"Hoi Frank. Het is lang geleden dat ik je opgezocht heb. Er is een hoop gebeurd de laatste tijd en ik zal het je graag allemaal willen vertellen. Ik weet niet waar ik moet beginnen, maar ik zal proberen het samen te vatten.
Te beginnen bij Bols, die creep. Toen ik naar de gevangenis moest voor de moord op Daan de Vos, zag ik hem voor het eerst. De OVJ Jens Bols. Toen ik vrijkwam, omdat ik de moord niet gepleegd had, was ik blij dat ik van Bols af was. Het was zo'n gluiperd! Maar ik was niet van hem af. Hij had zichzelf laten overplaatsen naar Maastricht, de reden snapte ik toen nog niet. Nu wel.
Bols was verliefd op mij. Hij heeft meerdere mensen vermoord voor mij. Hij heeft Wolfs zijn dochter vermoord, voor mij. Alles om mij voor zichzelf te krijgen. Hij snapte niet dat ik niets met hem wil. Ik wilde alleen wat met Wolfs, maar dat zou toch nooit gebeuren.
Wolfs heeft Bols doodgeschoten, afgelopen week. Een paar vriendjes van Bols hadden mij ontvoerd en toen Wolfs daar achter kwam is hij door het lint gegaan. Ik ben blij dat Bols dood is, hij maakte me zo ontzettend bang, Frank.
Wolfs heeft me ten huwelijk gevraagd, maar ik heb nog geen antwoord gegeven. Ik dacht dat hij een grap maakte, maar dat deed hij niet. Ik zei dat ik wilde nadenken. Daarom ben ik hier Frank, om na te denken. Ik hou van Wolfs, Frank. Het voelt alleen als verraad tegenover jou. En we hadden nog geen eens een relatie. Hij vroeg me uit het niets. Ik hoop dat hij het snapt als ik zeg dat ik het nog niet wil. Misschien later, als we eerst een tijdje een relatie hebben. Dat vind ik wel zo fijn.
Hoe is het daar boven Frank? Ik hoop dat het er erg mooi is. Ik mis je zo. Ik denk nog elke dag aan je en het spijt me dat ik niet zo vaak langs kom, ik heb het zo druk gehad. Dankjewel dat je over me waakt lieve Frank. Ik ga nu weer weg, maar ik kom je heel gauw opzoeken. Met meer verhalen, ik zal je op de hoogte houden hoe het met me gaat. Tot gauw lieverd."
Ik sta op en loop weg. Weg van frank. Weg van de rust en op naar de keiharde wereld. Op naar mijn grote liefde. Op naar Wolfs. Ik zal hem vertellen wat ik vind van het hele trouwen. Ik weet het nu zeker. Ik ga hem vertellen dat ik van hem houd.
een kort verhaaltje, wat ik geschreven heb in de trein toen ik op weg was naar Tiel, waar ik naar de laatste voorstelling van Roem ben geweest. Ik hoop dat jullie het een leuk deeltje vinden.
JE LEEST
Short stories
Fiksi Penggemar- korte flikken verhalen - Gedichten die ik overal en nergens vandaan haal, omdat ze mooi zijn en inspireren. - korte, niet flikken related, verhalen!