part 8

813 70 1
                                    

     "Berhenti kau namja sialan!"

     Kyungsoo menoleh mencari sumber suara yeoja yang menjerit tadi.Dahinya berkerut saat matanya menangkap sosok wanita dengan pakaian minim berwarna maroon sedang berjalan pantas ke arahnya.

     "Puas hati kau eoh!! Do Kyungsoo!" Mata yeoja itu tersirat penuh kebencian saat melihat kyungsoo.

     "Kau siapa?.Aku bahkan tidak pernah mengenalmu.Kenapa kau mahu seenaknya memarahiku!"

     Kyungsoo emang seorang yang berjiwa lembut.Tapi,ego nya sebagai lelaki seakan tercabar.

    "Hah!jadi kau pura-pura tidak tahu begitu?.Jawatanmu..jawatanmu sekarang itu posisiku!!!...kehadiranmu membuatku kehilangan pekerjaanku dalam tempoh satu hari.Kau gila!"

    "Aku?.Bahkan kau yang gila!.Aku tidak tahu.Kenapa kau mahu menyalahi ku?"

     "Kau yang gilaaaa!!!.Kau tahu betapa susahnya aku mendapatkan pekerjaan ini dulu !..hiks..kau.."

     Yeoja itu tanpa aba-aba langsung menghentak tangan kyungsoo sehingga nampan yang dibawanya jatuh.Bunyi pecahan gelas di lantai membuat para karyawan yang lain turut keluar melihat kejadian itu dan salah satunya adalah Park Sehun.

      "Nana ssi!!!!!!"Sehun yang baru keluar dari ruangannya langsung berlari ke arah kyungsoo dan nana.Namun,ia terlambat.

  Dug

      "Arghhhh"

      Kyungsoo yang tadinya masih kaget pasca pecahan kaca yang berserakan di lantai tidak memperhatikan nana yang sudah Berjalan mendekatinya.Akibatnya,kyungsoo didorong nana sehingga pinggangnya menghantam kuat meja yang ada di situ.

     "Kim Nana!!!!" Suara bentakan baritone khas milik seorang park chanyeol membahana keras di seluruh ruangan tingkat jawatan penting perusahaan ini.

     Karyawan yang lain sudah merinding ketakutan.Begitu juga nana yang sudah menggigil.Dia tidak tahu ada Chanyeol.

     Chanyeol berlari menuju Kyungsoo yang sudah meringkuk di lantai sambil memegang pinggang bahagian kanannya.

Flashback

      Chanyeol melirik jam dinding yang terpasang apik di dinding ruangan kerjanya.Diperhatikan tempat duduk kyungsoo yang kosong.

       "Kenapa lama sekali?.Apa dia sesat?" Monolog Chanyeol

      Prang!

     Suara pecahan kaca kedengaran jelas di telinga Chanyeol.Mendadak,hatinya berdebar tidak jelas.Dengan tergesa-gesa dia menuju dan membuka pintu ruangannya.

     Dan yang dilihat di depannya,Kyungsoo telah didorong  oleh  Nana,sehingga namja pemilik  hatinya itu meringis kesakitan.Segalanya berlaku terlalu pantas.Chanyeol tidak sempat mencegahnya.

     "Kim Nana!!!!"

End of flashback.

     

   
        "Kyungsoo..mana yang sakit?" Chanyeol memangku kepala kyungsoo.Wajah chanyeol dipenuhi gurat kerisauan.

      "Enghh..ahh...sak..sakit...hiks..."kyungsoo mencengkram kemeja chanyeol di bahagian dada.Sebelah tangannya memeras keras pinggang kannannya.

      "Kau! Yeoja sialan.Jika Sesuatu yang buruk menimpa Kyungsoo,kau habis di tanganku Kim Nana !.Sehun urusi dia!."chanyeol menatap nyalang ke arah nana yang sepertinya shock melihat kondisi kyungsoo.Sehun membawa nana dibantu beberapa karyawan lain ke kantor polisi.

I Choose Him!Not You!!Where stories live. Discover now