MYSTERY THE DOLL S3 FINAL

226 9 1
                                    

MYSTERY THE DOLL S3
BY : REVILINE JAMES WANG
PART : FINAL

"Apa semua ni !!? " Jen tertanya² sendiri banyak benda yang dia nampak , dan dia tidak sangka si Roy sanggup mengkhianati keluarga sendiri dan apa motif sebenar dia ?

Yenyen - Jen kau sudah siap ?? Cepat lah saya rindu kekasih saya !

Jen - Kau ni Yen ,kau fikir saya tidak mau cepat kah ??

Yenyen sambil nyanyi² diluar pintu bilik sambil dia tunggu² si Jen .

Yenyen - Jen ? Kau boleh buka azimat yang dilekat dipintu tu ??

jen - Yang mana ?

Si Jen tengok keliling bilik tapi tidak jumpa , sekali dia tengok dekat atas pintu terletak kertas dan ada tulisan berwarna merah seperti darah .

Jen - Yenyen kamu boleh masuk sudah .

Yenyen terus masuk menembusi dinding dan dia terkejut tengok keadaan sekeliling .

Yenyen - sejahat² aku , jahat lagi manusia seperti si Roy ni ! Jen tolong aku cari botol kecil , sebab boyfriend saya sama si Baby ada disana .

Jen - saya tiada nampak botol kecil .

Si Yenyen terus mencari² botol kecil tapi tidak jumpa juga , tidak lama tu ada satu botol jadi dari meja sebelah katil terjatuh dan pecah .
Roh Baby dan Melbin terus terlepas dari tu botol .

Baby - Kan saya cakap kita goyang² supaya jatuh ! Tapi ni dari tadi kau tidak mau dengar cakap .

Melbin - Kau jugakan tidak mau berkerja sama , asyik suruh ini itu , banyak kerja betul kau suruh ,panjat botol lah tolak tu penutup konon .

Dorang dua gaduh² sampai tidak sedar Jen dengan si Yenyen ada disini , si Yenyen terus jeling² dan dia tidak puas hati dia rasa cemburu sama si Melbin dan baby bergaduh .


Yenyen - Oii ! Sudah !! Sudah ! Saya cakap sudah ?Orang bilang kalau kamu dua selalu gaduh kamu akan berjodoh ! Saya tidak mau itu berlaku sebab saya tidak mahu kamu dua bersama .

melbin sama Baby terus bertengok antara satu sama lain , muka Yenyen mula bertukar jadi buruk dan badan dia keluar urat² .

Baby - kau lah penyebab saya mati hantu !!

Jen - Baby jangan panggil dia hantu !

Baby - sebab apa !!?? Dia memang hantu pun .


Jen - bukan , sebab ...

Melbin - kau pun hantu .

Terus si Yenyen serang si Baby dorang gaduh² habis bilik si Roy berselerak sebab di Baby sama si Yenyen .

Melbin - Sudah lah , kita ni bukan dialam manusia , sedar² diri lah k .

Terus si Yenyen berhenti terus dekat sama si Melbin, si Baby nangis dibelakang di Jen mengadu kesakitan konon.

Jen - Sudah lah Baby , kau tu hantu , tidak sedar diri lagi kah ?

Melbin - Yenyen ?? saya tahu disebabkan saya kau tidak dilahirkan semula .

Yenyen - Hrmm , bukan sebab itu , tapi...

Terus Melbin memegang erat tangan si Yenyen dan merenung keanak mata hitam Yenyen .
Tiba² bau busuk diseluruh bilik tersebut sampai si Jen buka tu jandela bilik .

MYSTERY THE DOLL S3Where stories live. Discover now