Title : a cup, a tease of cup, jampi, mentera.
Sinopsis :
The situation abt makcik yg berkenan dgn perempuan or sebenarnya pelanggan barunya dan dia ingin menyatukan dengan lelaki yg tidak dikenalinya. Malang tak berbau, lain pula yg jadi 🙃😂.
Penerangan :
korg pernah dgrkn abt arranged married and also tertukar roh?
Kalau pernah dgr good sbb story idea yg ni ada kaitan dgn dua benda tu. Tp kalau xpernah dgr pun xpa. Xpenting 😂
Ok. So. Idea ni mcm ni ada sebuah keluarga ni memiliki sebuah restoran. Taklah terkenal. Tp ramai jga la yg tahu.
So one day dtg la seorg perempuan ni ke restoran yg tak berapa nk terkenal tu. Dia ni ganas n jenis yg cool but dia akan jadi periang and hyper bila dkt dgn org yg dia kenal (tp ganas dia tu tak hilang lah 😂) so isteri tuan kedai ni pun berkenan lah dgn perempuan ni tp dia tk dpt jodohkn dgn anak dia sbb dia takda anak. Dia cuma ada anak angkat itupun perempuan. Tak kan dia nk buat anak angkat dia tu jd les en? 😂
Disebabkan makcik aka isteri tuan kedai tu berkenan sgt dgn perempuan yg ganas n hyper ni dia ada buat plan untuk menyatukan perempuan tu dgn lelaki yg bgus and suddenly ada sorang lelaki masuk ke restoran tu n masa tu restoran tu full dan ada satu ja lagi tempat kosong. Kt mana? Kt dpn perempuan tu lah. So bila lelaki tu masuk makcik ni pun rasa lelaki ni sesuai la dkt perempuan yg dia berkenan tu lepas tu dia baca something like mentera or jampi kt minuman perempuan dn lelaki tu. Jampi tu actually nk buat perempuan ni and lelaki tdi tu jtuh cinta but disebabkan makcik ni cuai sgt so dia terbaca jampi yg untuk bertukar roh dan dalam beberapa saat lepas dorg minum air yg kena baca jampi tu dorg terasa something weird dan akhirnya dorg bergaduh.
Haaa sampai situ je idea saiaaa 🤣
Kalau ada yg pening bca idea or ada yg tak faham silalah tanyaa ok.
Idea ni 100% from my imagination 🌌🌌
YOU ARE READING
Story Ideas
RandomDisini tempat untuk aku menghamburkan segala idea yang pelik pelik dll ??? Biyutipul kaver bai @taesty_ at BeautyFool Graphic Shop [ YOLO IN ] ?