MYSTERY THE DOLL S3
BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 1Cerita ini hanya lah rekaan semata² hanya untuk hiburan sahaja tiada kaitan antara orang² yang masih ada didunia ni atau pun sudah tiada didunia dan cerita ini juga tiada niat untuk menyinggung perasaan siapa² jika ada persamaan dalam cerita anda alami , saya sebagai penulis memohon maaf .
12 Tahun kemudian ..
Melbin mengembuskan nafas yang terakhir , sebelum dia menghembuskan nafas terakhir dia baca ayat² untuk mengekalkan supaya roh dia akan sentiasa bersama cucu² dia dan anak dia.
Kelvince - Dad !!! Jangan buat perkara terkutuk sebelum mati ! Taubat lah taubat !!
Kelvince memegang bahu bapa dia dan goyangkan, tapi Melbin sudah pun melafaskan kesemua ayat tersebut dan menghembuskan nafas .
Roh Melbin keluar dari badan dia , dan dia duduk sambil pandang wajah dia yang sedang terkujur baring ,dengan muka pucat dan berpakaian segak walaupun muka pucat .
"Dadii ?? Dadi ?? Atuk atukk bangun " Anak perempuan Kelvince menegur tapi Kelvince tidak mempercayainya .
Kelvince - Sudah lah !! Atuk dah tiada !!
Jen - Jangan lah jerit , ka.... Dee , de (pengsan)
Merinda dan ken menangis nampak mamanya pengsan .
Ken - Atuk angkat mama tolong lah tolong .
Pap!! Pap ! Tamparan dimuka ken .
"Sudahh !! Sudah !!" Atuk kamu sudah mati kami faham kah !!
Melvin - Kel anak , saya disini !!
Melbin menjerit tapi tidak didengar atau dilihat oleh Kelvince .
Tiba² roh baby muncul , didepan melbin .
Baby - Uncle ?? Uncle ? Dia tidak nampak kita ..
Melbin - Kau bukan sudah mati ??
Baby - Sama lah macam uncle sudah mati sekarang .
Melbin - Kenapa kau tidak dilahirkan semula ?? Kenapa kau masih disini ??
Baby - Masa saya mau jalan saya ditahan oleh seseorang .
Melbin - Siapa !!!?
Baby muncungkan mulut dan tunjuk kearah Kelvince .
Melbin - Tapi .. Dia kan sudah relakan kau pergi ?? Macam mana dia tahan kau ?
Baby diam dan dia tengok Kelvince yang sedang bersedih dan memarahi anak dia sebab menyebut² nama atuk dia .
Melbin - Kenapa !!! kau masih sini ??
Baby - Saya !! Saya tidak dapat balik lagi sebab kelvince punya airmata jatuh dimata saya !! Uncle ni paksa² mau tau kenapa !!
Prangkkkk ! Bunyi barang terjatuh Baby tepis ketepi tapi jatuh dilantai .
Semua yang ada didalam bilik terkejut tengok
pasu diperbuat dari besi terjatuh .Kelvince - Fatinnn ,oh Fatin tengok kenapa barang tu jatuh (Kelvince memanggil orang gaji dia).
Merinda dan Ken hanya tengok atuk dia dan Baby bertengkar hilang tangisan mereka bila dia nampak Baby bergaduh sama atuk Melbin .
Melbin - Hish , sudah ! tengok cucu² saya nampak kita sudah gaduh .
Fatin - Tuan , tiada juga mungkin angin .
Kelvince - Bawa anak² saya masuk bilik , makin meracau dorang ni lama² , degil tidak dengar cakap !
Melbin dan Baby hanya ikut upacara pengkebumian , sampai lah tubuh Melbin dikubur dan selesai semua Kelvince pun balik rumah dan dia tengok istri dia dalam bilik .
Jen - Dear ? Tadi saya nampak ..
Terus Melbin dan Baby duduk dikatil bersebelahan sahaja , Baby menutup mulut Jen dan Jen pun tidak dapat bercakap sampai Kelvince pun tertunggu2 .
Kelvince - Hmm apa dia ? Apa kau mau cakap ? Saya penat ni .
Baby - Jen kalau kau janji diam , dan tidak menjerit saya akan lepas kan .
Jen anguk² tanda setuju , perlahan² Baby membuka tangan dia dari menutup mulut Jen .
Jen - Hmm ,tiada lah , saya pergi dapur dulu , mau minum apa² ?
Kelvince - Tidak lah saya penat ,sakit kepala .
Tiba² lonceng rumah berbunyi " Tingg , tong".
Tokk tokk...tok... Pintu bilik diketuk oleh Fatin .
Fatin - Puan, Tuan , saudara puan dan tuan datang dari jauh ??
Jen - Siapa lagi ni .
Kelvince - Kau layan lah dulu , tengok siapa yang datang .
Jen - Tidak apa Fatin , kau suruh dia duduk dulu tunggu , kau buat kan air untuk tetamu kita k .
Fatin - Baik puan .
Jen - Dear , saya mau pergi dapur dulu k , kalau ada apa² suruh Fatin panggilkan saya k .
Kelvince - hmm k .
Jen dan Melbin dan Baby pun turun pergi dapur .
Jen - Dad ? Bukan tadi ?? Baby why ??
Baby - Hm ini lah kekasih kita ni , dia nangis jatuh airmata dia dimata saya , roh saya tidak boleh pergi mana2 .
Jen - Daddy ??
Melbin - Haha , saya mau bersama cucu² saja tidak sangka pula nampak ni hantu satu .
Jen pun menggeleng² susah untuk dia percayakan .
Fatin - Puan , puan panggil saya ??
Jen - Oh ,.buat minuman untuk tetamu sudah ?
Sambil Jen menjeling sama Baby dan Melbin ,
Sekali tu Roy datang didepan pintu dapur .Roy - How are you sister ? Makin cantik kakak ipar saya ni .hehe..
Dengan tunjuk lagak seperti orang yang kaya dan berduit Roy mendekat Jen .
Roy - Saya rindu kan kau kakak iparku (berbisik) .
Pap ! Tamparan dimuka Roy .
Baby - Tampar dia lagi tamparr !
Melbin - Adihh , Budak ni hilang waras kah ?? Dia tau kah kita disini .
Jen - Kau diam!
Terbulat mata Fatin bila Jen menjerit diarah dia .
Fatin - Tapi puan saya memang diam .
Jen - Bukan kau.
Melbin - Panggil Kelvince cepat ! Jen ?
Jen - Dad tunggu lah sekejap .
Berdiri bulu roma Fatin bila Jen menyebut Dad ,cepat² dia keluar dari dapur dan mengintip apa Jen dan Roy bualkan, tapi Jen keluar dari dapur meninggalkan Roy didapur sendiri .
Jen - Fatin kau buat apa ditepi dinding? panggil tuan turun adik dia datang .
Terkejut Fatin bila kedapatan mengintip .
Fatin - Baik puan .
Jen pun masuk dalam bilik anak² dia bersama Melbin dan Baby .
Bersambung..