So dari tindakan bijaksana aku tu; it leads to what? It leads to our relationship budding. Tapi entahla. Aku macam kekasih gelap dia? Disorokkan dari mata dunia. Hm cakap macamlah kitorang ni public figure semua orang kisah dengan kewujudan kitorang kan.
Sampailah lepas 2 bulan hubungan yang tak kemana ni diteruskan, one day Fayyad decide to stop it all. Semua bermula bila aku text dia, "Rindu."
Fayyad terus call aku.
Fayyad: "You rindu I? I tak boleh dah rindu you. I dah nak tunang dengan Maya. I sungguh-sungguh nak jadikan dia isteri I sekarang ni. I harap you faham. I menyesal dengan apa I buat ni. I tak patut curang dengan Maya and I nak jadi baik."
Aku: "You nak bagitau ni je? Kenapa tak text je? I rasa tak perlu pun you gigih call I. I tak faham dengan your action Fayyad. Kalau you just text me about this, I still can get the message. I faham. You don't need to gloat about your relationship on my face. I wish you all the best. Bye you."
Panggilan dimatikan.
What a shitty ending. Tipu kalau aku tak sedih. Hati aku pedih dengar. Selama 2 bulan ni macam mana aku boleh terus berhubung dengan Fayyad? Dengan butakan mata, butakan hati dan pekakkan telinga pasal hubungan Fayyad dengan Maya. Aku berhenti stalk. Aku berhenti ambil tahu. Seolah-olah dorang tak pernah wujud dalam hidup aku. Fayyad cuma wujud bila dia munculkan diri. Lepas tu, dia kembali tak wujud.
Seharian aku layan hati aku yang lara. Semua pun aku rasa bitter. Bullshit.
Sekarang ni aku taktau apa aku patut buat.
Sambung jadi jahat atau berubah jadi baik? Biarkan Fayyad happy atau musnahkan kebahagiaan Fayyad? Ubatkan hati sendiri dan lupakan semua yang pernah terjadi.
Aku buntu.
Tapi hati aku tak puas. Tak puas dengan apa Fayyad buat. Walaupun aku sendiri tau endingnya akan jadi begini tapi tak. Aku tetap tak puas hati.