Významné osobnosti, které strávily čas v Azkabanu: Sirius Black, Bellatrix a Rodolphus Lestrange, Lucius Malfoy, Rubeus Hagrid a Dolores Umbridge a další.
Kde se nachází: Ostrov uprostřed Severního moře.
Za stěnami Azkabanu najdeme některé z nejznámějších zločinců čarodějského světa. Ale ne všichni jsou vinní. Zde se podíváme na některé z mučených duší hrozné pevnosti a co se z nich stalo ...
Marvolo Gaunt
Uvězněn a propuštěn. Dědeček lorda Voldemorta, odsouzen za zranění členů ministerstva kouzel.
Sirius Black
Nesprávně uvězněný vězeň. Utekl. Utekl, aby dostal muže, co ho zradil, Peter Pettigrew.
Percival Dumbledore
Zemřel v Azkabanu. Zavřen v Azkabanu za útok na mudly, co napadli jeho dceru.
Morfin Gaunt
Zemřel v Azkabanu.Nejprve uvězněni za útoky na ministerstvo. Vrátil se do Azkabanu, když byl zatčen za vraždu rodiny Riddleů.
Rubeus Hagrid
Nesprávně uvězněn. Falešně obviněný z otevření Tajemné komnaty (dvakrát), po druhé vyhnán do Azkabanu při všech příležitostech.
Mrs Skrk
Zemřela v Azkabanu. Použila Mnoholičný lektvar a oběvila se jako její syn, Barty Skrk Jr. a šla místo něj do Azkabanu.
Bellatrix and Rodolphus Lestrange
Utekli. Uvězněni za to, že Alice a Franka Longbottomovi mučili do šílenství.
Antonin Dolohov
Utekl. Smrtijed a mučedník mudlů. Odsouzený za brutální vraždu Gideona a Fabiana Prewetta.
Augustus Rookwood
Utekl. Dvojitý agent odsouzený za únik tajemství o Ministerstvu Kouzel pro lorda Voldemorta.
Azkabán existuje od patnáctého století a nebyl původně vůbec vězení. Neoběvuje se na žádné mapě a je postaven nebo rozšířen magií. Pevnost byla původně domovem malého známého čaroděje. Sám uprostřed oceánu lákal, mučil a zabíjel mudlovské námořníky, zjevně kvůli potěšení. Když zemřel, místo bylo přenecháno Ministerstvu. Ti, kteří vstoupili do vyšetřování, odmítli poté promluvit o tom, co našli uvnitř, ale nejméně děsivá část toho byla, že místo bylo napadeno Mozkomory. Pevnost byla mnoho let opuštěná. Jakmile byl uložen Mezinárodní statut tajemství, Ministerstvo Kouzel se domnívalo, že malé kouzelnické věznice, které existovaly v různých městech a vesnicích v zemi, představovaly bezpečnostní riziko, protože pokusy vězněných čarodějek a čarodějů o výbuch často dopadly špatně. Nový ministr Rowle vymyslel že se z místa stane věznice a že Mozkomoři budou využíváni jako strážní- což ušetřilo čas i peníze. Rowle byl následován Perseusem Parkinsonem, který byl také pro-Azkaban. V době, kdy Eldritch Diggory převzal funkci ministra kouzel, věznice působila patnáct let. Neproběhly žádné výpadky a žádné porušení bezpečnosti. Zdálo se, že nová věznice funguje dobře.Teprve když šel navštívit Diggory, zjistil, jaké podmínky jsou uvnitř. Vězni byli většinou blázni a byl vybudován hřbitov, aby vyhověl těm, kteří zemřeli v beznaději. Diggory chtěl zamezit nehumálním podmínkám v Azkabanu a chtěl vyhnat Mozkomory. Dostalo se mu ale rady, že když vyžene Mozkomory, přesídlí se na pevninu. I tak s tím chtěl Diggory něco dělat. Bohužel ale na neštěstí zemřel a už nebyl žádný ministr, kterému by tyto strašné podmínky pro vězně vadili až do příchodu Kingsleyho Pastorka. Ale stále se o Azkabanu hovořilo v nejlepším a stinné stránky zůstaly v pozadí. Téměř tři staletí se nic nedělo, pak se ale podařilo jednomu mladému zloději uniknout, pomocí jeho matky která, slušně řečeno oblbla Mozkomory a zůstala v Azkabanu místo něj. Tento útěk následoval další, ještě důmyslnější a působivější, když se Siriusovi Blackovi podařilo uniknout Mozkomorům s jedněma rukama.Od Kingsleyho Shacklebolta byl Azkaban očistený od Mozkomorů. Zatímco to zůstává v platnosti jako vězení, strážnými jsou nyní Bystrozorové. Od zavedení tohoto nového systému nedošlo k žádnému problému.
Myšlenky J.K. Rowlingové:
Jméno "Azkaban" pochází ze jména věznice "Alcatraz".
Čau! Jsem zpět s dalším dílem! Bylo hrozně těžký najít tyhle informace, ale je to tu! Ještě ke všemu známe mě a mé překlady... Takže kdyby byly někde chyby, tak sorry...
Za moje 3-hodinové utrpení by jste mohli dát hvězdičku a napsat pěkný koment 0;)))).
Dík Karcolka_95 že se mnou to 3-hodinové utrpení zvládla ( nebo alespoň těch 40 minut, cos se mnou mluvila :DDD).
Viky_kripl
ČTEŠ
Zajímavosti Pro OPRAVDOVÉ Fanoušky Harryho Pottera
AcakZajímá vás které Školy mimo Bradavic existují? Jak skončil osud postav, které v Bradavicích studovali s Harrym? Co je typické pro lidi z Nebelvíru, Mrzimoru, Havraspáru a Zmiozelu? Nevyznáte se ve složitých rodokmenech? V této knize najdete odpověd...