MYSTERY THE DOLL S3 3

241 6 1
                                    

MYSTERY THE DOLL S3
BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 3

"Jen!!! Jen ! " Baby memanggil-manggil Jen sebab dia mau bagitahu yang Yenyen sudah kembali lagi .

Tapi si Jen tidak mau pandang sebab dia tahu kalau dia sekali pandang sahaja identity Yenyen akan terbongkar .

Melbin - Jen !! Jen !

Melbin datang dan dekat sama Jen yang cuba mengoda suaminya semasa makan .

Prakk! bunyi meja ditendang oleh Jen sehingga meja terundur kebelakang .

Roy - Kenapa ni !!??

Dalam hati Roy "mesti si Yenyen sudah masuk didalam badan si Jen , saya kena cepat untuk halau Yenyen dari badan Jen ".

Jen terus memeluk dan hidu seluruh badan Kelvince yang sedang tersandar dikerusi .

Kelvince - Sayang ? bila masa u panggil i sayang ni ?? setahu saya .

Roy - Pashhh ! pergi engkau !! Pergi !! Dari badan dia .

Roy membaca ayat menghalau roh dalam badan tapi dia lebih berhati² kerana dia tidak mau mencederakan Yenyen .

Kelvince - Roy !! Apa kau buat ni !! Dia ipar kau okey!!! shit !

Roy - Bapa ada disini !!

Kelvince terkejut bila Roy menyebut nama bapa , terus melbin menggeleng² sambil dia mau ketuk kepala si si Roy tapi tidak dapat , sebab Roh dia datang hanya lah untuk mendekati cucu² bukan untuk balas dendam .

Baby - Uncle haha ! kena jual nama kau kan ? Habis lah si Roy ni pandai sudah dia menipu haha !

Melbin terduduk dilantai bila dia nampak Roy sedang berusaha merosakkan nama baik dia .

Kelvince - Why must dad ???! Dad kan baru saja meninggal !!

Roy - Ya sebab itu lah kau kena tolong saya cepat !! pegang kedua tangan dia .

Badan jen bergegar² bila Roy membaca doa untuk halau roh .

Kelvince - Jen tolong sedar Jen .

Pakk !!! Tendangan yang kuat terkena diperut kelvince .

"Aduhh!!" Kelvince teriak sebab dia merasa sakit ditendang dengan kuat .

Yenyen - Wahai manusia yang lupa daratan HAHAHAHA!! Engkau lah manusia yang tidak berguna !

Terus si Roy hempap kepala si Kelvince guna pasu sebab dia tidak mau Rasiah dia kedapatan .
Terus dia tarik si Kelvince pergi dekat sofa dan baringkan disana selepas itu baru lah dia berlawan balik sama Roh si Yenyen yang memasuki tubuh badan si Jen .

Roy - Saitan ! Tidak kenang budi ! Saya mau kau musnah kan hidup dia bukan mengoda dia melalui istri dia !!

Roy membaca lagi ayat² untuk menyiksa roh .

"Kau mau lari kah tidak !!!!"Roy berkata kepada Yenyen .

TIDAK !! saya tidak akan keluar dari badan ini sebab dia adalah wanita yang lemah dan boleh diguna !

Melbin - Sayang ku yenyen ???

Yenyen terus tengok arah Melbin dan berjalan arah Melbin .

Yenyen menyentuh badan Melbin dan terus menghidu² .

"Sudah lama aku rindukan haruman bau mu cintaku , kemana saja kau hilangkan diri ? Aku rindukan kamu melbinku sayang".

Roy terus membuka mata halus dia lagi untuk terus nampak roh yang lain, bila dia nampak dia terkejut tapi dia kurung terus Roh si melbin dan Roh si Baby .

Yenyen - Sial !! saya baru sahaja nak semaikan cinta lama kau kacau !! Tak gunaaa kau !!

Pass ! Pass ! Yenyen menampar muka si Roy berulang kali 

Roy - Kau mau kasih mati saya boleh tapi , roh ni dua saya simpan , sebab kau tidak mau berkerjasama  , kau mau roh si Melbin jadi manusia kau harus musnahkan kehidupan mereka !

Yenyen mula merasa marah dan dia terus keluar dari badan Jen dan dia cekik Roy sampai lah Roy diatas siling rumah .
Jen yang baru sedar dari dirasuk, terus teriak bila dia nampak Roy bersama Roh Yenyen .

Jen - Arghh ! (sambil tengok arah Kelvince) Dear !! Wakeup dear (sambil menangis²)


Kelvince masih juga pengsan tidak sedar diri , sekali Jen pegang kepala Suami dia terus dia tengok tangan dia dan jari² dia dipenuhi darah merah .

Jen - Dear , sabar dear , saya call Ambulance k , Fatinnn  oh Fatin !! Tolong sini !!

Manakala tempat bilik si Fatin Awal² lagi si roy bubuh ubat tidur diminuman supaya rancangan dia berjalan lancar .
Jen berlari dan masuk dibilik untuk minta bantuan telefon Ambulance tapi sayangnya Fatin langsung tidak dengar .

Jen - Anak² aku , anak aku mana !! Fatin bangun !!! Fatin !!

Jen berlari lagi mau tengok anak dia dibilik , sekali dia buka pintu .

Jen - Anak mami , syukur kamu tidur lena .

Dia cium anak² kembar dia dan terus dia turun dan masuk dapur bawa air dan ubat² untuk balutkan luka Kelvince .
Kemudian dia telefon tapi terus Yenyen kasih lepas si Roy dan terus dia tarik Jen sampai terhempas ditepi dinding .

Jen - Ahhh , (mengeluh kesakitan).

Yenyen - Kau mau suami kamu ?? Tidak !! Dia adalah cinta aku !

Jen - Auntie !!! Auntie tidak pernah dilahirkan semula sebab hati auntie dipenuhi dengan kebencian !! Sebab itulah Auntie masih disini .

Yenyen menampakkan gigi dia dan muka dia berubah jadi buruk berulat melompat² dimuka dia , kemudian Yenyen berjalan ,hilang ,berjalan hilang , Roh Yenyen balik² bertukar² tempat .

Jen yang merasa sakit kerana terhempas dia cuba berdiri ,tapi Yenyen sudah berada didepan dia , dan Yenyen menarik kepala Jen dan dia menjilat leher Jen dan dia muntahkan ulat² dimuka si Jen , nasib saja si Jen tutup mulut .

Jen terus membaca doa untuk halang Yenyen daripada muntah dimulut dia sampailah Roy tersedar daripada pengsan dan dia terus menarik roh Yenyen daripada cuba cedera kan Jen.

Jen - Roy apa sudah jadi ni !!!

Roy - Tidak tau , saya fikir kan tu bapa !! Rupanyaaa Yenyen , siapa yang panggil pun saya tidak tau .

Jen - Mungkin Daddy , dadd ? Mana kau dad .

Roy - Siapa kau panggil ni ??

Roy berpura² tidak tau padahal dia sudah mengurung roh baby dan roh si Melbin didalam botol .

Jen - Roy kita kena call ambulance kalau tidak Kelvince akan mati !! Kenapa dia boleh berdarah??

"Yenyen elak dari dipukul sampai saya terpukul dia " Kata Roy kepada Jen

Tapi si Jen tetap percaya apa yang si Roy cakap .

Bersambung...


MYSTERY THE DOLL S3Where stories live. Discover now