2 aydan uzun süredir yazamıyorum çok özür dilerim bu benim biraz tembelliğimle alakalı ama bugün kendi kendime dedim ki bu bölümü gerçekten çok uzun süredir bekleyen okuyucularım var ve bende yazmazsam ayıp edeceğim.
Öncelikle bir önceki bölüme oy verenler için çok teşekkür ediyorum baya bi tuttu bölüm Bu bolümde hep ayrıntılı anlatacağım dediğim bakım önerilerini yazıcam umarım beğenirsiniz :) Bu bakım tavsiyeleri 2 bölümü iki bölümden oluşacak 1. bölümde Saç bakımını 2. bölümde Cilt - Vücut - Dudak bakımını anlatacağım hadi başlayalım :)
SAÇ BAKIM TAVSİYELERİ
YAPTIĞIMIZ YANLIŞLAR
1 - Banyodaki yaptığımız yanlışlarımızdan bahsedicem. Başlarken şampuanımızı elimize nedense bi ton döküyoruz daha çok temizleneceğini düşündüğümüz için ama saç derimizde kimyasallar ne kadar çok biriktiğini bilmiyoruz bu kimyasalları 10 kova su bile temizleyemiyor.
Çözüm: Bir ceviz tanesi kadar döksek bile saçımız köpürür ve temizlenir. Böylesi daha sağlıklı sonra neden saçım dökülüyor diye üzülmeyin
2 - Eğer saçınız benim gibi kıvırcıksa ve banyodan banyoya tarıyorsanız eminim bir avuç kadar saç kopartarak banyodan ayrılıyorsunuzdur.
Çözüm: Bunu önlemek için saçınızı banyodan önce bir fırça ile tarayın hem banyoda daha kolay taranır hem de çok saç dökülmez. Ayrıca tararken çok yıpratmayın saçımı indircem diye yavaş yavaş nazikçe tarayın.
3 - Hepimizin yaptığı bir hatadır ki saçımız köpürdükten sonra saç derimizi temizlemek için tırnaklarımızla resmen derimizi kazımak :( Bu en kötüsü işte
Çözüm: Saçta derimizde biriken yağları derimizi yolmadanda çıkartabiliriz. Tırnak değdirmeden parmak uçlarıyla oval hareketlerle saç derinize baştan aşağı masaj yapın zaten yağlar kendiliğinden çıkacaktır. Saçlarınız çok kaşınmadıkça da kaşımayın deriyi öldürüyor!
4 - Her gün banyo yapmak.
Çözüm: Saç derimiz kendi doğal yağını üretir ve bu yağ saçı dış etkenlere ve dökülmeye karşı korur. Her gün şampuan kullanmak da bu doğal koruma kalkanına, dolayısıyla saçlarımıza zarar verir. Her gün yerine 2 günde bir yapın da saçlarınız nefes alsın iyi bişey yaptığınızı sanıyosunuz ama daha da saçınıza zarar veriyosunuz.
5 - Şampuanı sadece kafa bölümüne dökmek
Çözüm: Elimize Bir ceviz tanesi kadar şampuan aldıktan sonra onu eşit biçimde dağıtmak gerekiyo şampuanı kafaya döküp sonra saç uçlarını kafaya döktüklerinizle değil elinizle eşit bir şekilde dağıttıktan sonra köpürtün daha iyi temizlenir.
6 - Eğer saçlarınız kıvırcıksa:
Saçlarınızı yıkadıktan sonra kesinlikle fırçalamayın. Doğal buklelerinizi öldürmek istemiyorsanız, havlu yardımıyla ya da fön makinasıyla saçlarınızı kurutabilirsiniz. Saçlarınızın kabarmasını ve saman gibi görünmesini istemiyorsanız, onları asla geriden taramayın. Saç kreminizi saç cinsi ve renginize göre seçmeniz gerektiğini unutmayın.
Banyo haricinde yaptığımız hatalar;
-Aşırı jöle veya sprey kullanımı
- Saç renginin sık sık değiştirilmesi
- Aşırı güneş ışıkları
- Gereksiz yoğun saç bakımları
- Saçların kuruyken fönlenmesi
- Saçları sert fırçalarla aşırı fırçalamak
Saçlarda yaptığımız yanlışları anladıktan sonra şimdi de saç bakımına gelelim :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul, Bakım Ve Aşk Tavsiyeleri
Non-FictionEğlenceli, Öğretici, Kafa Dağıtıcı ve Bir Tavsiye Kitabından Fazlası...