BAB 1:

69 5 0
                                    

Beberapa nelayan tengah berusaha menyelamatkan perahu dan hasil tangkapan mereka dari badai yang mengamuk.Atap-atap genteng berterbangan,pohon tercabut dari akarnya,beberapa orang sampai berpusing-pusing hingga seorang diantara mereka termakan oleh ombak besar yang dashyat.

•••••••••••••🐹🐹🐹🐹

"Cuaca tenang kembali selepas pagi melepasi malam".Meniggalkan kawasan yang porak-poranda.
Semua orang bergotong-royong membersihkan kawasan tersebut.Namun,ada ikan  yang terdampar yang telah dikutip oleh orang ramai.

••••••••••••••••••••••👻👻

Seorang pelayan menemukan sesuatu yang pelik seperti sisik emas?Saat mereka berjalan melewati gua tersebut,nelayan itu terkejut seorang perempuan berada di dalam gua tersebut!seperti sedang melepaskan batu-batu yang tersepit di atas kaki perempuan( lee seol bi) tersebut.
Nelayan tersebut memanggil kawan-kawannya melihat secara dekat supaya lebih jelas kelihatan.Tetapi mereka terkejut yang mereka ternampak perempuan tersebut sebagai puteri duyung.

••••••••••••••••🐀🐀🐁

Tak lama kemudian,seorang bangsawan nampak terburu-buru selepas mendengar khabar angin tersebut.Seorang pelayan menghantar perempuan tersebut ke sebuah kolam dan mengikat puteri duyung itu.Semua bangsawan teruja melihat ikan duyung tersebut asli bersisik keemasan.

Perlahan-lahan,bangsawan tersebut cuba untuk memegang ikan duyung tersebut.....
..saat itu,tiba- tiba pelayan itu mengingatkan bangsawan tersebut tentang kutukkan puteri duyung
"Katanya jika kita menyentuhnya, maka dia akan mengambil jiwa dan menghapuskan ingatan kita.Itulah cara ikan duyung mempertahankan diri mereka dari manusia.pelayan itu juga pernah mendengar khabar angin tentang 2 nelayan menjadi gila selepas memegang puteri  duyung.

Tidak masalah"bangsawan itu berkata kerana aku tidak akan menggunakan tangan tetapi pedangku ini"
🚕🚕🚕🚕🚕♥♥♥

Seketika itu,puteri duyung itu menoleh! Dan apakah dia faham kata-kata nelayan  tersebut????  

 

  Saksikan persambungnyee!?

BERSAMBUNG...

•••••••••••••♥••••••••••••••♥••••••••••••••••••••••••••••

Insyahallah ,,jika sye ad masa saya akan membuat satu lagi kisah high school love's. Jika mahu saya terbitkan ,minta tolong jemput rakan2 untuk tngok kish saye dan vote..🐰

HIGH SCHOOL LOVE'S akan diterbitkan dengan cepat jika vote saye mencapai :2 ribu..

Jika tidak sampai...saya x kan terbitkan kerana ramai yang tak suka membaca cerita sya...ini akan membuang masa saye memerah otakk...diharap memberitahu rakan2 nyee🐱🐱

#Doakan saya spm tahun ni mndpat 8 A amiinnnnnn.


Terlambat Jatuh Cinta.Where stories live. Discover now