Indivia-Závist
Závist je jedna z emocích , spočívající v touze po něčem, co má někdo jiný, a snaze získat předmět této touhy, či druhého o to připravit, někdy i za cenu zavrženíhodných činů. Spolu se žárlivostí či nenávistí patří mezi konceptuální lidské emoce. Z hlediska náboženského bývá odsuzována jako , např. katolická nauka ji považuje za jeden ze sedmi smrtelných hříchů . Opakem závisti je přejícnost.- Wikipedie
Myslím, že závist zná každý z nás. Za závist se dá, též považovat žárlivost. Já sama jsem dost žarlivá. Jednou to se mnou někdo nebude mít jednoduché. U mě je to, ale složitější, nedávám žárlivost vždy najevo hned. O to je to horší. Nejprve to, co ve mně vyvolává onu žárlivost, ignoruji , a když už to nedokáži snášet, tak to jde ven...
Znám lidi, keteří schválně u jiných vyvolávají tuto emoci, a když si povšimnou jejich reakce májí z toho potěšení.
Závist je svým způsobem velice užitečná. Závist nás dokáže namotivovat, jak nikdo jiný nedokáže. Závidíme někomu nějáky úspěch, tak se rozhodneme, že se o to také pokusíme.
Muž vidí jiného muže, že je více osvalený než on, a rozhodne se, že jej překoná.
Může to být i naopak, máme něco, co každý nemá. Postřehneme-li,že po tom někdo touží, uvědomíme si hodnotu té věci, a začneme si ji vážit. Uvědomíme si pravou cenu.
Avšak závit samotná, nám dokáže velice ublížit. Někdo zatouží po nečem, co má někdo jiný, a usmyslí si, že to získá. Bohužel jsou zde tací, kteří si z podnětu závisti, dokáží jít přes mrtvoly za tím co chtějí získat. Nejednou se závist stala kamenem úrazů spoustě vztahům.
Pojďme se na to podívat z jiné stránky, co kdyby závist nebyla. Když by nebyla závist, často bychom ani o nic neusilovali. Nebyly by žádné touhy. Proč po něčem toužit, když to nemám, a ani mít nemohu? Přesně to by se nám bez závisti prohánělo hlavou. Přijde mi, že bez závisti, by byl svět takový neslaný a nemastný. Ano, nevznikaly by konflikty, ale představte si to. Nikdo by o nic neusiloval, nikdo by po ničem netoužil, a nikdo by si nic nezáviděl. Rozhodně zvláštní představa.
Bylo by to správné?
Měla by naše počínaní smysl?
Jak jsem již uvedla, závist je, ale i není užitečná. Myslím, že je to tak u každé emoce.
Vlastně se vždy na všem najde, něco co má pozitivní,ale i negativní dopad na lidskou společnost. Vždy tomu tak bylo,je a bude. Nenajdete nic, co by bylo pouze jednostranné. Není nic jen zlého ani nic jen dobrého.
Podle mě tedy není závist jen špatná, no, ale kdo a co jsem, abych toto mohla tvrdit? Každý si o tom musí udělat svůj obrázek. Zkute to, zamyslete se.
Dejte mi pak vědět do komentářů, co jst vymysleli.
ČTEŠ
Meum per sentio
Não FicçãoMeum-Moje Per sentio- Pociťovat Nevím, co od toho mám sama očekávat. Nechám to, aby se to samo vyvíjelo. Mám jistou vizi co a jak má vypadat. Celé by to mělo být o mě a mých pocitech, ale zevšeobecním to. Občas to bude vypadat jako úvaha nebo filozo...