După incidentul de la școală, Amma vine acasă cu zgarieturi pe față.
- Amma ce ți s-a întâmplat? Ce ai pe față? Intreaba tatăl ei.
-Nimic . M-am batut cu o colegă la școală.
-Poftim !? De ce te-ai bătut? Si cu cine?
-Ei ...am avut un schimb de replici cu Lorena si ne-am batut ,dar s-a rezolvat ...directorul te cheamă mâine la școală și eu cu Lory stam la detenție timp de doua ore ,dar avem si un punct scazut la purtare . Spune Amma tinand capul în pământ, rosindu-se la față.
-Poftim !? Cum ...nu se poate ...tu? Ce s-a întâmplat cu tine ? De ce ai devenit violenta?
-Tată, adevarul este ca am fost o proasta ca m-am alaturat Lorenei si din cauza ei am răspuns la mama ,de aceea am fost impertinentă cu voi si mai este ceva sa iti spun...am inceput sa fumez luandu-ma după Lorena . Imi pare rau... am gresit si regret faptul ca am cunoscut-o pe Lorena .
Amma începu să plângă, iar lacrimile ei de regret îi curgeau pe fața zgariata si plina de semne . Tatăl ei o lua în brațe .
- Amma nu mai plânge ...o să treacă...te iert ,dar nu mai trebuie să îi spui mamei ce s-a întâmpla. Te ajut să treci peste asta .
-Dar ce îi spun mamei ? Nu vreau sa o mai mint.
-Îi spui ca ai căzut când veneai de la școală.
- Bine tata...iti multumesc ca imi esti aproape ...pentru o clipă am crezut ca te distanțeze de mine .***
O noua zi în care Amma poate să o ia de la inceput , o zi în care totul devine la normal . D-ul Morgan se duce la școală și vorbeste cu directorul școlii si cu părinții Lorenei Agnus.
-Bună ziua domnule director!
-Aaa ce bine ca ati venit , domnule Morgan..avem multe de vorbit.
-Stiu domnule director...mi-a spus fiica mea totul aseară. Si consider că Agnus Lorena a fost o influenta negativă pentru copilul meu si eu nu mi-am dat seama până acum.
-V-a spus si ca fumează?
- Bine inteles ...eu si fiica mea vorbim despre tot.
- Bine . Atunci vreau sa va anunt ca la următoarea abatere se va discuta în consiliul profesoral si se va pedepsi cu exmatriculare sau tabara de vara pentru delicventi .
-Multumesc de informatie si promit că nu vor mai există astfel de conflicte ! La revedere!
Domnul Morgan ajunge acasă. Doamna Morgan pare ocupată citind ceva care o face să se enerveze.
- Ce ai pățit , iubito?
-Poti sa imi spui si mie ce este cu aceasta "AVERTIZARE" primită de la școală?
- Ce avertizare ? De unde a mai aparut si asta ? Ce scrie?
-Nu mă mai minți tu stiai de asta ! Nu-i așa?
-Despre ce să stiu ? Spune-mi odată despre ce e vorba?
D-ul Morgan se panica deodată. Stia prea bine ce se tamplase ,doar a discutat cu directorul. Îl apuca transpiratiile si se așează pe fotoliul din living.
-Scrie negru pe alb :
"Domnule si doamna Morgan, fiica dumneavoastra Amma Morgan a avut un conflict cu o elevă în incinta școlii si după regulamentul scolar eleva este sancționată cu nota scăzută la purtare si detenție. Va avertizez ca la următoarea abatere se va sancționa cu exmatricularea elevului si trimiterea la tabara de delicventi .
Semnat domnul director: McDeild Burt.
-Nu se poate! Amma să se bată cu o fata ? Nu cred!
-Dar de unde stii ca s-a batut cu o fata ? Aici nu a precizat de bătaie ci de un conflict care se poate interpreta în mai multe feluri. De exemplu o cearta. Si cred ca tu imi ascunzi ceva!
-Ba nu ! Cum poti tu interpreta o cearta așa am interpretat eu "o bătaie".
- Bine...Amma !Strigă mama ei . Vino la mine...URGENT!
Amma era îngrijorată ca o va descoperi cu minciuna . Stia ca mama si tatăl ei se certau în living ...a tras cu urechea la discuția lor ...a aflat si de AVERTISMENT si nu stia ce să mai facă. Deja mama aflase de conflict . Ea se duce repede la baie si își ascunde zgarieturile de pe fața...se da cu fond de ten si cu putin strugurel pentru a nu se vedea ca are buza spartă. Coboară în living cu inima intre dinti . Acum i-acum.
-Da .
-Spune ce este cu acest "AVERTISMENT "! Spune despre ce este vorba ! Ce conflict ai avut tu de este așa grav?
-Ăăă....Amma trage aer în piept....m-am batut la școală cu Lory si am fost sanctionate ...Ea mi-a adresat niste cuvinte care m-au durut si eu am inceput sa o lovesc cu pumnii și picioarele. Ea m-a învățat să fumez să , fiu aroganta si să mă comport urat . Imi pare rau!... nu am vrut sa va fac probleme!
-Pentru ca ai facut acest lucru trebuie să te pedepsesc sau să te mut la alta școală . Dar luand in vedere ca mi-ai spus adevarul rămâne doar pedeapsa...Nu mai ai voie pe telefon si nu mai mănânci cu noi la masă ci în camera ta si vei face curat la etaj .
-Apreciez ca nu ma muti de la școală, dar pedeapsa asta cât va tine? Si de ce vrei să mă excluzi ? Nu mai tii la mine?
-Cum sa nu tin la tine? Nu te exclud ci te invat ca de alta data să te comporți respectuos cu mine ....crezi ca am uitat seara aceea când te-ai ratoit la mine ? Si daca iti aduci bine aminte ,am spus "te voi trata așa cum mă tratezi". Aceasta este o pedeapsa dubla ...Pentru bătaia de la școală vei primi doua saptamani și pentru comportamentul arogant voi vedea cum te comporți, până atunci vei fi pedepsită. Si sa nu uit ca nu vreau sa te mai prind ca fumezi ! S-a inteles?- Bine, mamă...am să fac cum spui tu .
Amma s-a dus în camera ei si a inceput sa verse lacrimi de regret și supărare. D-ul Morgan se duce în camera ei , bate la usa si intra.
-De ce plângi?
Amma își sterge lacrimile de pe fața si il ia în brațe pe tatăl său.
-Vad ca mama se comportă rece fața de mine. Stiu ca am gresit si regret , dar simnt ca familia noastră se duce de râpă. Unde este liniștea și pacea? De ce au aparut certuri ? Oare sunt eu factorul care cauzează aceste lucruri ? Nu o mai inteleg pe mama si parca nici ea nu ma mai intelege .
-Nu mai spune aceste lucruri îngrozitoare! Nu esti de vina ca au aparut certuri . Sunt si eu la mijloc ca am mintit-o pe mama ta si crezi ca imi vine bine? In orice familie mai sunt mici certuri si nu te invinovati cu absolut nimic...esti un copil mare si în curând vei da de greul vieții, iar prin ce treci tu se numeste" adolescentă "si nu iti vine ușor să te schimbi așa de repede . Ai să vezi că va fi bine si ca mama se va răzgândi. O voi convinge eu . Acum trebuie să te odihnești...ai avut o zi grea . Noapte bună!
-Noapte bună tata !
Amma îl îmbrățișează strâns pe tatăl ei pentru că acum știe că cineva din casa aceasta o intelege. Tatăl ei iese din cameră si imediat Amma adoarme cu gândul la ziua de maine si la speranța ca totul se va schimba si ca poate să treacă peste tot si ca mama ei își va schimba parerea .
CITEȘTI
Inocenta
JugendliteraturFamilia Morgan este o familie perfecta. Sotii Morgan nu se cearta niciodată si traiesc o viața armonioasă alaturi de cei doi copii ai lor,Amma si Roby. Intr-un accident de masină sotia domnului Morgan moare iar faptasul fuge de la fața locului.Asa...