Pov Amma
Dupa o saptamana de la inmormantarea mamei viata mea s-a schimbat. Am inceput sa fiu mai responsabila si sa ii port grija fratelui meu. La inmormantare m-am intalnit cu matusa mea Gretta care a venit din Spania si am inceput sa vorbesc cu ea . Ne-a ajutat foarte mult pe mine si Roby sa trecem peste asta, dar imi vine foarte greu sa nu ma gandesc , când știu ca mama nu mai este. In fiecare zi eu si Roby ne ducem la matusa Gretta care s-a mutat pe aceeasi strada cu noi si ma bucur ca putem petrece mai mult timp cu ea .Mi se pare ca Roby este foarte afectat si nu stiu cand o sa isi revina, tata a inceput sa se comporte ciudat si nu prea mai vine pe acasa, uneori sta toata noaptea la birou . Dupa moartea mamei firma se duce de rapa si cred ca nu o sa mai dureze mult si tata isi va pierde slujba . Oricum nu am sa uit momentele cu mama si nu poate sa imi ia nimeni amintirile.
***
Cum statea Amma intinsa in pat dusa printre ganduri, o idee ciudata ii venise atunci pe moment: de a se urca in podul casei sa vada daca gaseste ceva lasat de mama ei. Se duce in hol si aduce un scaun dupa care se urca pe scaun si trage de un maner si atunci o scara prafuita se lasa in jos. Amma se suie in podul cuprins de bezna, iar cu o lanterna cauta un intrerupator . Podul era infricosator , intunecat si plin de praf. Amma tusea la fiecare 30 de secunde din cauza prafului care se afla peste tot. Dupa un minut Amma gaseste intrerupatorul si atunci o lumina fluorescenta o orbeste pret de o clipa . Dupa ce se uita atent prin lucrurile vechi gaseste un album cu poze cu un biletel pe care scria :
,,LA MULTI ANI SCUMPA MEA FETITA ! ACEST ALBUM ITI VA AMINTI DE MINE CAND TU VEI FI IN SPANIA LA MATUSA TA GRETTA... TE PUP DULCE !"
Amma incepu sa rasfoiasca albumul, analizandu-l atent, apoi se duce la Roby in camera si ii arata albumul.
-Aici esti tu cand aveai 5 ani ...nu-i asa ?intreaba Roby.
-Da imi aduc aminte ca era iarna si am plecat cu toti la o plimbare prin parc ,iar tu erai pe sanie si tata te tragea . Eu si mama mergeam in urma voastra , apoi ne-am dus in parc si ne-am dat pe legane si ne-am batut cu bulgari . A fost foarte frumos.
-Da stiu , pacat ca mama nu mai este sa putem rade cu ea si sa ne povesteasca mai multe .
-Uite aici sunt eu cu mama cand am mers in vacanta si am mers la un panou si am facut poze .Tin minte ca aveam 8 ani.
Da imi aduc aminte eu si tata am fost si am cumparat inghetata. Spune Roby.
-Si uite aici sunt la cofetarie cand aveam 10 ani si abia terminasem a IV-a.
-Frumoase amintiri . Nu pot să cred că tot ce am avut am pierdut. Toată liniștea și armonia s-a dus de tot, familia este destramata, mamă a murit si tata s-a schimbat si nu îl mai recunosc. Spune Roby.
In timp ce Roby si Amma rascoleau amintiri , se auzi ușa de la intrare trantinduse puternic incat copii se speriase. Era tatăl lor . Cei doi au coborât în grabă în sufragerie să vadă ce se intampla.
- Tata ! Ce ai pățit? Intreaba Amma neliniștită?
-Nimic . Duceti-va în camera voastră!
-Dar ...
- Acum!
-Tată spune ce se intampla cu tine ? De ce esti mereu nervos ?si...De ce te comporți așa? Intreaba Amma. Te rog vorbeste cu mine sau cu noi .
-Nu imi place sa te vad asa ! De cand mama nu mai este ai devenit foarte ciudat . Nici macar nu mai vii noptile pe acasă. Sunt îngrijorat si vreau sa imi spui...ai găsit pe altcineva? Spune Roby tulburat si speriat .Domnul Morgan arata ca un Zombie. Avea cearcăne care se vedeau de la depărtare, era nebărbierit si cu cămașa botita si mirosea a alcool. Copiii nici nu îl mai recunoșteau pe tatăl lor.
-Copiii mei , nu am gasit pe nimeni . Sunt doar stresat de serviciu si de aceea nu prea vin acasă. Mâine vorbesc cu mătușa voastră să vă aducă de la școală. Dacă vreți puteti sa stati mâine la ea peste noapte .
-Tata ai băut?intreaba Amma.
-Putin, dar nu va faceti griji , voi fi bine.
- Bine ,dar să nu mai bei! Te rugam!Toti mersera in camerele lor si se pese în pat . Amma si Roby nu aveau somn. Tot se gandeau la tatăl lor care pentru prima data puse gura pe alcool si îl văzuse așa .
***
Dimineata când Amma si Roby se trezira, imediat au inceput sa pregătească micul dejun si să se pregătească de școală. Atunci domnul Morgan coboară în bucătărie si își bea cafeaua , apoi se pregateste si el de serviciu , își ia cheile si îi duce pe copii la școală. Acum avea o nouă masină care și-a cumparat-o din banii de asigurări. Copii ajung la școală. Domnul Morgan ajunge la servici si totul parea normal, până când domnul Morgan a fost chemat de urgenta în sala de sedinte .-Bună Jhoshua! Spune prietenul sau care devenise seful companiei fiind adjunctul doamnei Morgan.
-Bună ziua domnule! Pot să stiu de ce m-ati chemat?
-Da avem o problema majora. Procentele au inceput sa scada asa ca trebuie sa te concediez dacă nu faci ceva să ne creasca vânzările. Ai 2 luni la dispozitie , daca văd că treaba nu merge va trebui să îți cauti alte loc de munca.
-Am inteles . Nu voi dezamăgi.***
Cand d-ul Morgan se intoarce acasă, văzu că locuinta era goală si se simțea singur . Îl bântuia trecutul. Se gândea numai la sotia sa care murise si nici în momentul de fata poliția nu a găsit faptasul. Era din ce în ce mai mult tulburat si se gândea la toate problemele care il incolteau si nu îl lăsau să respire. Copii erau la mătușa lor povestind lucrurile noi. Trecuseră 6 ani de când matusa lor nu-i mai văzuse. Aveau foarte multe de povestit.
- Mătușă Gretta a trecut mult timp de când nu te-am văzut. Ce ai facut atata timp în Spania ? Si de ce ai venit tocmai acum în țară? Intreaba Amma curioasă si in acelasi timp suspicioasă.-Cum sa va spun copii? Am plecat acum 6 ani in Spania impreuna cu sotul meu...acolo ne-am si căsătorit, dar în urma cu cateva luni a murit din cauza unei boli. Am vorbit cu mama voastră la telefon fără să știe tatăl vostru. In Spania am muncit ca chelnerita la un restaurant mare din centrul Madridului. Dar ce nu stiti voi este ca mama voastră era speriată si mi-am dat seama ca ceva nu este in regula. Asa ca am venit acum o lună si am cumpărat casa de lângă voi. Nu mi-a dat niciun detaliu de ce era speriată, dar înainte să moară mi-a spus ceva tulburător.
- Ce anume ? Spun Amma si Roby in cor.
-Nu stiu dacă trebuie să vă spun , dar aveți mare grija !
-Ce este ? Spunene mătușă...te rugam!
- Bine, dar ce vă spun trebuie să rămână intre noi ...promiteti-mi că nu-i spuneti tatălui vostru!....Mama voastrămi-a spus că tatăl vostru nu este cine credeți voi.
-Adica ? Este ceva ce nu vrei să ne spui? Intreaba Amma neliniștită.
-Nu dragii mei , m-a tulburat aceste cuvinte spuse de mama voastră. Credeti-ma ! Dar vreau să stati departe de tatăl vostru !
CITEȘTI
Inocenta
Dla nastolatkówFamilia Morgan este o familie perfecta. Sotii Morgan nu se cearta niciodată si traiesc o viața armonioasă alaturi de cei doi copii ai lor,Amma si Roby. Intr-un accident de masină sotia domnului Morgan moare iar faptasul fuge de la fața locului.Asa...