Herkese yeniden merhabalar... Bu bölümü diğerki bölümler gibi fazla ara açmadan yazayım dedim çünkü okullar açılmadan bir bölüm daha yazmayı düşünüyorum.
Bu bölümde cilt - vücut ve dudak bakımından bahsedicem. İnşallah sizlere faydam dokunur...
CİLT BAKIMI
Kimimizin yağlı cildi vardır kimimizin kuru ve donuk.. Ama genele bakacak olursak bizim yaşıtlarımızın genel sorunu sivilceli ve siyah noktalı bir cilt. Bu yazımda daha çok bunun üzerinde durucam. Cilt yağlanmasının başlıca sebebi yağ bezlerinin fazla çalışması, hormonlar ve ciltteki nem oranının azalmasıdır. Bunu önlemek için size şunu bunu karıştırıp yüzünüze sürün demiycem çünkü bence kendimizin hazırlayacağı şeylerin daha da sivilce çıkardığına inanıyorum. Ben internetten çok maske araştırıp uyguladım hiç faydası dokunmuyo aksine cildi daha da bozuyo... Onların yerine ilk bölümde de bahsettiğim gibi garnier veya neutrogena'nın temizleyicilerinden kullanın mesela ben garnier'in şuan kırmızı meyve gücünü kullanıyorum set olarak çok memnunum cildimi inanılmaz yapıyo benimde çok yağlı cildim var bu ürünler sayesinde sivilceler cildimde üç gün durmuyo.
İlk önce cilt bakımı hakkında bilmemiz gerekenler var belki çoğumuz bu yaşta daha yaşımız erken diyerek veya üşendiğimizden cilt bakımı yapmak istemiyoruz sonra sivilceler çıkmaya başlayınca da ağlıyoruz. Bazıları yaptığı halde geçmiyodur o sık ürün değiştirmekten veya uzun süreli kullanmadan sonuç beklemekten olur.
Neyse cilt bakımının esaslarına geçelim. Cilt temizliğinin iki önemli unsuru temizleme ve nemlendirmedir. Bunların mutlaka ikisini bir arada uygulamak lazım yani cildinizin temizledikten sonra nemlendirmezseniz sivilce çok uzun sürede geçer ve ağzınızı oynatamacak kadar cildiniz kurur... Ben bütün cilt sorunları için ister sivilce ister siyah nokta veya matlık olsun yani aklınızana ne geliyosa bu ikisi şeyi sabırla bi 2-3 ay sabah akşam uygulayarak deneyin inanın hiç bir sorununuz kalmayacak.Pırıl pırıl bir cilde sahip olucaksınız küçük prüzler bile olmayacak inşallah... Eğer cilt bakımınızın daha da etkili olmasını istiyorsanız temizleme ve nemlendirmenin yanına tonik ve peeling de uygulayabilirsiniz bunun sırası şöyle olur temizleyici jel + peeling + tonik + nemlendirici yanlız toniği uygularken bulabilirseniz tekli halde pamuklar kullanın yanı bir poşetin içinde top top pamuklar oluyo bilenler bilir o daha yumuşak oluyor cildinizin tahriş etmeden kullanmanızı tavsiye ederim.
Bunların dışında yine kısa kısa tavsiyeler vericem...
- Saç soğuk cilt sıcak suyu sever (kaynar değil ama) sıcak su cildin yağlanmasını en aza indirir.
- Cilde en iyi gelen şeylerden biride şoklama yapmaktır yani ilk önce sıcak su bu sefer bunun sıcaklığı biraz daha fazla olmalı sonra ardından buz gibi su dökmek biraz çılgınca ama yapmakta fayda var :)
- 3-4 tane peçeteyi üs üste koyun içine buz küpleri yerleştirin ve peçeteyi buz küplerini etrafına sarmalayın ve bunu cildinizde gezdirin. Alnınıza fazla değdirmeyin yoksa sinüzitleriniz azar başınız çok ağrır Allah korusun :)
- Cildinizin fazla ellemeyin.
- Sivilcelerinizi kesinlikle patlatmayın!! Sivilce tekrar tekrar yine çıkar ve çok kötü izler kalır yüzünüzde. Bu izler kesinlikle bir aydan az sürede inmiyor ve bazıları kalıcı olarak yüzünüzde kalıyo ve bunun için bir yüz ameliyati geçirmeniz lazım o da çok korkunç iğnelerle yüzünüzü resmen deşiyolar :(( benim bi ara dudağımın yanında sivilce çıkmıştı (çıkacak yere bak) ben de onu patlattım normalde kesinlikle patlatmam ama o insanın gözüne batıyodu çok sinir bişeydi ben de patlattım sonra izi kaldı hala duruyo off nasıl geçircem acaba? :(
- Yastık kılıfınızı iki haftada bir değiştirin çünkü yattığınız zaman yüzünüzdeki kirler yastığa da geçiyo
- Ve tabiki de o pudra ve fondötenleri yüzünüze gerekmediği anlarda sürmeyin gerçekten bu yaşta hiçbirimizin buna gereği yok bide onun sürdükten sonra cildinizin temizlemiyosanız şuan gerçekten ne halde olduklarını düşünemiyorum zaten düzenli olarak cilt bakımı yapıldığında yüzünüzde hiç bir şey kalmıyo fontödene de ihtiyaç duymuyosunuz...
- Son olarak peeling marka tavsiyesi vermeye unutmuşum garnierin kırmızı meyve gücü (bu günlük peeling) ve diadermine'ın cilt arındırıcı peelingi (haftada 2 kez kullanın) var ikisinden birini alıp cildimizde iki dakika bekletip yıkayın mükemmel oluyo.
Eveet benim cilt hakkında söyleyeceklerim bu kadar eğer soru sormak isterseniz yoruma yazın :)
VÜCUT BAKIMI
Vücut bakımını uzun uzun anlatmıycam direk maddeler halinde kısa kısa bilgiler vericem.
- Vücudunuzu bildiğimiz çay şekeri ile ovalarsanız pırıl pırıl bir cilde sahip olursunuz.
- Diresekleri kuru olanlar için sıkılmış bir limonu (içi boş olsun) dirseğinize yerleştirin 5 dakika bekletin sonra zeytin yağı ile ovalayın. Dirsekleriniz yumuşacık ve pürüzsüz olacaktır.
- Vücudunuzda sivilceler varsa özellikle sırt bölgesinde keseleyin. Kese kan dolaşımını hızlandırır ve vücudu ölü hücrelerden arındırır. Keseyi 15-20 günde bir yapın yoksa cildin koruyucu tabakası bozulur. Kese yapamıyorum diyenler için zeytinyağlı sabun öneriyorum o da kir çıkarır.
- Güçlü ve bakımlı tırnaklar için çoğu ünlülerinde uyguladığı limon ve zeytinyağı karışımını tırnağınıza uygulayın. Böylece tırnaklarınız kırılmaz.
- Son olarak banyodan çıktığınızda cildinize nemlendirici sürün harika hissettiriyor. Markası Vaselin olsun dikkat edin vazelin değil vaselin. Banyo sonrası tüm vücudunuza masaj yaparak sürün bi rahatlatıyo anlatamam... Cildiniz yumuşacık oluyo.
DUDAK BAKIMI
- Eğer çok kuru dudaklarınız varsa nemlendirici rujlardan sürün bence en iyisi Neutrogena'nın nourshing lipcare'ı çok iyi nem veriyo ve diğerleri gibi yağ içmişin gibi gözükmüyo.
- Nem için birdiğer maske ise bu sefer vaZelin+şeker+bal karştırın ev dudağınızda 5 dakika bekletip durulayın. Bu da dudağın dolgun ve bakımlı gözükmesini sağar.
- Dudaktaki ölü hücreyi temizlemek için diş fırçalasıyla dudağınızı yumuşak hareketlerle fırçalayın.
- Dudağınızın renginin 2 kat koyulaşmasını istiyorsanız yüzünüz ne sürüyorsanız dudağınıza da sürün mesela jel mi sürüyorsunuz aynısıyla dudağınızı da ovalayın aynı şekilde nemlendirici sürdüğünüzde de dudağınıza sürün. Ben bunu uyguladığımda acayip dudağımın rengi değişiyor. M.A.C'in Red Ballon diye bir tonu var onun kadar tam olmasa da o tonlarda oluyor dudağım merak edenler bakabilir.
- Dolgun dudaklar için vicks diye bir ürün varmış o da iyi dudağınızı dolgunlaştırır. Etkisi en fazla 1 saat sürüyo ama bütün dudak dolgunlaştırma kürleri en fazla 1 saat sürer zaten. Denemek isteyenler deneyebilir. Ben bu yönden çok şanslıyım çünkü benim dudağım bir Rihanna bir Taylor Swift kadar var :)
- Ara sıra dudağınıza ayrı ayrı veya beraber bal ve zeytinyağı sürün.
- Son olarak dudağınızı çok yalamayın çünkü dudağınız kururken nemini de alıp götürür. Sonra dudağınız beyaz beyaz gözükür.
Evet bir yazımın sonuna daha geldik :) Yorumlarınızı merak ediyorum biraz soru sorun görüş bildirin tek başıma konuşuyomuşum gibi hissediyorum..Neyse bir sonraki yazıma kadar görüşürüz bundan sonraki Okul tavsiyeleri olucak ve daha kısa bir sürede yazıcam inşallah kendinize iyi bakınn :) ve lütfen emeğe saygı için oy vermeyi unutmayın
Günün Ünlüsü : Rihanna
Günün Şarkısı : Miley Cyus - Why'd You Only Call Me When You're High (Cover)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul, Bakım Ve Aşk Tavsiyeleri
No FicciónEğlenceli, Öğretici, Kafa Dağıtıcı ve Bir Tavsiye Kitabından Fazlası...