Ki is az a Ville Valo?
Ville Hermani Valo finn zenész, a HIM (1991-2017) alapítója és frontembere, zeneszerző (több hangszeren játszik úgy mint gitár, basszusgitár, zongora, dob) és dalszövegíró, az együttessel a Love Metal stílus alapítója és egyedüli képviselője. Én személy szerint művészként és költőként definiálom, hiszen a szövegei irodalmi művekkel érnek fel. Rengeteget táplálkozik olyan költőkből és írókból, mint Baudelaire, Edgar A. Poe, Timo K. Mukka és Bukowski. Az ő arcképeiket (illetve Poe-nak a szemeit) magára is tetováltatta.
A nagy szerzőkön kívül olyan zenekarokból és zenészekből is merít inspirációt, mint a Black Sabbath vagy a Type O Negative. De rengeteget táplálkozik más stílusokból is: reggea, finn népzene,
A sokak által ismert heartagram szimbólumot, ami jelképezi a HIM-et, a Love Metalt és egy egész korszakot (egyesek szerint ez az egyik legjobban ismert logó a zenei életben), szintén ő alkotta meg. Ezt szintén (több helyen is) a testén viseli.
A karrierjét elég korán kezdte, már általános iskolában zenélgetett, különböző zenekarokban játszott basszuson, mielőtt 1991-ben megalapította a HIM-et (ami később a finn bandák közül először kapott aranylemezt az Egyesült Államokban). 26 év elteltével, 2017 elején jelentették be, hogy feloszlanak, külön utakon folytatják tovább a zenélést. Az utolsó közös fellépésük a szokásos újévi koncert volt, a helsinki Tavastia kluban, ahol minden szilveszterkor felléptek, ezzel egy gyönyörű hagyományt teremtve.
A HIM mellett együtt dolgozott olyan együttesekkel és művészekkel, mint a The 69 Eyes, Apocalyptica, Cradle of Filth és az Anathema. Részt vett tévés és filmes produkciókban is, gyakran lehetett egy időben látni Bam Margera (Jackass) oldalán az amerikai deszkás műsorában.
Valo egyértelműen egy generáció szex szimbóluma is. Számos elismerést kapott a zeneiparban, a VVN Music szerint a nyolcadik legszélesebb hangterjedelemmel rendelkező énekes az iparban.
Élete
1976. november 22-én született Helsinkiben, Finnországban, Kari és Anita Valo első gyermekeként. Néhány hónappal Ville születése után a család Vallila kerületből Oulunkyläba költözött, ahol később az iskolát is elkezdte. A (családi legendák szerint) magyar származású Anita egy cipőboltban dolgozott, később közalkalmazott lett, míg Kari taxisofőr volt, később pedig Helsinkiben szexboltot nyitott (ahol Ville tinédzserként dolgozott is, és a mai napig nem csak HIM cuccokat is lehet kapni, hanem a rajongók egyik zarándokhelye). Akit érdekel: Aikuisten lelukauppa (de Ville szerint elég, ha beírod a Google-be, hogy adult toy shop Helsinki, és örülne, ha az apukáját gazdaggá tennénk... :)). Ville öccse, Jesse (szintén zenész) 1983-ban született meg. A képeken a Valo tesók:
VOCÊ ESTÁ LENDO
Memories - Ville Valo, HIM, Love Metal
Não FicçãoVille Valo, a nagybetűs művész. A Love Metal megtestesítője. Idézetek, tények, képek, zene, művészet. "After quarter of a century of Love and Metal intertwined we sincerely feel HIM has run its unnatural course and adieus must be said in order to m...