MYSTERY THE DOLL S3
BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 4Jen - Tidak apa , saya percayakan kau , mari tolong saya angkat Kelvince ! Dia sangat berat cepat !!
Yenyen - HAHAHHAHA ! Kau penipu !!
Jen - Hoii saitan ! Manusia tidak lah sekejam seperti mu !
Roy - Jen jangan percaya hasutan saitan !! dia tu cuma roh yang cuba kucar-kacir kan keadaan , Jen telefon Ambulance ,biar saya menghalang perempuan ini !
Yenyen terus mengejar Roy sampai didalam bilik .
"Roy"!! Serahkan balik Melbin saya !!
Roy - Boleh , kau akan dapat hidupkan balik melbin tapi dengan satu syarat kau mesti bersekutu sama saya !
Yenyen - Ya aku janji akan ikut arahan mu !
Yenyen pun hilang lagi dari pandangan Roy ,kemudian Roy turun bawah dan cari si Jen dan Kelvince tapi nampaknya Jen sudah bawa kelvince keluar dari rumah dan bawa pergi hospital .
Keesokannya .
Fatin hairan keadaan rumah yang kucar kacir kemudian dia pun mengemaskan rumah tapi dia terkejut nampak darah tiba² muncul si Yenyen .
"HAHAHA ! kau keluar dari rumah ini sebelum aku kasih mati kau !! ".
Kemudian Fatin pun berlari tanpa pedulikan anak² Kelvince duduk dirumah .
Sekali tu Roy bangun dari tidur dia panggil² orang gaji tapi tidak bersuara , terus dia bangun dari tidur dia .
Yenyen dengan berpakaian sexy seperti patung membersihkan rumah .
Roy - Siapa kamu ??
Yenyen - Saya perkerja baru baru tuan .
Roy - Mana Fatin !!?
Yenyen - Sudah saya halau.Hahaha !
Terus wajah Yenyen bertukar buruk sebelah dan nampak gigi dia yang berulat jalan² dicela2 gigi , si Roy berlari masuk tandas dia muntah terus .
Yenyen berjalan perlahan² didepan dia dan bercakap .
Yenyen - Tuan tuala nah .
Roy - Yen ! Kau buat apa dengan menyamar jadi gini !! Apa aku mau jawab bodoh ! sama tu dua ekor !
"Uncle ,Uncle "Merinda dan Ken memanggil² Roy dari luar pintu tandas .
Sekali dia tengok mereka memegang mangkuk untuk minta makanan .
Ken - Uncle kami lapar .
Terus Roy tengok mereka berdua ,kemudian Roy memanggil Yenyen .
"Silama " oh Silama !
Yenyen - Siapa dia panggil ni ?
Roy - Yen !! Sini lah bodoh !
Yenyen - Tiada nama cantik sikit kau bagi !!!?
Roy - Tiada , pergi masak kami lapar .
Yenyen - Baik tuan .
Yenyen menjeling sambil dia kasih tengok mata dia merah ,yenyen berjalan lenggang dan lengok sambil pergi dapur , sampai didapur si Yenyen masak .
Sekali tu si Fatin balik masuk pintu belakang dia terus pengsan bila dia nampak periuk bergerak sendiri tanpa orang pegang periuk tersebut dan pisau bergerak memotong bawang . peti sejuk terbuka sendiri dan tutup .Fatin pengsan terus nampak kejadian aneh berlaku didapur , manakala Yenyen memasak dan meludah airliur dia di makanan untuk Roy , makan budak² Yenyen sedia kan lain lagi .
Yenyen - Siap sudah taaaadaaaaa !
Roy - Laju juga kau ni !
Yenyen - Ini Khas untuk awak dan ini pula untuk anak² .
Roy senyum² dia menghidu bau wangi sup dan makanan yang dimasak khas untuk dia .
Roy - Yen kita kawin.?
Yenyen - Kau gila !!?
Roy terus ketawa² bila dia nampak Yenyen marah .
Ken - Uncle mana dadi dan mami ?
Merinda - Ya , mana mami dadi ?
Roy - Alaaa, kejap lagi tu balik lah .
Tuttt...Tutt..
"Roy , mari tolong sekejap " Jen memanggil Roy dari depan pintu rumah .
Roy sama Yenyen cepat² keluar dan tengok , Jen hanya memerhati saja si Yenyen .
Jen - Ni pula siapa mana Fatin ?
Roy - Ini pembantu rumah kita , Fatin tidak tau pergi mana .
Jen terus jeling sama si Yenyen .
Jen - Hmm , Fatin !! Fatin !!
Fatin yang sakit kepala baru sedar dari pengsan terus dia bangun dengan cepat² dan pergi jumpa si Jen .
Fatin - Puan , puan , saya mau berhenti kerja .
Tersekat² dia bercakap sambil tengok kiri dan kanan , Roy dan Yenyen tolong hantar Kelvince pergi bilik sebab hanya kepala dia saja cedera tidak perlu tinggal dihospital .
Jen - Kau ni kenapa macam nampak hantu !!
Fatin - Pu pu , puan , saya na,, nampak orang masak .
Jen - Siapa ?
Fatin - Puan bukan orang maksud saya , ada masak tapi tanpa orang .
Jen terperanjat , mungkin Baby yang memasak kata dalam hati dia.
Jen - Hmm mustahil !! Mustahil ada macam ni .
Fatin - Izin kan saya berhenti kerja ?
Jen - Jangan lah ,.kau balik kampung dekat mama saya k ? jaga anak² saya dengan baik disana .
Fatin - Okey puan .
Selepas tu , malam tu juga Jen suruh mama dia ambil pembantu rumah dia dan anak2 balik rumah mama dia sebab dia tidak mau anak² terlalu main dengan roh bapa mentua dia .
Sampai saja mama dia ,terus mama si Jen jalan balik , tidak singgah² lagi sebab dengar cerita dari pembantu rumah si Jen, tinggal lah Kelvince dan Roy dan dia lagi dirumah .
Yenyen tiba² masuk dibilik si Jen dan Kelvince dengan cara mengoda lagi cara dia jalan tapi Jen tidak dapat bersuara dia rasa seperti dipukau bila dia mula naik angin.
Jen - Kau buat apa sini Hah !! Keluar !!
Yenyen terus memandang muka Jen dengan senyuman sinis terus Jen berubah .
Jen - Maafkan saya , masuklah .
Yenyen duduk dan membuka baju dia didepan Kelvince , Jen pula hanya mampu jatuh airmata dan dia tidak dapat berbuat apa² .
Kelvince yang terbangun dari tidur terus terpaku melihat tubuh badan Yenyen , terus yenyen menyentuh seluruh badan Kelvince dan dia naik dibadan Kelvince kemudian dia mula buka baju Kelvince dan mereka pun bersetubuh dengan rambut Yenyen yang mengerbang .
Jenjen hanya mampu tengok dan tidak dapat berbuat apa , dia bersama hati ringan tapi airmata dia keluar tanpa dia perasan .
Bersambung...