Problems on the first day

440 27 2
                                    

Als we s'ochtends wakker worden, gaan we met zijn allen naar de Great Hall om te eten. De tafels zijn nu gevuld met van alles wat je je kan wensen op een vroege ochtend. Ik zie croissantjes en grijp maar meteen de hele schaal. Vera kijkt me lachend aan.

Als we het eten op hebben, krijgen we van de klassenoudste ons rooster. We beginnen met een blokuur toverdranken, daarna transfiguratie en nog een uur waarzeggerij. Daarna vrij.

We lopen naar de kerkers en zien dat we een van de laatsten zijn. Gelukkig hebben we deze les altijd samen met Huffelpuf. Ik ga samen met Vera en Isis en Ivy bij een tafeltje staan. Er loopt een strenge man met lang zwart haar binnen. Ik hoor hem denken dat hij geen zin heeft in Hufflepufs. Oke, wacht. Ik HOOR hem denken?! Dit klopt niet! Ik kijk paniekerig naar Vera en geef haar een ik-leg-het-straks-uit blik. 'Hallo, ik ben proffesor Snape. Ik geef Potions en verwacht dat jullie goed je best gaan doen. Vandaag maken we Amortentia omdat ik wil weten hoe goed jullie je boek hebben door gelezen en waar jullie niveau ligt.'

Ik werk samen met Vera en tot mijn geluk zie ik dat Ivy en Isis het ook gezellig hebben. Ik kijk ze vragend aan en Ivy zegt: 'Wij zijn nichtjes, dus ja, we kunnen met elkaar opschieten.'

Halverwege de les komt er een jongen binnenlopen. 'En waar kom jij vandaan' klinkt de stem van Professor Snape. 'Nou, uit mijn moeders buik' zegt de jongen. Hij gaat aan onze tafel zitten. Hij kijkt ons aan en zegt ' Hoi, ik ben Allister McCarden, beter bekend als "De Duivel".'  'Nou, duivel maar een eind op.' Hij gaat boos aan een andere tafel zitten. Aan het eind van de les moeten we onze drankjes in een flacon doen, onze naam er op en inleveren bij de professor Snape.
Ik lever mijn flacon in en eerst kijkt professor Snape me indringend aan. Daarna kijkt hij naar mijn drank.

'20 punten voor Slytherin omdat ik een perfecte drank had' vertelde ik even later verbaasd aan mijn vriendinnen. Ze kijken me blij aan. 'Bij Snape? Hoe?" Ik haal mijn schoudes op.

We hebben nu Transfiguration, Professor McGonnagall is best aardig. We hebben deze les met Gryffindor. 'Er loopt een knappe jongen langs, samen met zijn vrienden. Hij stelt zich voor als Davy Lupin. Ik herken de naam Lupin. Ons boek van Transfiguration is geschreven door ene Remus Lupin. Hij verteld dat dat zijn oom is.

We zijn halverwege de les. We moesten een theekopje in een doosje veranderen, dat lukte me meteen de eerste keer al. Ik keek verbaasd om me heen. McGonnagall ziet het en geeft me 15 punten. Ik mocht kijken of ik een boek ik een dier kon veranderen. Na 4 keer proberen stond er een vogel voor me. Ze gaf me nu 20 punten.

Bij de lunch zie ik pudding staan. Ik en Vera kijken elkaar aan. We richten allebei onze toverstok op de Ravenclaw tafel. Even later horen we geschreeuw. De pudding is ontploft. We geven elkaar een high-five. Jammer genoeg zit het ons weer eens tegen en ziet McGonnagall ons. Ze spreekt ons aan en zegt dat we morgen avond moeten melden bij haar kantoor. Ze verteld dat ze LemonBalls lekker vindt.

~*~*~*~*~*~*~
Dit was weer een hoofdstukje. Sorry dat het zo lang duurde. Ik heb ook geen excuus. Dus ik ga geen smoesjes bedenken die niet waar zijn.😂 Ik hoop dat je het weer leuk vindt.
Zeg in de reacties even waarom jij denkt dat Selene meteen alles al kan. En hoe het kan dat ze Severus Snape zijn gedachten hoort. 'Oke, ik moet even vermelden dat ik helemaal gek op Severus ben en dat hij nog vaak in het verhaal voor gaat komen. Luvs.
Xxx

Living with Severus SnapeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu