen att det blev lite kort men har inte haft tid att skriva så mycket men tänker göra det mera nu.Jag har ändrat lite grejor med typiska vampyrer. tex att de kan blöda, de måste andas som riktiga människor och är snabbare än varulvar.
Tack mina Bebizzzar! ♥️☺️
//Rebecca🍀
(hahaha...ja mitt riktiga namn är Rebecca. Jag kom inte på något annat bra namn till huvudpersonen)
YOU ARE READING
Half Blood {svenskt}
WerewolfJag heter Rebecca Himtown. Jag är 123 år och är en "Half Blood" alltså en hav vampyr och det här är min historia. Rebecca blir fångad och förvandlas till en människa. Hon träffar en varulv som blir hennes mate. Men kommer Rebecca kunna glömma att...