1

65 16 6
                                    

" Elfisya!  " panggil seseorang .

Elfisya hanya menghiraukan lelaki yg mengejarnya dari belakang.

" Elfisya! Berhenti! "

Belum sempat Elfisya meneruskan langkah, pantas lelaki itu menahan tangannya.

" kau nk apa lagi?! " marah Elfisya.

" saya nk explain, apa yg awak nampak tu semua salah faham. " jelas lelaki itu.

" apa yang salah faham nya? Aku nampak dengan mata aku sendiri. "

Lelaki itu hanya mendiamkan diri. Semua rahsia nya sudah terbongkar.

" engkau curang! "

Bumm! (Petir sound)

Hujan tiba tiba turun dengan lebat.

" kita bersama balik? " kata lelaki itu.

" apa? Lepas kau dah curang dengan aku, kau nk kita bersama balik? Kau fikir aku ni sayo ke? "

" i'm so sorry. "

" dah lah. Mulai harini, Muhammad Zarusrul bin Arul, kita putus. "

Bumm!

Pantas kaki Elfisya meredah hujan lebat ke tempat parking kereta.

Kereta audi milik Fizman dituju. Sampai sahaja, pintu kereta dibuka dan Elfisya memboloskan diri di seat sebelah pemandu.

" asal ni? " tanya Fizman.

" jeman, bawak aku jumpa hanis. "

Sememangnya nama Fizman lagi sedap tetapi panggilan jeman lagi menarik perhatian.

Rumah hanis

" hisk...hisk.. " Tangisan Elfisya kedengaran.

" zarusrul ni memang nk kene! Kalau aku jumpa dia, siap lah aku kejekan. Hancur muka kau rul! " marah hanis sambil menggenggam kuat tangan suaminya.

" adehh, sakitlah. " kata jeman.

" geram tau tak?! "

" ye tau. "

Hanis hanya menjeling jeman.

Hanis umur 25 tahun. Jeman 26 tahun. Anak sorang nama Haizel Jufri. Anak umur 2 tahun. Panggilan Haizel ialah 'kimchi',  sebab Haizel suka makan kobis cicah sambal.

K.

" sekarang kau nak buat ape ni? Nk move on atau, cari yg lain? " tanya hanis kepada Elfisya.

" aku nk.. "











Boyfriend Dari Perpustakaan✔Where stories live. Discover now