Ep1: love yourself; memories.>×<
Areum Kim
Areum Kim. Muka aku, orang cakap cantik but perangai lain. Aku orang yang tak nak menggedik pasal muka aku. Its like, being popular sucks. Keluarga, kaya. Ada kelainan antara eomma dan appa layan aku, eomma appraciate me whilst appa tak. Why? Sebab dia terlalu busy, dan tak focus kat aku. Tapi aku tak kesah.
"Areum~ah. Are you up?" Eomma tanya, ketuk pintu. "Dae, mesinjeo, eomma." Aku terus ke bilik air, buat morning routines. "Ah, segarnya." Aku regangkan badan lepastu. Aku dah nampak uniform sekolah, dia masuk lagi?
[Gambar uniform]"Wow sekolah ni kaya," aku berhenti sebelum sambung. "Tak sangka." Selepas aku pakai skirt, kemeja sekolah and coat berwarna hitam. "Okey! Umm, lipbalm jela." Aku letak lipbalm yang ada pink top tu.
[Time skip, >.<]
Aku masuk je mesti semua pandang, nanti dah kenal perangai nak leave stupid.
"Ah, mianhe!"
Ada orang terlanggar aku, jap. Yeoja, rambut sama panjang but color dia dark. "Ah-h, aniyo. Saya yang patut perasan tadi!" Aku tolong la dia. Nanti tiba-tiba kene maki pulak. "Um, awak murid baharu ke? Your face look so unfamiliar." OoF, triggerd. "Yes, im new here. Still its my fault not looking where I was going, miss..". "Irene Bae, annyeonhaseyo!" Irene tuduk politely. Aku tunduk balik. "U-m.. Areum Kim imnida." Aku introduce shortly.
"Yah!"
Lagi sekali aku terlanggar orang. Bagus Areum, bagus sangat! "Oh." Tu je keluar dari mulut aku, semuanya keluar ikhlas dari hati. "Oh?" Namja tu tanya, slightly muka dia pale, mata dia pulak macam bulan sabit? Or something about bulan. "Yes! Oh. Kau pekak ke?" Aku tanya balik. Irene look shooks, enam orang namja belakang dia gelak. "Kau tak kenal aku?" Dia ditanya soalan lain. "Muka aku KAN unfamiliar. Buat ape nak kenal?" Aku tekankan perkataan 'kan' tu.
"Psh, kau patutnya cakap, "ah! Miahne!" Macam mana irene cakap dekat kau!" Aku gelak sarcasticlly. "Mungkin muka aku dah perdayakan kau, aku tak berminatla nak gaduh dengan kau." Aku senyum sinis. Aku boleh rasa dia tengah marah. Dia hensem, but perangai dia.. tak match perangai aku. "Hyung, muka dia seriesly sama dengan areu--" yang gelak menonjolkan bunny teeth dia tapi yang namja tadi potong. "Kau, nama kau ape?" Dia tanya aku. "Bro. Wtf. Areum Kim. Why?" Mata diorang terbeliak. Asal lak ni? "A-areum Kim?!" Diorang jerit dalam satu masa. "Gais, asal--" aku kene potong. Aku tak paham langsung
"Kita... salah orang kot." Yang tadi cakap. Ape ni, somebody explain! "Guys? Um sekolah nak start." Irene cakap. Aku angguks.
"Areum.. "
Tbc.
Next ep. Spoil.
"Macam mana kau kenal Airaa Kim?" Areum tanya. "Aku b-- kawan dia."
YOU ARE READING
Promises-MYG
FanfictionJanji seorang gadis kepada seorang lelaki. "Janji mesti ditepatikan?" "Psh. Tepati sangat" Adakah lelaki itu akan menepatinya? [Ongoing!]