O scrisoare pierdută

20 0 0
                                    

Ion Luca Caragiale este unul dintre cei 4 mari clasici ai literaturii române , cunoscut fiind ca cel mai însemnat dramaturg român , autor a comediilor : " O scrisoare pierdută" , " O noapte furtunoasă", "D-ale carnavalului" şi al dramei "Nepasta".

Genul dramatic - cuprinde opere literare destinate reprezentării scenice.Acestea sunt divizate în acte, alcătuite la rândul lor din scene prin care se marchează intrarea sau ieşirea unui personaj ori schimbarea locului acţiuni. Autorul prezintă în mod indirect gândurile şi sentimentele prin intermediul personajelor care comunică între ele , dialogul determinând înaintarea acţiuni. Intervenţia directă a autorului este evidentă prin intermediul didascaliilor ( indicaţii scenice ).

Comedia - este specia a genului dramatic , în versuri sau în proză, care provoacă râsul prin surprinderea unor moravuri sociale sau sitoaţii umane având un final fericit şi un rol moralizator.

Comicul - este o categorie estetică având drept efect râsul determinat de contrastul dintre aparenţă şi esenţa naturii personajelor şi manifestarea prin mijloace specifice de realizare.

Piesa de teatru O scrisoare pierdută este o comedie de moravuri, considerată o capodoperă a scrierilor lui Caragiale. Aceasta a fost reprezentată scenic în anul 1884 la teatrul naţional din Bucureşti , fiind publicată în acelaşi an.

Tema comediei - este reprezentată de saterizarea moravurilor sociale manifestate pe fondul luptei politice în vederea desemnării unui candidat pentru adunarea constituţională din anul 1883.

Titlul - desemnează un obiect de şantaj politic, o banală scrisoare amoroasă care devine un bun de preţ pentru cine o deţine atât la centru în Bucureşti cât şi în provincie, în capitala unui Judeţ de munte, acolo unde are loc acţiunea piesei. Aceasta este mereu pierdută, semn că niciunul din cei care doreşte să o dobândească în mod abuziv, nu este demn de statutul pe care si-l doreşte. Îi cel mai fericit caz se întoarce într-un final adresantului.

Simulare- BacWhere stories live. Discover now