Bab 7

13 2 0
                                    

Sebelum polis menyeretnya pergi, Seol bi  menoleh ke kwang soo  yang nampak kasihan, apalagi saat dia melihat kaki putih Seol bi  yang nampak lebam. Tapi pada akhirnya dia tetap diam dan membiarkan seol bi dibawa ke balai polis.

Kembali ke biliknya, kwang soo melihat-lihat hasil tangkapan  fotonya tadi. Tiba-tiba sesuatu menarik perhatiannya, gelang jed di tangan Seol bi. Dia terus menghantar gambar itu ke kim soo hyun  untuk diselidiki nilainya.
Dalam perjalanan ke balai polis,  seol bi bising  sendiri mondar-mandir melihat pemandangan kota di kedua sisi jalan yang sangat menarik perhatiannya. Dia seperti tarzan baru masuk kota, terkagum-kagum dengan segala macam hal yang baru dilihatnya.

Saat polis membunyikan radionya, dia terus meniru suaranya. Bahkan saat kereta polis itu berdecit karena harus  brek  mendadak, seol bi terus  menirukan suara decitan kereta itu..

Sesampainya di balai polis, Sepl bi  bingung sendiri saat harus berhadapan dengan pintu automatif. Hujung-hujungnya dia malah maju-mundur b**gk nggak jelas sampai membuat polis marah dan terus mendorongnya. Dia melihat ada akuarium ikan di sana, dia melihat dan ikan-ikan itu terus lari.

  Saat waktunya di balai polis, dia terus menukar pandangannya kemana-mana dan tak mempedulikan pegawai polisbyang mula marsh. Dia baru melihat polis saat polis mengetuk meja dan memekek-mekeknya. Saat polis kedua mengambil tisu dari kotaknya, hal itu menarik perhatian Seol bi. 

Dia terus  ikut mengambil tisu itu, mungkin dia kira itu benda ajaib yang bisa terus muncul walaupun sudah diambil dan hujung-hujungnya dia malah menggila menggeluarkan tisu-tisu dari dalam kotaknya. Polis jadi mengamuk, dia terus bangun mendekati seol bi dengan penuh marah.

Tapi Seol bi jadi merasa terancam dan terus meninju si polis itu dengan kekuatan supernya hingga polis terbang dan melanggar pintu. Seol bi lalu memungut pistol yang terjatuh di lantai dan asal saja mengarahkannya pada semua orang dengan bingung. Semua orang terus  meniarap ketakutan. Mungkin benda itu kurang menarik baginya, dia lalu membuangnya dan kembali menarik tisu-tisunya seperti orang gila.

Kwang soo temu janji dengan si pramugari cantik. Pramugari berkata bahawa "biasanya aku tidak mahu temu janji dengan penumpang pesawatku," tapi kwang soo sudah membuatnya mematahkan prinsipnya itu. Kwang soo bercakap dan mengeluarkan sebuah rantai dengan silap matanya.

Tapi saat dia hendak memakaikan rantai itu pada pramugari, dia mendapat sms dari kim soo hyun yang memberitahu bahawa gelang itu berumur 400 tahun, jika gelang itu asli maka nilainya lebih dari 62 juta won. Seketika itu pula kwang soo terus terpengaruh dan melupakan rayuannya pada Pramugari.
Saat Pramugari bertanya "apakah kamu akan memberikan rantai itu padaku, Joon Jae langsung menyangkalnya. Dia memberitahu kalau "kalung itu untuk ibuku" lalu buat-buat alasan untuk pergi meninggalkan Pramugari yang cuma boleh merasa sakit hati.

Dia telefon kim soo hyun lagi yang memberitahunya bahawa "di gelang itu ada tulisan huruf Cina,yang sepertinya nama orang, iaitu Dam Ryung. Langkah kwang soo terus terhenti seketika mendengar nama itu. Dia terus menutup telefonnya dan pergi mencari Seol bi di balai polis.
Dia terjumpa seol bi sedang tidur di sel dengan beralaskan tisu. Dia berusaha meminta polis untuk melepaskan seol bi karena dia tidak mencuri apapun. Tapi polis menolak. Sementara dia marah-marah, kwang soo dengan cepat memperhatikan segala personaliti si polis dan menilai kalau dia orang yang emosi, sensitif dan dia pengantin baru dilihat dari cincin kahwinnya yang masih berkilat. Hasilnya dia mudah dihipnosis.

Kwang soo terus  beraksi dengan pemetik apinya menghipnosis si polis dan memberitahu kalau seol bi adalah istrinya, mereka baru menikah, dia bahkan menghipnopsis si polis bahawa Seol bi memakai baju pengantin.
Seketika itu pula polis melihat Seol bi memakai baju pengantin dan pintu penjara itu nampak seperti sebuah pagar biasa. Kwang soo berkata "kalau aku dan pengantinku harus berbulan madu, "tapi pengantinnya terperangkap di sana.

             BERSAMBUNG..

•••••••••••••♥••••••••••••••♥••••••••••••••••••••••••••••

Insyahallah ,,jika sye ad masa saya akan membuat satu lagi kisah high school love's. Jika mahu saya terbitkan ,minta tolong jemput rakan2 untuk tngok kish saye dan vote..🐰

HIGH SCHOOL LOVE'S akan diterbitkan dengan cepat jika vote saye mencapai :2 ribu..

Jika tidak sampai...saya x kan terbitkan kerana ramai yang tak suka membaca cerita sya...ini akan membuang masa saye memerah otakk...diharap memberitahu rakan2 nyee🐱🐱

#Doakan saya spm tahun ni mndpat 8 A amiinnnnnn.


Terlambat Jatuh Cinta.Where stories live. Discover now