(ep3)

4 1 0
                                    

Ep3; love yourself: cerita Tentang 'YoonReum'

[Areum: ^^^(picture below)^^^

>.<

Mingyu Kim
(a/n: kim mingyu pon boleh. )

Nama aku.. Mingyu Kim. Abang,Areum. Aku nak cerita.. selebihnya tentang, areum.

Story mode(flashback)

Areum anti-social, pendiam dan pandai. Tapi dia popular, orang bagi dia 'personal space'. Eomma sayang dia, while appa tak. Appa nak semua anak lelaki, sebab tu appa tak appraciate areum.

Aku selalu nak dia buat kawan, happy and bahagia. Aku kenalkan semua orang yang dekat dengan umur areum; of course dia.. senyap sepanjang diorang borak. Aku tahu perangai dia-- sekali dengan appa dan eomma. Walaupun appa busy dengan tak amik kesah pasal areum, dia kenal. Areum mewarisi perangai appa, sebab tula.

2018 05 23*areum Birthday*

"Areum~ah! saeng-il chugha haeyo!" Aku tahu dia tak appraciate bende-bende ni. Areum jugak emotionless, dia rarely senyum, menangis, gelak, and others. Anak appa biasela. "Mm. Kamsa, mingyu oppa." Short answer tula dia cakap, tak peluk, atau sesuatu adik beradik buat. "Mhm. Oppa nak bawak areum pergi makan dengan chingu oppa." Mestila dia cakap tak. "Areum ada kerja rumah. No thanks--" tapi aku paksa dia. Jugak. "Nu-uh! Not this time areum! Dongsaeng oppa kene ikut kali ni!" Tu first time dia ikut,

Dia tak cakap. bangtan(bts) paksa dia cakap, sebab aku yang suruh. Lol. Kebetulan areum duduk sebelah Yoongi hyung, paling diam dalam Bangtan. "Mingyu, nah. Bagi kat dongsaeng kau~" hoshi hyung bagi areum hadiah. Rantai, ada huruh 'Y&A'. "Hyung--". "Shhh-- bagi je dia."  Aku angguk.

Lepas aku pakaikan, Yoongi hyung cakap dengan areum. "Areum ssi, awak minat muzik hip hop?" Areum walaupun senyap dia minat muzik hip hop. "D-dae.. uh,"... "Yoongi, Min Yoongi."  Yoongi hyung perkenalkan diri, tu pertama kali aku, seventeen dan Bangtan nampak dia senyum.

Yoongi

Yang lain tahu aku suka Areum, duduk sebelah dia.. nak senyum tapi aku maintain diri je. Dia mana kenal aku, pendiam dia level lain. Hari ni dia pakai big green hoodie, fake round glasses, jean biru, kasut nike.

Dia nampak cantik, comel at the same time. Tak sangka aku ngan dia minat muzik genre yang sama. Tadi.. dia senyum. Maknae line ejek aku gunakan nama ship kitaorang 'Yoonreum'. Pelikkan? Bangtan, seventeen dan budak kelas aku. Areum kelas aku tapi dia tak tau ape2.

"Mingyu~oppa, eomma suruh balik pukul 9:00 pm." Suara-- sembilan?! Bich, sekarang pukul berapa?! "Yah, kook." Dia bagi signal 8:50 pm. Ahhh. "Oh. Kalau areum balik dulu?.. bahaya pulakkan? Kalau,YOONGI hyung temankan?" Ahjussi ni nak tekankan pon kenapa? "Oh, boleh jer.. tapi areum boleh naik uber--".

"Yoongi hyung cakap okey jeeee~" kook cakap. Bagos, aku kene jalan dengan dia, dua2 pulak tu. Ahhhhhhh, "uhm, takpe ke? Areum ssi?" Boleh pulak dia angguk? Mati aku pengsan kang!

The walk

Awkward nak mati. Ya tuhan tolong akuuuu. "Yoongi ssi. Saya.. ada dengar awak suka saya? Betulke?" Astaga, mana pulak dia tau niii. "U-uh. M-mana adaaaa." Mati dia ingat bende lainnnn. "Kalau.. betul. Saya nak test awak." TEST?! test? Dafuq. "Test tu, kalau awak boleh buat saya senyum just in a week dan saya develope feelings dekat awak-- s--saya jadi GF awak." HOLY SHIZT. HAHAGAHAH. "Um, wut?" Aku blur bodo. Yoongi pabooo. "Nevermind."

Tbc✌

>.<

Ep4 ada lagi sambungan pastu habis 'cerita tentang YoonReum'. So enjoy! Jgn lupa #vote&comment!

-song

Promises-MYGWhere stories live. Discover now