Still areum PoV.
Aku duduk dengan yoongi, dia paksa. Entah tiba2 over-protective atuk ni. Suasana sunyi, damai ajer dan si yoongi tak lepaskan tangan dia dari tangan aku.
"Areum-ah" aku pandang dia. "Areum takkan tinggalkan aku kan?" Tanya si yoongi. Aku angguk la. Yoongi senyum paksa aku tahu dari segi mata dia, dalam mata dia nak happy la. Dengar cerita dari zyu, yoongi ada depression sejak aku takde.
"Yoongs ah, jom gi date" kata si aku tiba2. Yoongi? Terkejut, pastu senyum ngan happy. "What?"
"Akulah yang patut cakap macam tu" yoongi buat boop dekat hidung aku, apakah. "Jom pergi date, kim areum"
Aku angguk, senyum. Happy pon happyla, siapa tak happy en? Dah dapat memory kau macam tu jer. haha
-
The date.*time skip
Aku pakai baju biasa aje, taknak sexy sangat en? Yoongs mana suka sexy. Lol
(Korg takleh ignore the goddes lalisa)
*hon! Hon!
Dia dah sampai.. hawaw bawak kete. Dah ada lesen siak.
Aku masuk. Dia nampak aku, seyumannya takleh remove.
"Cantiknya yeojachingu aku" puji si yoongi. Aku blush. Malu2 si aku ni. "Tapi tak secantik aku" kata yoongi.
"Sajat eh?" Tanya si aku. Yoongi gelak kecik and start drive dekat satu tempat. "Jawab ler"
"Taklah, kalau sajatkan.. saya tak date awak tau. Saya.. date hoseok" balas yoongi. Sama2 gelak dalam kereta. "Areum suka muzik kan?" Aku angguk.
"Saya nak bawak awak pergi suatu tempat,yang awak tidak akan lupa"
Huh?
-
Aku ternanga dekat studio ni, dekat main screen dia tulis suga. U wow.
Aku pandang yoongi, dia pandang aku. Disebabkan rambut dia cover mata yoongi sikit aku tak nampak.
"Siyesla?"
Dia angguk. "Yoongs, awak ada studio? Studio muzik--"
Author pov.
Yoongi tarik bahu si areum. Memaksa dia duduk di pahanya. Areum? Terkejut. Okey, mohon jeles.
"Y-yoongi" reum gagap. Dia malu, siapa tak en? Bayangkan duduk atas paha bias kau cam-- ok back to story. "Kau a-ade lagu ke?"
"Ofcoz, cuma tak siap lagi. Dia tajuk i need u. Separuh lagi joon siapkan" si areum angguk, mukanya merah still. Yoongi happy dengan kejayaan dia.
Yoongi slowly wrap lengan dia dekat pinggan areum. Si areum blush lagi.
*dia buat apa kat aku???? Mohon tolong gaissss
"Y-yah.."
"Shh. Aku dah jumpa kau" kata si yoongi. "Aku takkan lepaskan kau lagi areum" kata2 cheezy dia buat areum blush.(mohon paham song tak romantic and song got no-jams)
"B-bwoya? A-aku tak pergilah" areum berkata,mana tahu en? Yoongi stans cari kau. Lol. "Yoongi, kalau kau nak tido, tidola. Aku tak kesah"
"Dae..."
Three hours pass.
Yoongi dibuai dalam mimpi. Mimpi pasal kebahagiaan dia dengan areum. Areum buat apa eh? Tidur leee
Pasal makanan dengan yoongi. HAHAHAHA. ok tak lawak.
"Mmm" areum buat bunyi sebab yoongi ketatkan dakapan dia. Korang pikir apa pon tak taulah.
Yoongi terbangun sebab dah lena. Dia nampak cinta pertama dia tidur. Haih tidur je tahu. Si yoongs cium pipi areum.
Angkat bridal style si areum dowh. Yoongi makin sado. Huhu. Nak selesakan si areum, dibawa ke biliknya.
"Sleep tight, princess" bisik yoongi sebelum tidur balik dan menarik areum kedalam dakapannya.
-
Irene place.
Aku.. entahlah. Nak tengok diorang bahagia pon susah. Rv cakap cari laki lain. Siapa? Dah jumpa,
Kim namjoon💕 (song tak ship, cuma nama namjoon dah muncul dalam otak)
"Jagiya, buat apa tu?~" cooed joonie, comel dimple dia.
"Tengok youla" (sori cringey) kata aku manja. Gedik ke? HAHA sorie.
"Eysh, amik hobi orang je"
Hobi? Ok. Lol. "Joon ah. Esok kita jalan2 nak?" Tanya si aku. Nak date, okey? Apa salahnya, sekali sekala.
"Okey! Untuk irene!" Dia jerit, comel. Asal aku move on?
Sbb kalau dah bape tahun tak dapat apa salahnya? And areum pon dah ingat ingatan dia, dorang happy. Kebetulan aku nampak namjoon comel.
-
Tbc, kalau mengarut jgn marah. Huhu. Comment and vote🌹💕
YOU ARE READING
Promises-MYG
FanfictionJanji seorang gadis kepada seorang lelaki. "Janji mesti ditepatikan?" "Psh. Tepati sangat" Adakah lelaki itu akan menepatinya? [Ongoing!]