Pokok - pokok menghijau di sekelilingnya. Ada juga neko - neko yang berbual gaya mak cik kepoh.. Macamlah ada gosip menarik. Sungai mengalir itu bukan jernih tetapi berwarna biru jernih.. Memang aneh dan pelik!
Fang : Sebelum keluar, pakai telinga kucing ni.
Boboiboy : Telinga kucing.. Untuk Ochobot ada ke?
Fang : Tak da.. Kita sorok Ochobot dalam beg.. Telinga kucing ni cukup - cukup kita berlima je...
Ochobot : Alaaa...
Gopal : Kau ni! Apa pasal susah - susah pakai telinga kucing? Kita serbu sahajalah!
Ying : Haiya , lu ni Gopal.. Lu mahu kita semua kena tangkap kah?
Fang : Ini untuk jaga keselamatan! Bukan saja saja nak pakai .. Nah *hulur telinga kucing*
Boboiboy mendapat telinga kucing berwarna oren muda, Fang dapat telinga kucing berwarna ungu terang, Gopal pula dapat telinga kucing warna hijau. Yaya mendapat telinga kucing berwarna merah jambu gelap manakala Ying mendapat telinga kucing berwarna biru...
Boboiboy : Aduhhh.. Tak naklah buang topi ni...
Gopal : Ala.. Buang jelah! *ambik topi Boboiboy*
Boboiboy : Gopal!!!!!!! Bagi balik!
Gopal : Tak nak!
Boboiboy : Gopal!
Akhirnya, Boboiboy pakai telinga kucing tu secara terpaksa...Hahaha... Kesian...
BOBOIBOY : Apa kau cakap *give electric shock*
NOOROO : *pengsan semalaman*
....
Boboiboy hanya merungut dalam hati. Ada juga perempuan - perempuan neko gatal, berbisik tatkala memandang ke arah mereka.. Gaya macam tak pernah nampak lelaki hensem..
Boboiboy : Ish... Ramai perempuan neko tengok kitalah Fang.
Fang : Biarlah.. Makin popularlah aku...
All : 😒😒😒
Tiba - tiba , Boboiboy terlanggar seorang perempuan neko..
Boboiboy : Maa..maaf
??? : Faam aguj...
Boboiboy : Saya tak faham apa awak cakap😒
??? : Umak helob pakac asahab Uyalem? Umak irad nanurutek sataret ay? ( Kamu boleh cakap bahasa Melayu? Kamu dari keturunan teratas ya?)
Fang : Imak rajaleb asahab in. Imak nakub irad nagnolog sataret ... Faam, babes nawak ayas raggnalret kic idat (Kami belajar bahasa ni. Kami bukan dari golongan teratas... Maaf , sebab kawan saya terlanggar cik tadi..)
??? : Ap kat , ayas kan tapec in... Ayas kan gnolot kam ayas id rasap ... Mesneh aguj kawa in.. Eyb! (Tak pa , saya nak cepat nim. Saya nak tolong mak saya di pasar.. Hensem juga awak ni.. Bye...)
Fang : Amiret hisak... Eyb! (Terima kasih... Bye!)
Boboiboy : Apa dia cakap , Fang?
Fang : Dia puji aku hensem... Lepastu dia kata nak gi pasar..
Yaya dan Ying : Perasann...
Gopal : Hmmm..Poyo je lebih...
Fang : Aku cakap betul lah!
Kriuukk~ Bunyi itu datang dari perut Gopal..
Gopal : Aku laparlah.. Jom gi pasar...
Boboiboy : Ha, aku pun sama...
Fang : Haih.. Korang ni.. Jomlah..
...
Di pasar...
Banyak khemah - khemah yang dipasang di pasar tersebut. Ada yang dijual kek , ayam dan ikan... Suara - suara penjual cuba merebut dan meraih perhatian pelanggan..
Gopal yang melihat banyak makanan yang dijual , keluar air liur dari dalam mulutnya.. Ewww~ Yaya dan Ying sudah tersengih suka.. Fang hanya memakai spek mata berwarna hitam , gaya Mat Luthfi datang ke Paris. Anehnya, Boboiboy hanya mendiamkan diri...
"Ayam ! Ayam! Ayam ! Dua holomen satu!"
"Ikan! Ikan yang lazat! Sekilo 14 holomen!"
"Holomen? " Boboiboy mengerutkan dahi. Sesungguhnya dia tidak pernah dengar ayat itu..
"Holomen tu nama duit kat sini. Kan dekat bumi panggil duit.. Mat saleh panggil money ... Hehehe," kata Fang.. Yaya hanya tergelak sikit.. Gopal hanya memandang menyampah.. Waktu tengah laparlah , buat lawak hambar pula...
"BERHENTI ! "
Boboiboy tergamam.. Gopal sudah menyorok belakang Boboiboy. Kelihatan dua pemuda tersebut. Petghh... Fang sudah menggosok mata.. Jealous nampak melihat otot - otot pada seluruh badan dua pemuda tersitu..
"Berhenti! Kami pengawal istana.. Kami menerima aduan yang kamu semua bukan dari Planet Onakawa! Serahkan diri kamu sebelum kami menyerang!"
Boboiboy , Fang , Gopal , Yaya dan Ying tergamam.. Apa yang berlaku? Siapa yang memerangkap mereka?
...
YOU ARE READING
Adik Misteri?
FanfictionSemua orang ketahui bahawa Boboiboy anak tunggal ... Tetapi macam mana kalau Boboiboy ada adik perempuan? 14 haribulan April merupakan kehilangan adik perempuan Boboiboy..14 haribulan juga merupakan peristiwa hitam bagi parents Boboiboy.. Jadi , m...