7

26 14 1
                                    

" aku balik dulu lah El. Lenguh tangan nk terus menaip. " kata juliana sambil mengurut jari jemarinya.

" ok. "

Selepas kelibat juliana tiada, Elfisya memandang Zaurief tajam.

" apa? " Tanya Zaurief.

" so? "

" so apa? " tanya Zaurief lagi.

" so awak macam mane sekarang ni? Awak ni senanya hidup lagi ke tak? " tanya Elfisya.

" aku hidup lagi, aku cuma kene sumpah.  Haih, aku pun tak tau Macam mane nk pulihkan balik keadaan. "

" saya masih tak faham lah kisah cerita awak ni.  "

" ni bukan cerita, ni kisah benar. "

" whatever. "

Zaurief mengecilkan matanya tanda geram.

" awak dah bape lama jadi macam ni? " tanya Elfisya.

" lebih kurang 2 tahun. Sebenarnya, aku tak tahu bape lama.. tapi memang lama. Aku tak boleh tengok susana luar. Aku hanya boleh terperap dalam tempat pelik ni. "

" terperap? "

" ye. Aku tak boleh turun untuk ke tingkat 2 atau 1 atau balik rumah! "

Elfisya melompong kan mulutnya.

" biar betul? "

Zaurief mengangguk.

" Habis tu, awak tak makan? "

" aku boleh dikatakan bernasib baik sebab budak sekolah menengah suka langgar peraturan bila dalam perpustakaan. "

" langgar peraturan apa? "

" mereka suka bawak jajan dan makan sepah sepah and aku pun j-- "

" join? "

" yes. "

" sekarang, awak nk duduk sini je lah? Tak nak keluar? "

Zaurief mengeluh.

" kalau boleh keluar, dah lama aku keluar. Masalah nya sekarang ni, aku tak tahu macam mane nk keluar. "

" yeke tak boleh keluar? " kata El seakan tidak percaya.

" ye lah! "

" pegi tingkat 2 pon tak boleh? "

" tak boleh! "

" hmm.. " Elfisya mengusap dagunya.

" kau tak percaya? Kau tengok ni. "

Zaurief berjalan ke arah tangga untuk ke tingkat dua.

Lalu dia cuba untuk melangkah tetapi kakinya seperti terlanggar dinding.

" ha! Tengok ni. " Zaurief menyepak nyepak 'dinding' .

" haah lah. Kesiannya awak. "

Elfisya berjalan ke arah Zaurief dan turun ke tangga sambil matanya tidak lepas memandang Zaurief.

" hoi, kau nk gi mana? " tanya Zaurief.

" nak balik! Bye~ "  pantas Elfisya berlari turun tangga memandangkan hari sudah hampir malam, jadi dia perlu pulang ke rumah dengan segera.

Boyfriend Dari Perpustakaan✔Where stories live. Discover now