Prankers

99 5 4
                                    

'Ren!'

En dat is ook wat ik doe, rennen voor mijn leven, jullie willen niet eens wete- Boem! Ik loop tegen oom Severus op, hij kijkt me aan, een wenkbrauw op trekkend. Ik lach, loop om hem heen, en verstop me onder zijn lange cape. Ik probeer met mijn gedachten in zijn hoofd te komen, het lukt me weeral niet, ik geef hem een dubbele tik tegen zijn benen, volgens mij snapt hij de hint wel.

Ik probeer nog een keer in zijn hoofd te komen, en... ja! Oke, nu ga ik hem mijn geweldige prank vertellen. Ik hoop dat hij moet lachen, want oom Severus was volgens mij een beetje verdrietig vandaag, maar hij wilt niet toegeven. 

'Weetje wat ik heb gedaan, oom Severus?' 'Nee, vertel het eens, Leen.' Ik moet bij voorbaat al heel hard lachen, haha. 

'Ik heb een hele tafel met (nep) eten neergezet in de Common Room van de Gryffindors, zodra ze het eten aanraakt verandert het in waterpistolen die pas stoppen na het zeggen van de toverzin, "Slytherins zijn de beste in alles", en ik denk niet dat veel Gryffindors uit zich zelf die zin zeggen. Gelukkig voor hen is het warm weer vandaag.' Ik voel dat oom Severus zijn lachen aan het inhouden is, dus vertel ik het tweede deel van mijn grap. 'en weet je wat het leukste is, zodra ze een handdoek proberen aan te raken verdwijnt hij.'  En nu lacht hij wel echt. Het is me gelukt, hij is weer vrolijk. Dus nu ben ik ook weer vrolijk. En dan hoor ik voetstappen, ik zit dan wel verstopt onder oom Severus' cape, maar ik vertrouw hem niet genoeg dat hij me niet gaat verraden. En inderdaad zet hij een stap opzij waardoor ik ineens gehurkt vol in het zicht zit.

En ineens dringt de kou in me door, ze hebben een emmer vol water over me heen gegooid. Pardon me?! Iedereen die me inmiddels kent weet dat ze het 100 x zo hard terug gaan krijgen, en dan maakt het me niet uit dat ik begonnen ben... oh en oom Severus krijgt expres nog even een kletsnatte knuffel voordat ik weg ga, een wraakplannetje bedenken.

Als ik de Slytherin Common Room inkom stap ik eerst onder een lekker warme douche; daarna besluit ik mijn haar te verfen, ook al kan ik dat magisch doen, op de muggle manier wordt ik er rustig van. Ik stuur Vera een signaal, met de vraag voor welke kleur ik moet kiezen. Ze schrok zich vast kapot, haha! Ze denkt aan rood, dus dat doe ik dan ook. 2 uur later zijn mijn mooie lange haren donkerrood geverfd en voel ik me weer blij.

Het is middag, en ik had met Ivy, Isis en Vera buiten afgesproken om lekker te wandelen. Ivy en Isis beginnen echt goede vriendinnen te worden, het maakt niks uit dat ze in een ander huis zitten. Vlak voordat ik bij de grote buitendeur ben kom ik Ivy en Isis tegen. Ze hebben een fikse discussie, ik probeer me er niet mee te bemoeien, maar Ivy ziet me staan, en wenkt me. Nu heb ik geen keus meer.

'Isis vindt dat ik Willow mee uit moet vragen, maar ze is een jaar ouder dan ik. Straks sta ik voor schut, en verteld ze het de hele school?!' Ik weet toevallig wie Willow is; ze is een onwijs knap, intelligent en behulpzaam tweedejaars Ravenclaw meisje. 'Ik ben het hierin met Isis eens, dat je als je haar echt leuk vindt, dat je haar mee moet vragen, maar omdat ik ook weet hoe eng het kan zijn heb ik een idee. Wat dacht je ervan dat je eens met haar gaat praten, en dat ik probeer haar gedachtes te lezen, om erachter te komen hoe ze over je denkt?' 'Ik denk dat ik dat wel fijn vindt.' 'Dan doen we dat, ze zit elke morgen voor het ontbijt even te lezen in de bibliotheek, zullen we het morgen ochtend proberen?' 'Deal'


I'm Back Bitches <3


Living with Severus SnapeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu