Bab 1

88 12 12
                                    

"Huarghhh"

Hmn dah pagi ke?

Rasa masih mengantuk menguasai diri.

Padan muka! Sape suruh berjaga sampai lewat malam menghadap candy crush hah?

Jam loceng di tepi katil aku kerling sekilas.

9:50 a.m

Alamak! Aku dah lambat!!!

Segera aku melompat turun dari katil tanpa mengemaskan tempat tidurku terlebih dahulu.

Cadar berkerumuk. Bantal jatuh ke bawah. Selimut? Entahlah dah terbang ke langit kot.

Ah! balik nanti lah aku kemas.

Tuala pink bercorak strawbery di penyidai aku capai dengan terburu-buru.

Sampai terbalik penyidai tu!  Nanti aku angkatlah balik.

Aku berlari laju menuju ke bilik air. Dengan rambut yang macam hantu kak limah versi korea. Hengko rasa?

Namun, langkah kakiku terhenti di hadapan suatu dinding menuju ke bilik air.

Kalendar yang tergantung pada dinding aku pandang dengan perasaan yang kacau-bilau.

Cepatnya masa berlalu... Sanggup ke aku?

Eh, apa yang kau mengarut ni Hana?!

Kedua-dua pipiku ditampar berkali-kali.

Mengembalikan kewarasan yang ingin pergi.

"Enough! Hana enough! Aku kuat. Aku kuat. Aku kuat. Ya! Aku kuat!" Kata-kata tu aku ulang sebanyak mungkin.

Ingin menyuntik semangat dan keberanian dalam diri.

Sedang aku melalut di hadapan kalendar. Mataku menangkap ke arah jam yang berada di satu sudut bilik.

10:05 a.m

ALAMAK!!!! AKU DAH LAMBATTTTTT















[C]Blooming Days °PCY Fanfiction°Where stories live. Discover now