pov Anyz
Een vreemde man met een grote bril die je bij minions ook altijd ziet komt op ons af lopen. Hii heeft een lange zwarte jas aan en is kaal als wat.
'Hallo, mag ik jullie wat vragen?' Ik kijk de rest aan, en we knikken.
'Mooi, ik ben uitvinder Sal Secco, en ik heb een uitvinding die ik wil uittesten. Zouden jullie mijn proefkonijnen willen zijn?'
Ik twijfel of dit wel zo een goed idee is. We weten niet eens wat voor uitvinding deze rare man bedoelt, en ik vertrouw hem ook niet helemaal.
Blijkbaar zag hij dat ik twijfelde, want hij vervolgde zijn verhaal: 'Jullie krijgen per persoon duizend euro.'
Duizend euro, dat was zo veel geld! Daarvan kon ik een laptop én de hele boekenreeks van Warrior Cats en Magisters kopen, en dan heb je zelfs nog geld over!
'Deal!' roep ik, voordat de anderen kunnen antwoorden. Jeremy kijkt me twijfelend aan, maar ik zie dit als een prachtkans.
We lopen met de vreemde man mee, en we komen bij de Hemaworsten aan.
'Ga allemaal rond de worsten staan.' De man pakt een beetje spullen uit zijn koffertje terwijl wij rond de worsten gaan staan. 'Iedereen klaar?' vraagt hij.
'Ja, maar wat testen we eigenlijk?' Joost kijkt hem vragend aan, en Harm mengt zich in het gesprek. 'Ja, waarom staan we bij de worsten en wat heb je daar?'
De rare uitvinder kijkt om, en zegt knorrig: 'Hou je nou maar vast aan een worst, dat ga je nodig hebben.'
We kijken elkaar vaag aan. Waarom moeten we ons aan een worst vasthouden? En hoezo gaan we dat nodig hebben? Dan draait de professor zich om, en geeft ons allen een brief en een... zwaard? 'Straks pas lezen.' De uitvinder loopt terug en ik zie hem iets pakken. En dan draait hij zich om, en richt een soort oranje oplichtend pistool op ons. Ik knijp bijna mijn worst fijn, en dan schiet hij.
Er komt alleen geen kogel uit, maar een heldere, oranje straal. Ik wil gillen, maar er komt niets uit mijn mond. Om me heen wordt alles steeds groter, maar ik weet dat het in realiteit andersom is.
Wij krimpen.pov Bloem
Na zo een vijf minuten stoppen we met krimpen. De worst die ik daarnet nog in mijn hand had, is minstens een miljoen keer zo groot als ik ben.
Ik hou me vast aan kleine bobbelingen en uitsteekseltjes in de worst, en klim zo naar boven. Als ik boven ben zal ik verder kunnen kijken, en de brief lezen.
En wat moet ik met dat zwaard?
Hoe dan ook, ik klim naar boven. Dat gaat makkelijker dan ik dacht. Er zijn meer uitsteeksels dan je op het eerste gezicht zou denken.
Ik mag blij zijn dat ik redelijk hoog op de worst ben terecht gekomen, want alleen al over dit stukje deed ik een half uur.
Maar hé, ik ben boven, dus dat betekent dat ik de brief kan lezen.Beste proefkonijn,
Fijn dat je ons wilde helpen! De Hema-worsten worden geteisterd door biljoenen bacteriën, en die bacteriën moeten worden bestrijd. Daarvoor heb je een zwaard gekregen. Op dat zwaard zit ontsmettingsmiddel voor eten, in dit geval de worsten. Daar kunnen deze bacteriën niet tegen. Eén snee is genoeg om een bacterie uit te schakelen. Wij hopen dat jullie de Hema staande kunnen houden en ons niet failliet laten gaan.
Succes,-het HemaTeam
Verbluft herlees en herlees ik de brief. Maar wat dan als er mensen zijn die de worst waar jij op staat meenemen? Moet je dan gewoon van de worst springen en hopen dat je goed terecht komt?
Jajajajajaja het tweede deel voor jullie, maar het eerste van mij dat ik heb geschreven!
🌚👏🏼 🌚👏🏼🌚👏🏼🌚
Ohja ik hou echt van dat liedje hierboven dus ja idk kheb het er gewoon bij gedaan
Het volgende deel is weer door Bloem😇
Xxx -Anyz🖤🌙
JE LEEST
trying to escape???
FanfictionAnyz, Bloem en de squad lopen naar de Hema om jellybeans te halen. Als ze er zijn zien ze een man staan met een bord met erop '1000 euro te winnen' ze halen de jellybeans en lopen erheen. De man vertelt hun dingen en ze werken mee. Wat er dan gebeur...