27. Září-Clil Day
8:15 v učebně 18.
(Clil day=deváťáci učí mladší žáky v angličtině různé předměty, například v případě naší skupinky, Tělák. Jinými slovy, učitelé mají volno.),,Volaný účastník hovor nepříjímá, zkuste to prosím poz-"
Snad po dvacáté se mi v mobilu zopakovala Alexiina hlasová schránka.
,,Kde sakra jsou?! Vždyť jsme se měli připravovat na hodiny!" Začala jsem opět vyšilovat.
V telefonu jsem si už mo několikáté zkontrolovala esemesky.
,,Až já je uvidím, tak je zčtvrtím."
Začala jsem přecházet z místa na místo.
'Že bych si spletla učebnu?' Pomyslela jsem si.
,,Ne, vždyť na skupině byla jasně napsaná Čeština." Uvažovala jsem nahlas.
,,Nebo že by se jim něco stalo?! Co když je srazil autobus! Nebo Alex uklouzla na nějaké louži a vzala na zem i Sarah?" V hlavě se mi vytvářely stále bizárnější scénáře ranních událostí.
,,Sofi! Kde jsi sakra byla?!" Ozvalo se dlouhou chodbou.
Když jsem se otočila, uviděla jsem mé kamarádky jak běží naproti mě.
,,Já?! Kde jste sakra byly vy dvě?!" Řekla jsem naštvaně a obdařila jsem svým "zlým" pohledem. ,,Řeklo se osmnáct." Dodala jsem už klidněji. ,,A navíc jakto že mi sakra neberete telefony?!"
Sarah z kapsy vytáhla mobil a okamžitě zbledla, zatímco Alex klidně Pokrčila rameny.
,,Školní řád?"
Povzdechla jsem si a začala sama sebe uklidňovat.
,,Dobře, tak co teď?" Zeptala jsem se těch dvou.
,,Teď půjdeme do dvacetosmičky." Zavelela Sarah.
,,Ale, vždyť, ale-" snažila jsem se vymyslet dobrý důvod abych nemusela do Matiky.
,,Pojď přece!" Čapla mě za ruku Sarah a táhla ke schodů.
,,Ale, ale, já tam mám věci!" Vzpomněla jsem si na svou tašku v druhé lavici. Vyměnila jsem se z jejího sevření.
,,Takže tudy." Ukázala jsem na druhou stranu chodby směrem k místu, kde jsem se jim předchozích dvacet minut snažila dovolat.
O pět hodiny později:
,,Hi everybody! My name is Sofia, and along with Alex and the Sarah, I'm gonna be your Math Teacher!" Ukázala jsem na sebe pak na Alex a Sarah.
Začala poslední hodina našeho trápení, kde jsme musely učit ty malý caparty.
,,Dobře, začneme s jednoduším, což znamená sčítání a odčítání a pak se přesuneme na násobení a dělení." Pokračovala jsem v češtině, protože mluvit na LETOŠNÍ čtvrťáky anglicky, se prostě nevyplatí (to jsem se naučila v předchozích čtyřech hodinách).
,,Ale předtím se rozdělíte na skupinky po pěti." Zavelela Sarah.
Alex nám předala pracovní listy které jsme okamžitě začaly rozdávat. Třída ale nechtěla pracovat, teda, néé že bych se jim nedivila ale, já narozdíl od nich byla společně s mými kamarádkami známkovaná ředitelkou.
(TOU ředitelkou se skvělým proslovem na prvním dnu, jako logicky, přece jenom, existuje nějaká škola se dvěma ředitelkama? ).
,,Petere, vrať mi mojí tužku!" Tohle, mě vrátilo zpátky do reality.
ČTEŠ
(Ne)dokonalý rok/PŘERUŠENO
UmorSofie má po prázdninách a vrací se do školy, prožít poslední rok na základce. Počkat, počkat, beru zpět. Rudou fixou škrtněte sloveso ,,prožít" a přepište ho jako ,,přežít". Máte? Dobře, posuneme se tedy dál. Jenomže projít devítkou není jen tak. Mu...