Bab 11 : Game start I

709 60 38
                                    

  Setelah diteleportkan ke dalam istana, mereka cepat cepat mencari penjara bawah tanah. Nasib pengawal pengawal sedang nyenyak diulit mimpi. Dasar pengawal tidak bertauliah.

  "Tuanku, tuanku rasa kita ditangkap ke?" tanya Ochobot, risau. Dia mula mengelap air peluh palsu. Boboiboy juga meliar di penjara bawah tanah itu, demi mencari adik nya yang disayangi...

  "Boboiboy , jangan risau. Kita mesti dapat jumpa adik kau, " Yaya cuba untuk menenangkan kawannya. Takut jadi tidak betul pula.

  "Aku risaukan adik aku..."  Boboiboy sudah mengeluh. Fang mengusap bahu Boboiboy , cuba melegakan kawannya. Yaya juga turut sama memahami perasaan seorang abang atau kakak kehilangan seorang adik yang disayangi.

  "Tidak mengapa, kita boleh lalui semua ni!" Putera Ronoka cuba memujuk sahabat barunya. Dia pun tidak pasti boleh jumpa adiknya yang hilang 9 tahun dahulu.

  Boboiboy hanya tersenyum.

  "PENCEROBOH!"

  Seorang pengawal berbadan gemuk setaraf bigfoot menunjukkan ke arah mereka. Seorang pengawal kurus kering sudah berlari untuk meminta bantuan.

  "LARI!!!!"

  Putera Ronoka sudah melarikan diri diikuti Boboiboy dan rakan rakan. Ying terpaksa menggunakan kuasa memanipulasi masanya untuk membuatkan Gopal berlari lebih pantas.

  "Ikut sini!" Putera Ronoka mengambil kunci dan membuka pintu besi penjara tersebut. Boboiboy dan rakan - rakan tergopoh - gapah memasuki bilik tersebut. Ying nampak penat setelah menggunakan kuasanya.

  "Fuhhh.."

  Putera Ronoka menarik nafas lega. Agak ketat juga kawalan kerajaan ayah saudaranya. Boboiboy juga sudah terduduk, kepenatan.

  "JAUHKAN DIRI!" Budak perempuan itu kelihatan takut. Tangannya digari dengan besi. Wajahnya kelihatan cengkung seperti tidak makan nasi sebulan.

  Di dinding belakang budak perempuan itu terdapat nama yang tertulis... NUR EMYRA BALQIS....

  "Emyra?" Boboiboy terkejut. Nama itulah yang disebut oleh Tok Abah sebelum dia melangkah ke Planet tersebut...

Imbas kembali...

  "Boboiboy, kamu tahu atau tidak nama sebenar adik kamu?" tanya Tok Abah . Boboiboy hanya menggelengkan kepalanya dan tergaru comel...

  "Tidak ..."

  "Nama yang arwah ibu dan ayah kamu mahu namakan ialah Nur Emyra Balqis."

  "Emyra ?"

  "Ya , harap kamu boleh bawa dia pulang dengan selamat!"

  Boboiboy hanya termenung sebelum mengangguk.

  "Baik, tok."

Imbas kembali tamat...

  "Nama awak Emyra Balqis?"  Boboiboy cuba untuk mendekati budak perempuan itu.. Budak perempuan itu kelihatan ketakutan, dia menyepak garfu ke arah Boboiboy tetapi terkena muka Fang.

  "Aduh... Sama macam abang aku yang terlajak kejam," ngomel Fang sendiri.

  "Along? Tak aku bukan Emyra ! Kau KELUAR!" Perempuan itu sudah menangis , sayu. Dia tidak mampu. Dia tidak kuat.

  PAP!




























💜

  Satu pelukan dihadiahkan buat adik yang tercinta. Emyra sudah menangis. Author yang memasang kamera kecil di situ turut mengalirkan air mata. Kamera kecil itu tiba - tiba dibaling garfu oleh Fang.

...

Di rumah Nooroo...

Nooroo : Tak guna Fang! Kau buat kamera kecik tu rosak?! *asah parang dengan duri landak*

...

  "Along..."

  Tiba - tiba satu kejutan elektrik memenuhi suasana dan menyebabkan pandangan mereka semua terpadam serentak.

















💕💕💕

Tak guna punya Fang. Dia.. Dia rosakkan kamera tu. Penat je buat dengan bantuan Jack dari Aku Boboiboy, Kau Gopal. Tak pa, Fang.. Tunggulah!!!!

And wait...

Apa yang akan berlaku selepas ini?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 18, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Adik Misteri?Where stories live. Discover now