Jeg ønsker, ønsker så mangt, men kan det man ønsker ville kunne komme i oppfyllelse? Eller vil det fylles ved sterk prøvelse, over livet som du kjemper for å bistå med, en ferd, en kvie, som du ikke ønsker å tape, men tiden står ikke stille, selv om du må vente, men hvorfor vente når det er så mye å hente, i kanten, i pausen, den tid du ville brukt, kunne brukt, under ønsketenkning i går.
Jeg søker, og leter, men hva vil man finne uten kart og kompass? Du finner hvert fall lite, om du ikke tar steget videre, for lykke vil kunne finnes, hvis sjansen er brukt. Selv om det er vanskelig, tanker i motvind, strømmen som renner gjennom tårekanalene som ikke bremses, viktig med sikt, sikt over veien som kommer, snarvegene som svinges inn i lykkens gevinst.
Konflikt i tanker, om å duge, ikke suge, men hva vil det si hvis du aldri en gang prøvde? Skjelven og stiv, trenger nytt perspektiv, syn, både front og bak, trenger nye tak, tiltak, kanskje et spark bak, ikke for hat, ikke for sinne, men de vanskelige veier jeg ikke finner i blinde, en styrke som tar ror, for båten den gynger, venter på den vakre kvinne som synger.
Livet er langt, hvert fall i terminologien, vi sies å være unge, så bruk nå magien, før den er borte, sorte, skyer, som strekker seg over det vimsete, det uforklarlige, men hva trenger forklaring, når vegen ikke er ferdig? Det er et stykke å gå, mye å forstå, lære fra andre, din egen veg og gå.
Det sier så mye, men alt for lite, har du mye å si? Er du villig til å gi? For det er når du kan lytte, du får mulighet til å flytte, flytte videre i livet, ikke vasse i sivet, nå får du endelig perspektivet, et nytt syn på livet, kanskje dette vil vise deg det fine, fine du ser rundt, i livet så sunt, sunt på noe nytt, det er søken, så bare lytt.
YOU ARE READING
Livet i Møtet
Poesía"Livet i Møtet" er en norsk diktsamling skrevet av Thomas B. Melhus. Diktene omhandler ofte personlige og upersonlige handlinger, som er reflektert gjennom følelser, logikk og tanker. Det følger ingen tradisjonell form, og det finnes flere forskjell...