Bab 2 : Mimpi Aneh

967 75 17
                                    

Boboiboy : Hmm.. Macam mana ni? Susahnya...

Ochobot : Apa yang kau mengeluh sejak tadi Boboiboy?

Boboiboy : Hmm.. Aku nak tulis karangan tentang adik tetapi tiada idea.

Ochobot :Hmmm.. Esok kan kau study group ngan kawan - kawan kau. Jadi boleh bincang.

Boboiboy : Hmmm..okaylah.. Aku nak tidur , selamat malam Ochobot.

Ochobot : Selamat malam , Boboiboy. Moga kau tidur lena

...

Tok Aba hanya memandang surat wasiat anak lelakinya . Ya , anak lelakinya telah meninggal dunia bersama menantunya semasa mahu mengambil cucunya ke sekolah.

Anak lelakinya berpesan , apabila Boboiboy berumur 13 tahun. Dan sekarang , Boboiboy berumur 13 tahun. Sungguh, Tok Abah tak mampu lakukan kerana mungkin cucunya pula menjadi mangsa. Sudahlah cucu perempuannya sudah hilang semenjak cucunya bayi kerana gara gara alien dari Planet Okawa. Ya , ini gara gara alien dari Planet Okawa.

...

Bangun sahaja, Boboiboy berada di satu bilik gelap... Bom sudah dipasang dan tinggal 45 saat untuk melepaskan diri tetapi pintu itu masih berkunci.

"25 saat"

Kedengaran suara suara di luar. Suara Gopal , Fang , Ying dan Yaya memintanya supaya bertahan sehinggalah satu suara yang tidak pernah kedengaran di cuping telinga...

"Along! Along kena bertahan ! Jangan tinggalkan adik!"

Aku tersentap. Bom sudah berdetik pada kiraan ke 5 . Aku menutup mata , bersedia menerima takdir.

"4"

"3"

"2"

"1"

"Along!"

Bom itu meletup. KEBABOOOMM! (😂😂😂 Entah kenapa nak gelak)

...

Boboiboy bangun dan mengurut dadanya.. Sungguh seram mimpi tadi..  Hampir tercabut jantungnya.

Tetapi siapa budak perempuan tadi? Kenapa dia panggil aku Ah Long? (Sah sah salah dengar) Rupa aku rupa macam Ah Long ke?

Dan apa maksud mimpi tu?

Tiba - tiba Boboiboy ternampak satu surat berwarna oren terang di sebelah katilnya.. Tertulis di situ;

Dari,
Alien Planet Okawa

Adik Misteri?Where stories live. Discover now